Maethor Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Det er en veldig vag påstand Lars kommer med som må avgrenses bedre for å gi mening. Det kommer an på hvordan vi definerer 'i kroppen'. om det menes det som inntas per-oralt, så ja, vil proteiner som kan denatureres og brytes ned bli brutt ned til sine bestanndeler. Spiser du testosteron blir det kun nedbrutt og tatt opp i sine bestanddeler. Det kommer an på hvor i kroppen vi snakker om - i blodomløpet,i lymfen, ekstra eller intracellulært, i magesekken, eksogene eller endogene proteiner. Nå var utgangspunktet et fjollete spørsmål, så seff må det taes i betraktning. Skal man gå i detalj kunne man ha skrevet side opp og ned, been there done that. Men holder sikkert med et kort svar, uten å gå i detalj. For min del klødde det litt i fingrene når jeg leste tråden. Kan ha noe med det at jeg ikke fikk sove i natt Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-363029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinglo Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Er ikke noe galt i å være avrage. Folk har forskjellige mål og lyster! De fleste som virkelig kjører på i en enkelt gren kommer aldri til toppen allikevel, så all or nothing tankegangen er jeg litt reservert mot Så om man ikke kan bli best er det ikke noe vits å bli så god som man kan bli i en enkelt idrett hvis man ønsker det? Interessant tankegang. De fleste motiveres av fremgang. Jo mer generell man prøver å være, jo vanskeligere er det å få målbar fremgang som man merker Om man er nysgjerrig på hvor effektivt crossfit er for å gjøre "vanlige" mennesker supertrente så er det jo bare å ta en titt på crossfit games eller på profilerte crossfitere ellers og se hvor mange av deltagerne som IKKE er tidligere turnere, eller har bakgrunn som idrettsutøver i noe helt annet larskr 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-363365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeph Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Hvorfor det? Jeg er dårlig på å ta en spøk men synes dette var god trening jeg. Eg skumlas førstepost og misforsto heile greia. For min del refererer eg til lenker for å forklare sånt. Det meste er skrive ned på eit forum, ein blogg eller i ein artikkel. Med utgangspunkt i FB, Myrevolution, leangains og liknande så er det meste dekket. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-363374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kl99 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Så om man ikke kan bli best er det ikke noe vits å bli så god som man kan bli i en enkelt idrett hvis man ønsker det? Interessant tankegang. De fleste motiveres av fremgang. Jo mer generell man prøver å være, jo vanskeligere er det å få målbar fremgang som man merker Om man er nysgjerrig på hvor effektivt crossfit er for å gjøre "vanlige" mennesker supertrente så er det jo bare å ta en titt på crossfit games eller på profilerte crossfitere ellers og se hvor mange av deltagerne som IKKE er tidligere turnere, eller har bakgrunn som idrettsutøver i noe helt annet At du gidder å kverulere Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-363871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danny S Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Så,om du går ut fra videregående med 4 i alle fag, så har du 6 i gjennomsnitt? MMA er en spesifikk sportsgren, utøverne legger treningen sin opp etter akkurat dette, akkurat som en sprinter fokuserer på eksplosivitet og ikke muskelbygging i sin trening. Crossfit er den type trening mange tror er kjempebra fordi det er blytungt, mens det i realtiteten ikke er spesielt gunstig siden det fører til såkalt "muskelforvirring" (sitat Børge Fagerli) Nei, men du får bedre snitt enn en som har 6 i ett fag og 3 i resten. Har egentlig ingen formening om saken, men jeg måtte bare si det:ninja: Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-363873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danny S Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Enorm feilslutning. Her sier du igrunn at verdens beste utøvere er gjennomsnittlige i mange forskjellige kvaliteter, og dette er langt fra sannheten. I idretten vinner spesialisten. Er man gjennomsnittlig i alt, er man gjennomsnittlig totalt, spesielt når det kommer til idrett. Dette gjelder til og med i MMA. Selv om man trenger å være god i flere kampstiler samtidig, finnes det målbare fysiske kvaliteter som er viktigere enn andre. Foreksempel finnes det visse krav til styrke, eksplosivitet og utholdenhet som er spesifikke for denne typen kampsport, slik at det blir meningsløst å trene som f.eks en sprinter, maratonløper, svømmer, styrkeløfter osv. Det er like meningsløst å trene uten mål og mening som crossfit. Det er heller ikke slik at det er viktig å være jevnt over god på alle kampsportene i MMA. Visse stiler er overlegne andre, og det gir derfor mening å vektlegge disse stilene fremfor andre. F.eks