Gå til innhold

Markløft Newbie... *video*


Aisha

Anbefalte innlegg

Fikk en random fyr på treninga til å filme meg i dag. Dette er det siste av 5 sett da. Turte ikke spørre noen før:p

Jeg har til nå bare kjørt strakmark, fordi jeg ikke skjønner greia med når knær skal hit og dit.:huh:

Men har prøvd, dette er 3. gangen.

Fikk satt opp time med treningsveileder på mandag, slik at jeg kan lære det skikkelig. Men setter pris på kommentarer herfra også. Hvordan skal det egentlig være?:oops:

*****^*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser i alle fall den fra PB. :)

Lager du spenn i ryggen før du begynner å løfte? Fram med kassa, stabiliser rygg og mage. Gjør ferdig bevegelsen i overkropp og bein samtidig. Ser ut som om du retter ut beina først, også overkroppen. Det er ikke noe verre enn at du får en liten strakmark med på slutten der. :) Rumpa di går først opp littegrann, men det justerer du fort når du har teknikken helt.

Se her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i alle fall den fra PB. :)

Lager du spenn i ryggen før du begynner å løfte? Fram med kassa, stabiliser rygg og mage. Gjør ferdig bevegelsen i overkropp og bein samtidig. Ser ut som om du retter ut beina først, også overkroppen. Det er ikke noe verre enn at du får en liten strakmark med på slutten der. :) Rumpa di går først opp littegrann, men det justerer du fort når du har teknikken helt.

Ser hva du mener at jeg får en strakmark på slutten der, når jeg sammenligner med den andre videoen. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv også å se oppover når du løfter. Drit i speilet, løft blikket så langt oppover du klarer. Synes dette er et bra triks i tillegg til det som ble nevnt over her.

Ok, det er ikke noe speil foran meg der, så jeg ser i grunn ut i løse lufta :p

Skal prøve det ut, takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv også å se oppover når du løfter. Drit i speilet, løft blikket så langt oppover du klarer. Synes dette er et bra triks i tillegg til det som ble nevnt over her.

Ikke nødvendigvis så bra for nakken. Mark Rippetoe m.fl. anbefaler i alle fall å feste blikket skrått nedover (i gulvet 4ish meter foran føttene dine).

Ellers synes jeg denne, som forsåvidt også er av Rippetoe, er god for å få innlært teknikken:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv også å se oppover når du løfter. Drit i speilet, løft blikket så langt oppover du klarer. Synes dette er et bra triks i tillegg til det som ble nevnt over her.

Skal ikke blikket være mest mulig nøytralt ? å se mestmulig oppover,strider mot alt jeg har lært :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke blikket være mest mulig nøytralt ? å se mestmulig oppover,strider mot alt jeg har lært :p

Hvor en fester blikket fører til hvordan en "vinkler" nakken = ryggsøylen

Å både krumme nakken bakover for å se opp eller ha haka i brystet (ikke et tema men bare for å sammenligne) vil jo bli det samme som i andre enden å krumme ryggen :)

common sense <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...