Gå til innhold

Naturens kaloribomber


Gamla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes at skaperverket bør ta kritikk for å ha gjort bacon usunt.

Når det gjelder naturens kaloribomber, så er faktisk nøtter helt håpløst! Jeg trodde det var sunt og bra, så tygget gjerne en full pose med dette... inntil jeg fant ut at det er latterlige 645 kcal pr 100g :eek:

Det ER sunt og bra, det er faktisk kjempesunt. Mange kalorier er ikke det samme som usunt, man må bare moderere mengdene til målene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, kan jo moderere meg, men når kun 100g nøtter tilsvarer hele middagen min så blir det vanskelig. Nøtter er litt som Smash, det er jo klin umulig å bare ta én!

30 gram er en fin porsjon, da! When there's a will there's a way. Jeg spiser mandler hver dag, men jeg sitter ikke med hånda nedi mandelposen, velger heller å dele opp en passende mengde og ha dem oppi yoghurt eller skyr, for god crunch og god smak :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER sunt og bra, det er faktisk kjempesunt. Mange kalorier er ikke det samme som usunt, man må bare moderere mengdene til målene sine.

Det er bare så små mengder, det er det som er så dumt! Er for lett å hive innpå 100gr valnøtter, f.eks med en banan(eller med rosiner:love:), men da er man oppe i 700kcal allerede, en stødig middag liksom:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(y)

Tar ikke så mye tid å logge det heller, er bare å bruke en app som f.eks myfitnesspal :)

Tar kanskje totalt 10min iløpet av en dag, men er jo verdt det, så slipper man å tenke "ånei valnøtter kan jeg ikke spise pga de har høyt kcal innhold.." :p

Dette var ment som en relativt uhøytidlig tråd..

For min egen del, så telles ikke kalorier ned til det minste lille mikrogram, jeg bruker bare "øyemål" og sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ment som en relativt uhøytidlig tråd..

For min egen del, så telles ikke kalorier ned til det minste lille mikrogram, jeg bruker bare "øyemål" og sunn fornuft.

Joda skjønner det ;) Men man trenger ikke telle ned til minste mikrogram, men så lenge man vet ca. hva man tar inn så bør det meste gå greit mener nå jeg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda skjønner det ;) Men man trenger ikke telle ned til minste mikrogram, men så lenge man vet ca. hva man tar inn så bør det meste gå greit mener nå jeg :p

Som sagt, dette var ment å være en relativt uhøytidlig tråd, for lett diskusjon rundt temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...