ser man jo at boksere klarer seg dårlig i overgangen til MMA, mens brytere klarer seg ganske bra Nåvell. er du kun bryter har du liten sjans i dagens mma.. da blir du lett subba av en jui-jitsu fyr. Og jo, det er mye mer viktig å være litt god i alt en veldig god i en ting. GSP = Litt god i alt! han er ikke den beste strikeren, ikke den beste jui jitsu fyren, har kanskje de beste take-downsa, men ikke beste bryteren heller.. men totalt OVERLEGEN i welterweight klassen. Junior Dos santos har nok den beste boksinga i tungvekt, men han har KUN suksess fordi ingen klarer å få han ned i bakken. Så han har enormt bra take-down defence. Vitali Klitscho hadde fått stryk av de fleste MMA tungvekterne. men hadde slått junior stående. MEN junior hadde lett tatt en take-down på han. osv. Dette her har blitt bevist i ÅREVIS så ikke vits å diskutere engang. blir for dumt. Hvis du ser på styrke og kondisjons treninga til en mma utøver, så er det ganske likt crossfit trening. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-363886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskr Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Nåvell. er du kun bryter har du liten sjans i dagens mma.. da blir du lett subba av en jui-jitsu fyr. Og jo, det er mye mer viktig å være litt god i alt en veldig god i en ting. GSP = Litt god i alt! han er ikke den beste strikeren, ikke den beste jui jitsu fyren, har kanskje de beste take-downsa, men ikke beste bryteren heller.. men totalt OVERLEGEN i welterweight klassen. Junior Dos santos har nok den beste boksinga i tungvekt, men han har KUN suksess fordi ingen klarer å få han ned i bakken. Så han har enormt bra take-down defence. Vitali Klitscho hadde fått stryk av de fleste MMA tungvekterne. men hadde slått junior stående. MEN junior hadde lett tatt en take-down på han. osv. Dette her har blitt bevist i ÅREVIS så ikke vits å diskutere engang. blir for dumt. Hvis du ser på styrke og kondisjons treninga til en mma utøver, så er det ganske likt crossfit trening. Crossfit has become hot in MMA and you may think that it’s a great choice…but you would be wrong. It has all the elements of a proper MMA workout- endurance training, explosive training, and cardiovascular training. There is even a workout titled Fight Gone Bad. So what’s the problem? Crossfit is a broad-spectrum fitness program that does not take into account the work/rest intervals of fighting. If you want your training to excel, it must replicate your sport as closely as possible. It’s not enough to simply include exercises that other MMA fighters are doing. Crossfit and MMA training both incorporate Olympic lifting, functional training, and Plyometric training…but they will do it in very different ways. A good MMA workout will be divided into phases called macro cycles. These cycles should be adjusted to a fighter’s ability to recover from workouts and the amount of time between fights. Macro cycles should also be adjusted for the fighter’s strengths and weaknesses. If I am working with a fighter that has tremendous power, but gets gassed easily, I will adjust his training accordingly. What good is having power if you can’t recover between rounds? The strengths and weaknesses of your next opponent should also be taken into account when planning workouts. If your next opponent is a beast that starts strong, but fades in the second round, you are going to have to adjust your training…especially if you’re not a beast. How would you like it if you, and the fighter across from you, were both training Crossfit? You would both look great, but you would also have squandered your chance to get an edge Crossfit workouts are not designed to be sport specific. Planning how to adjust your workout is critical and will impact you as an athlete. I like Crossfit and would recommend it to nearly anyone who wants to get into great shape. However, if you need to be stronger, faster, and recover better than anyone in the room for 15 minutes, Crossfit is not the workout for you -mmatraining.com kl99 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-363924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Legger dere som forutsetning at crossfit = å gå inn på crossfit.com og gjennomføre det som er oppført som dagens økt uansett hva det er, eller ser dere muligheten for at man kan velge de crossfitøktene som passer best til ditt eget behov og bruke det som supplement til annen trening? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-363933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kl99 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Ser poenget til dere begge, men vil legge til at CrossFit stort sett er for å ha det gøy, og ikke for å bli verdensmester i noe som helst. Det er min oppfatning- og jeg er nøytral, jeg trener ikke crossfit. