Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen her som har tips til alternativer til push ups for de som ikke greier å ta de og som ikke engang greier å gjøre dem på knærne pga vondt osv? Har en venninne jeg skal gjøre fit ,hehe:D Men jeg aner ikke hva hun kan gjøre istedetfor push ups ,bortsett fra å trene helt andre øvelser da..skal sette henne igang med Jillian Michaels 30 day shred og hun er meget dårlig form..så tips til hva hun kan gjøre istedetfor push ups? Det er jo en del pushups øvelser i den treninga faktisk..:/

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9888-alternativer-til-push-ups/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja,men så er d jo det der med at push ups er en veldig god øvelse som tar flere plasser ,ikke bare bryst og armer...så en annen type øvelse som er litt sånn kanskje ,som ikke gjør at hun får vondt i knær? utrolig vanskelig denne,men jeg hadde jo ikke spurt her hvis jeg synes det var en enkelt løsning :p

Det er kanskje vanskelig hjemm? (Fikk inntrykk av at det var det som gjaldt)

Hvorfor gjør det vondt? Hva gjør vondt? Kan hun begynne med pushups mot vegg/sofa?

Nemmen hei du:D Er du her du og ja,hehehe:D

Ja hun skal trene 30 day shred hjemme:) Hun sliter med knærne etter bekkenløsning osv i svangerskapet så å ta push ups på knærne er ganske vondt det også..så tenkte å unngå knær...:)ja har tenkt at hun kan ta det mot veggen feks ja,men har også tenkt på om det går an å få gjort en annen type øvelse som er litt mangfoldig som push ups...markløft hadde vært noe men nå har hun jo ikke anskaffet seg noe mye vekter å snakke om så det utgår enda:P

Men bare ta push ups mot veggen eller sofaen eller en stol eller noe i begynnelsen er kanskje like greit da?

Håper noen kommer med noe helt utrolig lurt,men har på følelsen av at det ikke finnes:P

ville bare droppet hele øvelsen og gjort noe annet isteden, hvis hun får vondt er det ingen ide. men derimot kan hun vel heller trene andre øvelser og kan bygge styrke i hele kroppen, for deretter å prøve seg på push ups igjen senere?

Hvordan er det med planken da? på knær eller på ball? da holder man jo liksom er strak posisjon uten å skulle stabilisere opp og nedover. Eller dips fra sofa f.eks eller militærpress med vannvekter?

Men hvorfor må hun bruke akkurat 30 day shred programmet? (jeg har ikke kjennskap til programmet så vet ikke hva det er snakk om altså.)

kan hun ikke heller gå på ett mer grunnleggende fullkroppsprogram i noen uker hvor hun bygger grunnstyrke og teknikk først og ikke bruker så mye vekt? hvis det er kg hun vil ned bør hun heller se på kostholdet sitt, det meste kan gjøres via kosthold.

Hvis hun ikke har vekter kan hun lage det av tomme brusflasker med vann, sand eller stin i, eller bruke 5kg vaskemiddel kanner sånn som jeg gjorde i starten. Hun kan også bruke strikker, hoppetau, gå raske turer/lett jogg, rokkering osv..

Annonse

ville bare droppet hele øvelsen og gjort noe annet isteden, hvis hun får vondt er det ingen ide. men derimot kan hun vel heller trene andre øvelser og kan bygge styrke i hele kroppen, for deretter å prøve seg på push ups igjen senere?

Hvordan er det med planken da? på knær eller på ball? da holder man jo liksom er strak posisjon uten å skulle stabilisere opp og nedover.

Men hvorfor må hun bruke akkurat 30 day shred programmet? (jeg har ikke kjennskap til programmet så vet ikke hva det er snakk om altså.)

kan hun ikke heller gå på ett mer grunnleggende fullkroppsprogram i noen uker hvor hun bygger grunnstyrke og teknikk først og ikke bruker så mye vekt? hvis det er kg hun vil ned bør hun heller se på kostholdet sitt, det meste kan gjøres via kosthold.

Hvis hun ikke har vekter kan hun lage det av tomme brusflasker med vann, sand eller stin i, eller bruke 5kg vaskemiddel kanner sånn som jeg gjorde i starten. Hun kan også bruke strikker, hoppetau, gå raske turer/lett jogg, rokkering osv..

Hun har ikke noe medlemskap på studio,ikke har hun utsyr hjemme og hun har ikke god råd så derfor 30 day shred som ikke koster ei krone engang;)Fordi hun fikk dvd av meg og handmanualer;) Hun synes en kg på hver arm er ekstremt tungt da så jeg tror vi begynner lett;) Hun be helt kake etter en økt uten vekter også. Det er enkelt og greit fordi det er det beste treninga hun kan starte med akk nå,men at hun kan jo alltids gjøre andre ting enn push ups også men hører nå om noen har noen smarte råd;) du kan jo søke d opp på youtube hvis du vil se hva jeg snakker om;)

synes det virker mer som konisjonstrening med svært lett motstand... jeg er ingen fan bare, derfor har jeg vel ikke så mye mer i denne tråden og gjøre:) Lykke til uansett, håper venninnen din kommer i bedre form:) Hun kan jo evt sjekke ut bodyrock.tv - der er jo hjemembasert trening tilpasset alle nivåer med videoer til de fleste treningene- gratis:)

Push-ups mot et solid bord eller lignende gjør susen. Tok mine første 100 igår mot spisebordet (måtte bare se hvor lang tid jeg brukte på å ta 100 stk uten å egentlig ha trent så mye push-ups før :p). Lite belastende for bena, men det kjennes inni granskauen i armene idag for å si det sånn :p

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...