Gå til innhold

Blir du irritert når det står noen åpenlyst og venter på at du skal bli ferdig med apparatet?


HelenH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg merket dette på kroppen i dag, og jeg ble i alle fall veldig irritert. :) Det var en dame som satte seg ned rett ved siden av meg, og jeg følte øynene hennes på meg helt til jeg var ferdig. Grøss.

Om noen tar armcurls i squatrack? hell yeah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sykt irriterende, så derfor bruker jeg med vilje ekstra lang tid hvis de ikke tør å spørre meg om jeg har mye igjen eller om de kan ta sett mellom meg. Av og til har de fæle øyne og da blir det mer skummelt enn irriterende haha :p

Enig der! om folk ikke er høflige å spør meg hvor mange sett jeg har igjen, så går det en faen i meg, og jeg bruker ekstra lang tid hehe...

Oppdragelse er vell så viktig på gymmet som ellers, og da kan man fint spørre hvor mye vedkommende har igjen, eller enda bedre, spørre om å få kjøre imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vedkommende omtrent står over meg eller stirrer, så er det en smule ubehagelig ja. Men at noen venter på apparatet kan man da rett og slett ikke irritere seg over. Man må jo vente om man vil ha det apparatet etterpå, og om man holder seg langt unna så kommer det garantert en annen og sniker seg i mellom om man ikke er på hugget. Det er da virkelig ikke uhøflig å ikke spørre om den som bruker apparatet var ferdig snart!? Om noen spør eller bare venter utgjør ett fett for meg.

Å kjøre sett i mellom er jo i mange tilfeller veldig tungvint siden den andre skjelden bruker nøyaktig samme vekter som meg.

Og å drive og dra ut tiden fordi noen venter på apparatet er direkte ufint og har i alle fall ikke noe med god oppdragelse å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vedkommende omtrent står over meg eller stirrer, så er det en smule ubehagelig ja. Men at noen venter på apparatet kan man da rett og slett ikke irritere seg over. Man må jo vente om man vil ha det apparatet etterpå, og om man holder seg langt unna så kommer det garantert en annen og sniker seg i mellom om man ikke er på hugget. Det er da virkelig ikke uhøflig å ikke spørre om den som bruker apparatet var ferdig snart!? Om noen spør eller bare venter utgjør ett fett for meg.

Å kjøre sett i mellom er jo i mange tilfeller veldig tungvint siden den andre skjelden bruker nøyaktig samme vekter som meg.

Og å drive og dra ut tiden fordi noen venter på apparatet er direkte ufint og har i alle fall ikke noe med god oppdragelse å gjøre.

Enig, spør som regel om hvor mange set en har igjen og venter, i området, ikke rett oppi trynet på personen. Men på et lite senter med dårlig utvalg er det ikke så mange andre alternativer enn å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote="Monix, post: 276137, member: 3577"

Å kjøre sett i mellom er jo i mange tilfeller veldig tungvint siden den andre skjelden bruker nøyaktig samme vekter som meg.

Og å drive og dra ut tiden fordi noen venter på apparatet er direkte ufint og har i alle fall ikke noe med god oppdragelse å gjøre.

Hvis dere 2 jobber sammen er det ikke tungvindt å legge på eller ta av X antall kilo fra en stang, i et apparat er det vel kun å flytte på pinnen. Hvis du er redd for at det kommer noen andre før deg er det vel bare å spørre vedkommende om du kan holde på etter han.

Mye mulig jeg er moralsk amputert som religionslæreren min på VGs påstod, men de folka som bare sitter der irriterer meg og derfor føler jeg at jeg kan irritere dem tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stressa og føler jeg må skyndte meg når folk sitter tett på meg og stirrer for å vente på at jeg blir ferdig, og mellom hvert sett holder de på å kaste seg over apparatet :p

Personelig spør jeg hvor mye personen har igjen, har han 3 sett, gjør jeg noe nanet i mellomtiden, har han ett sett, står jeg i nærheten å venter, uten å stirre da vel å merke. Stirring er mangel på normal høflighet etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vedkommende omtrent står over meg eller stirrer, så er det en smule ubehagelig ja. Men at noen venter på apparatet kan man da rett og slett ikke irritere seg over. Man må jo vente om man vil ha det apparatet etterpå, og om man holder seg langt unna så kommer det garantert en annen og sniker seg i mellom om man ikke er på hugget. Det er da virkelig ikke uhøflig å ikke spørre om den som bruker apparatet var ferdig snart!? Om noen spør eller bare venter utgjør ett fett for meg.

Å kjøre sett i mellom er jo i mange tilfeller veldig tungvint siden den andre skjelden bruker nøyaktig samme vekter som meg.

