Gå til innhold

11 styrkeøkter på per uke


Kaiman

Anbefalte innlegg

Programmet vil sikkert fungere akkurat like bra/dårlig som en 4 eller 5-splitt. Selv om du teoretisk kan få inn litt større volum på hver muskel ved 9 økter kontra 5 så nekter jeg å tro at du er så avansert at du vil ha ekstra nytte av det. Men om målet er å ha kortere treningsøkter så ser jeg jo poenget.

Som de andre her sier tror jeg du ville fått mye mer utav så mange økter om du trente hver muskelgruppe oftere. Da ville du kunne satt opp et program hvor du utnyttet fordelene med ulineær periodisering og også kjørt endel høyrepsøkter som ikke er like belastende for sentralnervesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Programmet vil sikkert fungere akkurat like bra/dårlig som en 4 eller 5-splitt. Selv om du teoretisk kan få inn litt større volum på hver muskel ved 9 økter kontra 5 så nekter jeg å tro at du er så avansert at du vil ha ekstra nytte av det. Men om målet er å ha kortere treningsøkter så ser jeg jo poenget.

Som de andre her sier tror jeg du ville fått mye mer utav så mange økter om du trente hver muskelgruppe oftere. Da ville du kunne satt opp et program hvor du utnyttet fordelene med ulineær periodisering og også kjørt endel høyrepsøkter som ikke er like belastende for sentralnervesystemet.

Ingen mål om kortere økter, bruker 1,15t-1,30t per økt.

Trenger forklaring på hvorfor det går på sentralnervesystemet......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør om meninger og innspill, men når folk sier at det er ett håpløst treningsprogram avfeier du det.

Har du 2 mnd hvor du har lite å gjøre og kan regulere livet rundt treningen er jo det enda ett poeng for å gjøre fullkroppsprogram 5 - 6 ganger i uken(ref frekvensprosjektet). Da har du enda bedre forutsetninger for å gjøre bra økninger siden du kan spise og sove optimalt.

Men, kjør på med 9-splitten din du. (det er vel det du har lyst til å høre?)

Jeg avfeier ikke, litt sta på forsøket bare. Det jeg søkte mest etter var rangering/oppsett av program for nettopp en muskel om gangen. Altså hva burde jeg trene når, men det har ingen kommentert. Isteden har det kommet mest basisfakta.

Hvis noen vil bryne hodet litt så sett opp 8-10 økters program....eller rett litt på mitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger forklaring på hvorfor det går på sentralnervesystemet......?

Det var ikke i forhold til ditt program, men ved økt frekvens. Man kan fint trene hele kroppen 5-6 ganger i uken, men ikke tungt hver gang, så da er høyrepsøkter eller lettere eksplosive økter fint å spe på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hensikten med programmet? Skal det gjøre deg sterkere, skal det øke muskeltverrsnittet ditt, skal du bli en bedre fotballspiller eller skal du bare sjekke hvordan kroppen reagerer på et slikt program med så lav treningfrekvens og såpass mange isolerende øvelser?

Om svaret er noe annet enn sistnevnte ville jeg gått for et helt annet program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avfeier ikke, litt sta på forsøket bare. Det jeg søkte mest etter var rangering/oppsett av program for nettopp en muskel om gangen. Altså hva burde jeg trene når...

Tror ikke dette vil ha mye å bety. Men om du trener tidlig på morgenen rett etter du har stått opp ville jeg heller tatt øktene som inneholder øvelser som belaster korsryggen mye til kveldsøkta. Ryggen er gjerne ikke helt klar for belastning rett etter du har sovet. Kan også være en fordel å ha litt tid mellom beindagen (knebøy) og markløft dagen.

Siden du er så gira på å prøve dette vil jeg egentlig bare råde deg til å kjøre på. Om ikke annet blir du ihvertfall en erfaring rikere og ser hvordan kroppen reagerer på lav frekvens og høyt volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke i forhold til ditt program, men ved økt frekvens. Man kan fint trene hele kroppen 5-6 ganger i uken, men ikke tungt hver gang, så da er høyrepsøkter eller lettere eksplosive økter fint å spe på med.

Aha, takk for info.

Tror ikke dette vil ha mye å bety. Men om du trener tidlig på morgenen rett etter du har stått opp ville jeg heller tatt øktene som inneholder øvelser som belaster korsryggen mye til kveldsøkta. Ryggen er gjerne ikke helt klar for belastning rett etter du har sovet. Kan også være en fordel å ha litt tid mellom beindagen (knebøy) og markløft dagen.

Siden du er så gira på å prøve dette vil jeg egentlig bare råde deg til å kjøre på. Om ikke annet blir du ihvertfall en erfaring rikere og ser hvordan kroppen reagerer på lav frekvens og høyt volum.

Takk for tipsene...notert!

Jo liker å eksprimitere....mangler jo fortsatt gjennomføringen dahhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hensikten med programmet? Skal det gjøre deg sterkere, skal det øke muskeltverrsnittet ditt, skal du bli en bedre fotballspiller eller skal du bare sjekke hvordan kroppen reagerer på et slikt program med så lav treningfrekvens og såpass mange isolerende øvelser?

Om svaret er noe annet enn sistnevnte ville jeg gått for et helt annet program.

Jeg har holdt på med styrke i 15 år sånn av og på mann, med forskjellige program rettet mot en omvendt pyramide....så begynte jeg å utforske pyramide og en muskel om gangen...synes det har vært digg. Så nå ønsker jeg meg en bredere erfaring selv med flere økter.....men blir ikke tid til det neste år uansett så da kan det nok hende jeg går over til ett mer splitt program 3-4 dager i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 4 dager i uken med press øvelser, 1 med dra øvelser.