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-363935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskr Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Ser poenget til dere begge, men vil legge til at CrossFit stort sett er for å ha det gøy, og ikke for å bli verdensmester i noe som helst. Det er min oppfatning- og jeg er nøytral, jeg trener ikke crossfit. presis, og påstanden jeg stiller meg uenig til er "Crossfit er bra trening for idrettsutøvere på alle nivåer" kl99 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-363992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskr Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Legger dere som forutsetning at crossfit = å gå inn på crossfit.com og gjennomføre det som er oppført som dagens økt uansett hva det er, eller ser dere muligheten for at man kan velge de crossfitøktene som passer best til ditt eget behov og bruke det som supplement til annen trening? Our program delivers a fitness that is, by design, broad, general, and inclusive. Our specialty is not specializing -crossfit.com dette legger jeg til grunn Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-363997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Our program delivers a fitness that is, by design, broad, general, and inclusive. Our specialty is not specializing -crossfit.com dette legger jeg til grunn Var det jeg ville understreke egentlig. Crossfit kan være så mangt, og det kan fint kombineres med idrett og gjøres idrettsspesifikt. Selv har jeg aldri trent crossfit, og kommer sikkert aldri til å gjøre det heller, men en del av treningen min kunne like gjerne vært kalt crossfit som noe annet (f.eks. bakkeløpsøkter, sprinting/medisinballkastin/spenstkombinasjoner osv). Danny S 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-364008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kl99 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 presis, og påstanden jeg stiller meg uenig til er "Crossfit er bra trening for idrettsutøvere på alle nivåer" Helt enig i det du sier der. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-364016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskr Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Var det jeg ville understreke egentlig. Crossfit kan være så mangt, og det kan fint kombineres med idrett og gjøres idrettsspesifikt. Selv har jeg aldri trent crossfit, og kommer sikkert aldri til å gjøre det heller, men en del av treningen min kunne like gjerne vært kalt crossfit som noe annet (f.eks. bakkeløpsøkter, sprinting/medisinballkastin/spenstkombinasjoner osv). vel, det du sier her sliter jeg litt med. Når man spesifiserer treningen, planlegger mesosykluse, periodiserer, og individualiserer, når slutter det å være crossfit? Jeg mener at crossfit ikke har monopol på sirkeltrening, hvis det er denne typen trening du tenker på. Synes heller ikke bakkeløpsøkter, sprinting/medisinballkastin/spenstkombinasjoner kan hevdes å være Crossfit, noe mer enn hva olympiske løft kan hevdes å være det. I min opplevelse blir det crossfit når du slenger en haug av disse øvelsene på en tavle uten noe langsiktig mål eller mening med selve økten, utøver å være dødssliten når man er ferdig. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-364036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Hehe, var forsåvidt litt trolling fra min side. Det hele koker ned til hva man definerer som crossfit og ikke, og da er vi inne på hva man kaller treningen sin, som etter min mening er ganske uinteressant. Hvis det slutter å være crossfit med en gang man har en plan med hva man gjør og legger det opp etter spesifikke mål, så er det veldig mange som trener crossfit som ikke gjør det likevel Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-364048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskr Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Hehe, var forsåvidt litt trolling fra min side. Det hele koker ned til hva man definerer som crossfit og ikke, og da er vi inne på hva man kaller treningen sin, som etter min mening er ganske uinteressant. Hvis det slutter å være crossfit med en gang man har en plan med hva man gjør og legger det opp etter spesifikke mål, så er det veldig mange som trener crossfit som ikke gjør det likevel aiight da sier vi det Vi avslutter der, så tråden ikke blir en "Crossfit suger" tråd Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-364066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BluebearWebcoaching Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Kan jo også legge til et punkt "Man kan ikke lagre fett når man går på lav-karbo, det blir jo ikke skilt ut noe insulin" Den er en klassiker! Har skrevet litt om det før.. foruten at protein i seg selv kan ha insulinutskillelse så har vi ASP og andre faktorer " Hva er ASP? Nei, det er ikke den nyeste GASP buksen til 1599,-. Her snakker vi biologi på litt mindre nivå enn bankkontoen din etter du har investert i 14 forskjellige typer gainere og kreatin. Nok tull nå, la oss komme til business. ASP er en av faktorene som kontrollerer fettcelle funksjonene og ble identifisert tilbake i 1989(1). Nivåene av ASP i blodet varierer ikke med kjønn(2), men overvektige har mye høyere nivå fastende enn normal-vektige. I samme studie ser man også at når ASP falt, økte konsentrasjonen av frie fettsyrer i blodet og det ble funnet en statistisk signifikant sammenheng mellom ASP og frie fettsyrer i blodet.