Og å drive og dra ut tiden fordi noen venter på apparatet er direkte ufint og har i alle fall ikke noe med god oppdragelse å gjøre.

Du må lese sammenhengen på hva du svarer på her!

NÅR FOLK STIRRER OG ER PLAGSOMT NÆRME DEG sier jo folk over her :)

Men jeg mener at man uansett kan spørre, er INGENTING galt i det! en person kunne ha venta LENGE på meg om jeg feks er på mitt første sett i kabelapparatet. Der kan jeg kjøre 2 til 3 kanskje hele 4 eller 5 øvelser etter hverandre, om personen vil vente på meg da UTEN å først spørre, så ja værsågod! ;) en ting er sikkert, og det er at vedkommende må varme opp igjen FØR han skal trene igjen ihvertfall ;)

Men om vedkommende spør fint om å kjøre imellom, så ja selvsagt kan han det om ingen andre allerede gjør d.

Er ikke så vanskelig å flytte pinnen fra ett antall kilo til ett annet ;)

Ser poenget ditt med å kjøre i samme øvelse om man er på en øvelse i rack stativ feks osv og den ene personen er SYKT mye sterkere enn andre, men også her kan mann sammarbeide om man bare legger godviljen til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere 2 jobber sammen er det ikke tungvindt å legge på eller ta av X antall kilo fra en stang, i et apparat er det vel kun å flytte på pinnen. Hvis du er redd for at det kommer noen andre før deg er det vel bare å spørre vedkommende om du kan holde på etter han.

Mye mulig jeg er moralsk amputert som religionslæreren min på VGs påstod, men de folka som bare sitter der irriterer meg og derfor føler jeg at jeg kan irritere dem tilbake.

Tja, hvis du driver med knebøy med 130 kilo f.eks. så tror jeg ikke du ville satt pris på at jeg kom og skulle ta av nesten all vekta mellom settene dine. Spesielt når jeg hadde begynt å træle med å få av låsen og slite med å få av de 25 kilos vektene på min side. DA tenker jeg vi kan begynne å snakke om irritasjon. :p På apparater med pinne blir det jo noe annet. Var ikke det jeg tenkte på når jeg skrev apparater. :)

Uansett. Jeg liker å gjøre settene mine uten at noen tar sine imellom. Vil bestemme lengden på pausene mine selv. Vi har ulike preferanser der.

Og jeg synes fremdeles det er ufint å dra ut tiden. Vedkommende som venter gjør det mest sansynlig IKKE for å irritere deg. :) Og jeg mener altså at man ikke skal stå oppå og/eller stirre, om du skulle ha misforstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lese sammenhengen på hva du svarer på her!

NÅR FOLK STIRRER OG ER PLAGSOMT NÆRME DEG sier jo folk over her :)

Men jeg mener at man uansett kan spørre, er INGENTING galt i det! en person kunne ha venta LENGE på meg om jeg feks er på mitt første sett i kabelapparatet. Der kan jeg kjøre 2 til 3 kanskje hele 4 eller 5 øvelser etter hverandre, om personen vil vente på meg da UTEN å først spørre, så ja værsågod! ;) en ting er sikkert, og det er at vedkommende må varme opp igjen FØR han skal trene igjen ihvertfall ;)

Men om vedkommende spør fint om å kjøre imellom, så ja selvsagt kan han det om ingen andre allerede gjør d.

Er ikke så vanskelig å flytte pinnen fra ett antall kilo til ett annet ;)

Ser poenget ditt med å kjøre i samme øvelse om man er på en øvelse i rack stativ feks osv og den ene personen er SYKT mye sterkere enn andre, men også her kan mann sammarbeide om man bare legger godviljen til :)

Jada, jeg så det. Du trenger ikke rope. :huh: Og jeg sier også at det er plagsom når noen står oppå deg eller stirrer. Jeg tror imidlertid følelsen av at noen stirrer ofte er noe innbilt, og at avstanden plutselig føles mye nærmere når man merker at noen venter. ;)

Jeg sier heller ikke at det ikke er noe galt å spørre, bare at det ikke kan være uhøflig det å IKKE spørre, men bare vente. Om noen må vente leeenge så er det vel deres problem?:)

Du snakket om oppdragelse i forrige innlegg, og jeg mener fremdeles det er ufint å drøye tiden når noen står og venter.

Å flytte pinnen er ikke noe problem. Å ta av og på 100 kilo på knebøyracket er et problem. Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de ikke står og glaner på meg helt til jeg er ferdig så er det greit. Selv synes jeg spørsmål om jeg har mange sett igjen er litt som å spørre "er du ferdig snart eller??". Litt for å markere at de skal bruke apparatet, helst NÅ. Så det gjør jeg ikke. Om noen bruker apparatet jeg skal bruke, prøver jeg å omrokkere litt på programmet, slik at jeg tar noe annet først.

