Gå til innhold

LG og biorytme


sjokkoninja

Anbefalte innlegg

Fungerer det? Eller går de litt "mot hverandre?"

De som spiser etter LG-prinsippene, spiser dere fett til frokost, eller kvelds?

Ser Andy morgan, tidligere klient av martin B (som nå er coach selv) skriver følgende

  • put your fish oil supplementation with this last meal. (Fats slow absorption.)
  • Eat a slow-digesting protein like eggs or cottage cheese, or eat meat with plenty fibrous green vegetables.

mens bio-rytme vil vel heller ha fisk til frokost og "havregryn" til kvelds? eller er det flisespikkeri og antall kcall inn som teller her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fulgt periodisk faste i kombinasjon med biorytme i et år nå, og gjorde det også da jeg var på konkurransediett - bortsett fra at jeg måtte kutte ut periodisk faste de siste ukene(haters gonna hate) - men biorytme fortsatte jeg med

Jeg er ikke alltid såå slavisk med fasten, noen ganger blir det mer/mindre faste enn "planlagt", men sånn i det lange løp er jo dette også flisespikkeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett av forsøkene som har ført til anbefalinger om å utsette karbohydrater og spise fett tidligere innebar å innta en stor mengde karbohydrater kl 08.00 om morgenen. Et annet bestod i å spare på karbohydratene til middag.

Greater weight loss and hormonal cha... [Obesity (Silver Spring). 2011] - PubMed - NCBI

Du tenker vel bl. a. på denne studien av overvektige politimenn med BMI på over 30. Ja, de fikk bedre resultater ved å spise carbs senere på dagen. Men det er viktig å huske på at mennesker med BMI på f. eks. 22 generelt har bedre insulinfølsomhet og blodsukkertoleranse, og ikke vil få like stort utbytte av carb-timing. Jeg regner også med at politifolkene ikke trente, noe som gjør studien ennå mer fjern for de som leser og skriver her på forumet.

Hvis du er konkurranseutøver og vil perfeksjonere alt som har litt å si, så kjør på. Men mange henger seg opp i småting som betyr langt mindre enn de selv tror. Det er noen med OCD-tendenser på forumet her som er redd for insulin og what not. "Kan ikke spise brød og havregryn til frokost fordi det ødelegger mine gains, men etter trening og til kvelds er det OK."

Dette er flisespikkeri som trådstarter spurte om. Kalorier inn vs. kalorier ut, spis karbohydrater når du vil. K.I.S.S.

For eksempel har jeg vært borti folk med stor gjeld som mener det er viktig å spare på bakepapiret pga. miljøet og økonomien. Come on, et ark koster vel mindre enn en femtiøring (som nå er fjernet pga. inflasjon). Samme person vet jeg har kastet bort noen hundre tusen på andre ting. Og angående miljøet, ta deg en tur til Las Vegas eller et industrianlegg så ser du at det ikke er bakepapir som er problemet.

Ha fokus på det som betyr noe. Common sense, bitches.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...