(3) ASP har en stor stimulerende effekt på triglyserol syntesen i fettcellene og i fibroblastene (en celletype, forbundet med vaktmester arbeid i bindevev), faktisk mer potent enn hva insulin har vist(4). Det kan være greit å nevne at de også jobber synergistisk og at effekten insulin + ASP gir en 97 % lagring av frie fettsyrer tilgjengelig. Ved inntak av glukose vil ASP holde seg relativt lav, her vil insulin skilles ut og dirigere fettcellene til sin rettmessige plass. Om vi derimot inntar et større fettmåltid vil vi se en enorm økning av ASP, totalt motsatt av insulin og man begynner å forstå at ASP kan ha en stor rolle i den normale responsen til inntak av fett(5). Fjerningen av triglyserider i blodet relateres til mengden ASP i plasma (5)og hormonet kan i tillegg ha en finger med i spillet når det kommer til signaliseringen mellom sirkulasjonen, fettvev og modulering (endring) av lagringsfunksjonen til fettvev. Det kan se ut som at ASP spiller en rolle i patogenesen (utviklingen) av sykelig overvekt(6). Selv om man kan tro at det er insulin som er den mest potente faktoren til triglyserol syntesen, kan det faktisk se ut som ASP er en mye mer potent stimulator. ASP så ut til å hindre både basal og nor-epinefrin sitt utslipp av frie fettsyrer under lipolysen, hvor ASP var litt mindre potent enn insulin. Gjendanningen av triglyserider var derimot lik. Det betyr at både utslippet og omdanningen blir hindret i negativ forstand for oss. Dermed kan vi leke oss med tanken at både ASP og insulin spiller en rolle i reguleringen av frie fettsyrer fra fett celler, men bare insulin hindrer lipolysen (hvor fett brytes ned, og frie fettsyrer blir produsert og skilt ut i blodbanen)(7). ASP er også aktiv når det kommer til transport av glukose, da den faktisk øker translokasjonen (flyttingen) av glukose transportører til plasma membran overflaten.(8) Og forsterker utskillelsen av insulin. (13) Overvekt Som nevnt har overvektige høyere nivå både fastende, men også til vanlig. (3)(9) 58 % - 400 % er et rimelig nevneverdig tall, og det er mulig at det høye nivået av ASP fortsetter å stimulere lagringen av fett i et høyere nivå enn hos en tynnere motpart da man ikke får nedsatt sensitivitet til ASP. Heldigvis vil det være mulig å senke ASP ved vektnedgang (10) og det trenger ikke være vanskeligere enn og bare kutte noen få kalorier her og der ettersom den første og andre regelen til vektnedgang er: • Å ligge i underskudd • Deretter kommer timingen av næringsinntak som kan være behjelpelig (men er ikke nødvendig for en normal person å tenke så mye på) Diabetes, anoreksi og hjerte,- og karsykdommer Pasienter med type 2 diabetes viser høyere nivå av ASP og substratene som trengs for å danne ASP (11). Logisk nok kan overvekt være en ekstra stor fare hos de med diabetes. Videre kan man se at pasienter med høyere nivå av ApoB (protein som binder fett og er pre-formen til LDL)(12)og som kan være mer utsatt for koronar hjertesykdom (Korrelasjon mellom variabler behøver ikke nødvendigvis å bety at det er en kausal sammenheng mellom dem, så kolesterol og sykdom diskusjon tar jeg ikke her - tar bare med for et fullstendig bilde) har høyere nivåer av ASP. Helt på den andre siden av overvekt ser vi pasienter med anorexia som har lavere nivåer av pre-faktorene til ASP som videre øker ved vektoppgang. Oppsummering • At man ikke spiser karbohydrater betyr virkelig ikke at man unngår å lagre fett, det trodde jeg var selvsagt. • Alt dette egentlig viser er at verken høy fett eller høy karb har noen spesielt magisk virkning, og at begge to bør være del av et respektabelt kosthold. Bare trivselsfaktoren til karbohydrat bør være nok til å involvere en viss mengde. • ASP kan være en av grunnene til at man ikke skal bulke seg opp 50 kg på to måneder, her ser man tydelig at høy fettprosent gir nok en gang utslag i negative hormonprofiler. Jeg står ved mine anbefalinger om å holde en lav fettprosent, året rundt, der maks 15 % bør være svært overkommelig for de fleste (om man ikke skal stille i konkurranse, eller har et annet hellig mål med overspisingen). • ASP er et hormon oppdaget i 1989 som yter sine effekter på syntese av fettstoffer, samspillet mellom sirkulasjonen og utslipp av fettstoffer. ASP kan re-omdanne de frie fettsyrene (omdannes tilbake til triglyserol) og med insulin vil man få en nedgang i frie fettsyrer i blodstrømmen via hindring av lipolysen og hindret mobilisering av fett. • ASP spiller en vesentlig rolle i lagringen av fett, og kombinert med insulin ser vi en nesten fullstendig innlagring av fettstoffer i cellene fra frie