Gå til innhold

Kalorier i sprit?


SpantaX

Anbefalte innlegg

Hvor mye kalorier er det egentlig i ren sprit?

Jeg har hørt flere ganger at det inneholder mye siden det er laget på sukker, men det får jeg meg ikke til å tro på siden det er destillert.

Destillerer man vann så ligger jo alt av mineraler o.l. igjen.

Tar jeg feil? Hvor mye kcal er det pr dl? (Vodka, rum, cognac, whisky)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

men igjen så kommer det ann på hvilket merke dere skal fram til. Rom er laget på basis av sukkerrør og whisky blir lagret oftest på tønner og da blir sukkertet ofte borte. men igjen styr unna rom og generellt all alkohol.

Hilsen Bartender -m/ fagbrev:)

En bartender som oppfordrer til å styre unna alkohol, da har jeg hørt det og :D

Alkohol inneholder 7kcal/g. Hvis du tar volumprosenten og ganger med 0,8, så har du alkoholmengden i gram per dL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men igjen så kommer det ann på hvilket merke dere skal fram til. Rom er laget på basis av sukkerrør og whisky blir lagret oftest på tønner og da blir sukkertet ofte borte. men igjen styr unna rom og generellt all alkohol.

Hilsen Bartender -m/ fagbrev:)

Skjønner ikke hvordan du kan si at folk bør styre unna rom. Rom (sammen med whisky, gin og vodka) er vel uten karbs (og dermed å foretrekke på diett), om jeg ikke tar feil?

Forsåvidt en fin oversikt: getdrunknotfat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal teste rom,whisky,gin og vodka etterpå så skal je finne ut all karbs :)

mange av dem som er "faste" drankere og trener hardt m/u diett får problemer med karbs da dem drikker disse:)

men for å ikke lage så stor diskusjon/stor uenighet av dette skal jeg undersøke meir og legge mæ flat enn så lenge:)

Du skal slippe å gjøre alt for mye research, bare sjekk linken jeg posta, så ser du at rom (sammen med vodka, whisky, gin, tequila, cognac osv) ikke har karbs. Bland disse med coke zero etc, så kan du greit drikke uten så alt for dårlig samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal slippe å gjøre alt for mye research, bare sjekk linken jeg posta, så ser du at rom (sammen med vodka, whisky, gin, tequila, cognac osv) ikke har karbs. Bland disse med coke zero etc, så kan du greit drikke uten så alt for dårlig samvittighet!

Er fremdeles 7kcal/g alkohol da, mer enn per g karbo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...