Lar gjerne noen kjøre sett mellom meg, men helst ikke på stang, med mindre de kjører samme vekter som meg. Da skal vedkommende værsågod få lempe av og på vektene, for det er driiitkjedelig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merket dette på kroppen i dag, og jeg ble i alle fall veldig irritert. :) Det var en dame som satte seg ned rett ved siden av meg, og jeg følte øynene hennes på meg helt til jeg var ferdig. Grøss.

Da bruker jeg litt ekstra tid på det apparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis du driver med knebøy med 130 kilo f.eks. så tror jeg ikke du ville satt pris på at jeg kom og skulle ta av nesten all vekta mellom settene dine. Spesielt når jeg hadde begynt å træle med å få av låsen og slite med å få av de 25 kilos vektene på min side.

130 kilo på en stang tilsvarer ca 3 veksskiver per side, det er jo helt uhørt at 2 stykker skal klare å flytte på disse alene. Også låsene da, de er jo kjempetunge og skru av og på! Du kan jo fint bestemme pausene dine selv om du tilpasser deg litt, tar han lange pauser og du tar korte er det bare å at du tar 2 sett før han tar 1 etc. Hvis man vil trives på senteret bør man legge godvilja til noen ganger. Jeg lar alltid folk kjøre mellom meg i håp at jeg får gjøre det samme mot dem, samme gjeller sikring og hjelp generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har eigentleg aldri lagt merke til dette, men ser for meg at der kan vere irriterande om dei står for nære og stirrar intenst. at folk kjører sett imellom går også bra, med unntak om eg kjører knebøy eller benk og dei brukar ei anna innstilling på stativet eller benken enn meg. det gidder eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dritstressa når de sitter der og stirrer(spesielt når jeg tar knebøy og de har trynet helt oppi ræva mi). Men jeg blir stressa om de spør hvor lenge jeg har igjen også.

Derfor unngår jeg så godt jeg kan å trene styrke etter klokka 14 på dagen, når det er mye folk.

Nå er jeg ikke så flink til å tørre å spørre når folk er ferdig for å vise at jeg står og venter. Men når det er en del folk og jeg går og sirkulerer litt rundt knebøystativet mens noen holder på, blir jeg grønn av irritasjon når enkelte bruker stativet til å kjøre f.eks hipthrust, og ikke bruker stanga en gang! Men istedet har hentet seg en benk og ei mindre stang og av en eller annen uforståelig grunn må gjøre dette inni stativet?! Men pysete som jeg er, tør jeg som regel ikke be de om å gjøre det en annen plass:oops:

Hva mener dere om å kjøre mark i knebøystativet? Vi har ingen ekstra stenger på senteret, så jeg må enten bruke knebøystativet eller stjele stang fra en av benkene. Er det mye folk og de står og venter, tar jeg heller fra benkpressen(siden de har 4 benker, men bare 2 knebøyracks) men ellers kjører jeg mark i stativet. De fleste gjør det ser jeg. Og et eller annet sted må man jo gjøre det! Så vet ikke jeg hva som er best av å ta stang fra en av benkene, eller gjøre det i stativet når det står folk og venter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

130 kilo på en stang tilsvarer ca 3 veksskiver per side, det er jo helt uhørt at 2 stykker skal klare å flytte på disse alene. Også låsene da, de er jo kjempetunge og skru av og på!

Hehe... Du har visst aldri opplevd å være liten og svak? :rolleyes:

Nå er det aldri noen som har spurt meg om å kjøre sett i mellom mine ennå, og jeg kommer heller ikke til å spørre noen om det, så dette er egentlig en ikke-sak for meg. Poenget var at det er ufint å hale ut tiden når noen venter og at det er helt greit å bare vente i stedet for å spørre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Du har visst aldri opplevd å være liten og svak? :rolleyes:

Nå er det aldri noen som har spurt meg om å kjøre sett i mellom mine ennå, og jeg kommer heller ikke til å spørre noen om det, så dette er egentlig en ikke-sak for meg. Poenget var at det er ufint å hale ut tiden når noen venter og at det er helt greit å bare vente i stedet for å spørre. :)

Selvfølgelig har jeg opplev å vare liten og svak, i likhet med alle mennesker i den perioden de begynner å løfte jern. Treningsparteren min på videregående var ei lita jenta og det var aldri noen problemer med hvordan stanga skulle stå i stativet eller ta av og på vektene. Det er ganske triviellt å spørre om man kan kjøre et sett mellom noen andre, og er de sterkere enn deg så må man bare akseptere at de som har trent mer enn deg er sterkere enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...