fettsyrer. Man kan bare anta at ASP får en mye mer vesentlig rolle når insulin blir mindre tilstede. • ASP kan spille en rolle i utviklingen av overvekt og kan være med å utsette pasienter med T2-diabetes for overvekt samt ser man at pasienter med høy pre-form av LDL kan ha en svikt i ASP-veien og ASP kan dermed ha en finger i spill i dannelsen av plakk i veggen av intima (innerste laget i blodåren) og videre utviklingen av trange blodårer. • Pasienter med sykelig UNDERVEKT viser lave nivåer av pre-formene til ASP (hvor compliment 3 (C3) har vist mange av effekten ASP selv gir)" Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-364312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maethor Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hehe , jeg merker jeg skal holde meg langt unna denne tråden av samme grunn. Eller, nå som du er her kan vi lage en bok sammen. Hehe, den hadde sikkert blitt en slager "Alt du ikke trenger, men vil vite om proteiner" Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-364525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danny S Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Crossfit has become hot in MMA and you may think that it’s a great choice…but you would be wrong. It has all the elements of a proper MMA workout- endurance training, explosive training, and cardiovascular training. There is even a workout titled Fight Gone Bad. So what’s the problem? Crossfit is a broad-spectrum fitness program that does not take into account the work/rest intervals of fighting. If you want your training to excel, it must replicate your sport as closely as possible. It’s not enough to simply include exercises that other MMA fighters are doing. Crossfit and MMA training both incorporate Olympic lifting, functional training, and Plyometric training…but they will do it in very different ways. A good MMA workout will be divided into phases called macro cycles. These cycles should be adjusted to a fighter’s ability to recover from workouts and the amount of time between fights. Macro cycles should also be adjusted for the fighter’s strengths and weaknesses. If I am working with a fighter that has tremendous power, but gets gassed easily, I will adjust his training accordingly. What good is having power if you can’t recover between rounds? The strengths and weaknesses of your next opponent should also be taken into account when planning workouts. If your next opponent is a beast that starts strong, but fades in the second round, you are going to have to adjust your training…especially if you’re not a beast. How would you like it if you, and the fighter across from you, were both training Crossfit? You would both look great, but you would also have squandered your chance to get an edge Crossfit workouts are not designed to be sport specific. Planning how to adjust your workout is critical and will impact you as an athlete. I like Crossfit and would recommend it to nearly anyone who wants to get into great shape. However, if you need to be stronger, faster, and recover better than anyone in the room for 15 minutes, Crossfit is not the workout for you -mmatraining.com eh... det der støtta jo ikke noe du sa. Selvfølgelig blir all trening spesifisert etter INDIVID... de trener ikke likt måned for måned engang. Men det er veldig likt en crossfit type trening. som var det jeg sa. hva legger du i "Crossfit" ? ? ? Crossfit er jo ikke noe 100% regelrett program fra boka. Det er en god blanding av forskjellige øvelser som krever alt fra explosiv styrke, utholden styrke, coordinasjon, smidighet og alt. Man legger jo opp øvelsene og fordeling ettersom hva som er målet. ser ikke hva du prøver på her gitt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-364835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danny S Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 vel, det du sier her sliter jeg litt med. Når man spesifiserer treningen, planlegger mesosykluse, periodiserer, og individualiserer, når slutter det å være crossfit? Jeg mener at crossfit ikke har monopol på sirkeltrening, hvis det er denne typen trening du tenker på. Synes heller ikke bakkeløpsøkter, sprinting/medisinballkastin/spenstkombinasjoner kan hevdes å være Crossfit, noe mer enn hva olympiske løft kan hevdes å være det. I min opplevelse blir det crossfit når du slenger en haug av disse øvelsene på en tavle uten noe langsiktig mål eller mening med selve økten, utøver å være dødssliten når man er ferdig. "i din opplevelse blir crossfit når en slenger en haug av disse øvelsene på en tavle uten noe mål og mening" ja men da er det du som har feil av crossfit. så slutt å diskuter noe du tydeligvis kke har peiling på da akkurat som å si at styrkeløft er bare hvis man trener benk, mark eller bøy. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9812-base%C3%B8velser-er-un%C3%B8dvendig/page/3/#findComment-364839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.