Gå til innhold

Hva mener dere om Scott Hermans teknikkvideoer?


HelenH

Anbefalte innlegg

Jeg har personlig kun hatt gode erfaringer med scott herman, testa ut mange av programmene hans osv. Men dette med denne øvelsen du nevner forstår jeg kan se litt rar/skadelig ut. Men sett utifra ALLE de videoene han har med forskjellige øvelser, er mesteparten top nodge. Det kan også være en øvelse han har lagd video av på forespørsel av en subscriber f.eks :p Som folk sier her, ingen har hele vettet. Med tanke på alle sponsorer og støttespillere han har fått med seg oppigjennom vil jeg tro dette er en rimelig safe kilde til treningstips. Liker spesielt godt de der sirkeltrening og challenge programmene han setter sammen, varierte program som gir deg rimelig boost.

Dette vil komme med videre erfaring som andre nevner, alle øvelser har egentlig en felles fasit. F.eks:

- Stramme magen for støtte. (dette vil skape en god naturlig holdning i korsrygg osv.)

- Ikke krumme rygg utenom crunches da.

Rett å slett tenke litt logisk når man trener styrke. Verstingen er uten tvil Cheat reps, hvor man bruker alt for mye vekt iforhold til hva man klarer av reps med riktig utførelse. Det er bedre å ligge lavere på vektene enn f.eks andre du sammenligner deg med, enn å bli skadet slik at du har vanskeligheter med å kjøre div øvelser i det hele tatt. Man lurer kun seg selv.

Test deg litt frem. Fagerli, Sandvik og Rippetoe er jo utrolig erfarne typer som jeg ser på som fasit innen trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har personlig kun hatt gode erfaringer med scott herman, testa ut mange av programmene hans osv. Men dette med denne øvelsen du nevner forstår jeg kan se litt rar/skadelig ut. Men sett utifra ALLE de videoene han har med forskjellige øvelser, er mesteparten top nodge. Det kan også være en øvelse han har lagd video av på forespørsel av en subscriber f.eks :p Som folk sier her, ingen har hele vettet. Med tanke på alle sponsorer og støttespillere han har fått med seg oppigjennom vil jeg tro dette er en rimelig safe kilde til treningstips. Liker spesielt godt de der sirkeltrening og challenge programmene han setter sammen, varierte program som gir deg rimelig boost.

Dette vil komme med videre erfaring som andre nevner, alle øvelser har egentlig en felles fasit. F.eks:

- Stramme magen for støtte. (dette vil skape en god naturlig holdning i korsrygg osv.)

- Ikke krumme rygg utenom crunches da.

Rett å slett tenke litt logisk når man trener styrke. Verstingen er uten tvil Cheat reps, hvor man bruker alt for mye vekt iforhold til hva man klarer av reps med riktig utførelse. Det er bedre å ligge lavere på vektene enn f.eks andre du sammenligner deg med, enn å bli skadet slik at du har vanskeligheter med å kjøre div øvelser i det hele tatt. Man lurer kun seg selv.

Test deg litt frem. Fagerli, Sandvik og Rippetoe er jo utrolig erfarne typer som jeg ser på som fasit innen trening :)

Takk for gode tips! Tenker jeg fortsetter å se på ham, og tar det heller med en klype salt hvis det er noe jeg stusser på. Liker så godt hele oppbygningen av videoene hans. Alt er så ryddig og fint, og liker veldig godt at han viser feil man ofte gjør i forbindelse med de ulike øvelsene. Får vel sjekke ut mer av de tre andre der etter hvert også. :)

De to fellesnevnerne har jeg heldigvis "lært meg", men når det kommer til stykket er det ofte jeg glemmer å stramme magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scott Herman har mye bra videoer som jeg har sett på en del selv for tips og justeringer, triceps/skulderprogrammet jeg kjører nå er sterkt inspirert av en av videoene hans. Kan også anbefale videoene til TNation's Christian Thibaudeau, han tar for seg mange aspekter av øvelser som de fleste andre instruksjonsvideoene overser - link

Det er ofte greit å se flere intruktører instruere på de samme øvelsene, så får du sannsynligvis flere idéer. Men som nevnt, ta det meste med en klype salt, og finn ut hva som fungerer best for deg, så blir du bedre til å sile ut god/dårlig informasjon etterhvert som du får mer erfaring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Har brukt videoene hans for å se på teknikk i øvelser fordi de er så ryddige og fine. Men så ser jeg han får en del hets i kommentarfeltet om at han gjør alt feil osv osv.

F.eks i

Noen som har innspill? Kanskje noen andre å anbefale? :)

Jeg var dum nok til å prøve denne, fy fan det var krise for ryggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dum nok til å prøve denne, fy fan det var krise for ryggen

Sikker på at du utførte den riktig? Bør kjøres uten vekter noen sett først, for å finne ut hvordan den skal kjennes ut. Men for alle del, det kan godt hende at du gjorde alt riktig og at den IKKE burde kjøres av deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...