Du har press 3 dager etter hverandre.

Ryggen har du dagen etter at du har trent biceps.....

Tullete greier ;)

Om du har muligheten til å trene to ganger om dagen, utnytt det til det fulle.. I mine øyne er det å feks:

Mandag, onsdag, Fredag. Underkropp om morgen, overkropp om kvelden. Eller omvendt.. eventuelt bare overkropp/underkropp annahver dag, x3 (6 dager trening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 4 dager i uken med press øvelser, 1 med dra øvelser.

Du har press 3 dager etter hverandre.

Ryggen har du dagen etter at du har trent biceps.....

Tullete greier ;)

Om du har muligheten til å trene to ganger om dagen, utnytt det til det fulle.. I mine øyne er det å feks:

Mandag, onsdag, Fredag. Underkropp om morgen, overkropp om kvelden. Eller omvendt.. eventuelt bare overkropp/underkropp annahver dag, x3 (6 dager trening).

Hehe jo kan fort se litt tullete ut, men bor en plass det ikke er studio, så har treningsrom hjemme og prøver å bruke det jeg har her....største ønske er jo å ha krefter til 10 økter, men det blir jeg nok kjent med meg selv om underveis hvordan energi og næring blir

minner om at det er en muskelgruppe om gangen....så det å trene man,ons,fre med overkropp kveld utgår da jeg trenger flere dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på med styrke i 15 år sånn av og på mann, med forskjellige program rettet mot en omvendt pyramide....så begynte jeg å utforske pyramide og en muskel om gangen...synes det har vært digg. Så nå ønsker jeg meg en bredere erfaring selv med flere økter.....men blir ikke tid til det neste år uansett så da kan det nok hende jeg går over til ett mer splitt program 3-4 dager i uken.

Ja, om du gjør dette kun for å bli en erfaring rikere er det bare å kjøre på. Men jeg ville som flere har sagt her implementert flere dra-øvelser om ikke en rygg lignende Quasimodo er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om du gjør dette kun for å bli en erfaring rikere er det bare å kjøre på. Men jeg ville som flere har sagt her implementert flere dra-øvelser om ikke en rygg lignende Quasimodo er ønskelig.

Hvis han kjører markløft på egen dag, bakside skuldre på skulderdagen og egen dag for lats så blir det jo ikke så ille. Men blir jo uansett en overvekt på bryst siden han kjører denne to ganger, men regner med det er fordi bryst henger etter og trenger å prioriteres.

Uansett er det smart å kjøre mobilisering av lats og bakside også på dager med bryst (eller spesielt da), gir bedre oppspenning i benken og bedre mobilitet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han kjører markløft på egen dag, bakside skuldre på skulderdagen og egen dag for lats så blir det jo ikke så ille. Men blir jo uansett en overvekt på bryst siden han kjører denne to ganger, men regner med det er fordi bryst henger etter og trenger å prioriteres.

Uansett er det smart å kjøre mobilisering av lats og bakside også på dager med bryst (eller spesielt da), gir bedre oppspenning i benken og bedre mobilitet generelt.

Ja absolutt, liker bare å bruke kraftige virkemidler for å understreke poenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe jo kan fort se litt tullete ut, men bor en plass det ikke er studio, så har treningsrom hjemme og prøver å bruke det jeg har her....største ønske er jo å ha krefter til 10 økter, men det blir jeg nok kjent med meg selv om underveis hvordan energi og næring blir

minner om at det er en muskelgruppe om gangen....så det å trene man,ons,fre med overkropp kveld utgår da jeg trenger flere dager

Mandag:

Morgen: Bryst

Kveld: Rygg (fokus på markløft)

Tirsdag:

Morgen: Mage

Kveld: Legger

Onsdag:

Morgen: Skuldre (inkl bakside)

Kveld: Biceps

Torsdag:

Morgen: Bein

Fredag:

Morgen: Bryst, Triceps

Kveld: Rygg (lats), biceps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai, har kommet mye bra fra godtfolket her nå....derfor jeg tar denne tråden tidlig så jeg har god tid til justeringer før jeg begynner...

Mage ser jeg på som en sidetrening som flettes inn sammen med muskelen som er i hovedfokus i samme økt

oh jeg vil fortsatt ha triceps og biceps på egne økter og ikke med andre muskelgrupper....(fortsatt litt sta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du lager en tråd om dette når det er tydelig at du ikke vil ta imot råd fra andre. De fleste her sier at opplegget ditt suger og at du bør finne et program som ikke er infisert av fuckarounditis.

har tatt i mot noen gode råd jeg

jeg er ganske sikker i min sak på sånn omtrentlig hvordan jeg vil gjennomføre, og blir stilig å utforske....blir bra utholden kropp mener jeg, men vil resultater vise..

Takk for ditt positive innspill................................................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, du har allerede funnet ut åssen du vil ha det, da trenger du ikkje innspill!

Du sier du har stor erfaring, og har trent i 15år... Eg kjenner folk som har trent 2år, som har både bedre fysikk og styrke enn deg (utifra loggen din) og da går eg utifra at det er fordi at de har tatt imot HJELP, og hørt på RÅD fra andre. Sorry asså, men desverre... Er på ingen måte for å være rasshøll at eg skriver dette innlegget, men heller for å hjelpe deg å forstå at det lønner seg å ta til seg det andre kommer med..

Og om Søndag er første dagen i uken, så kan du vel for bare bytte om dagene? Fra Mandag til Søndag, Tirsdag til mandag, osv osv... Er ikke så vanskligt...

Det du egentlig ville med denne tråden er å høre: "oi, det var et bra program.. Kjør på :) "

Gjør som du selv vil... Men enn kommer ikkje langt når enn kun tar til seg 5% av det andre prøver å fortelle enn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...