Gå til innhold

fedmeekspert på vg


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Det er vanskelig å svare deg eksakt, men det er fristende å svare enten det ene (mindre mat) eller det andre (mer trim), eller begge deler. Dersom du ikke går ned i vekt på 1300 kilokalorier om dagen må du spise enda mindre for å gå ned i vekt og/eller være mer fysisk aktiv. Siden du har gått ned i vekt tidligere kan det nok også hende at kroppen din går på sparebluss enda, og da trenger du mindre energi enn andre som veier det samme. Fysisk aktivietet er en fin måte å øke enrgforbruket på, men det øker også muskelmasse og kroppens energiomsetning i hvile. Du må rett og slet prøve deg frem selv og se hva som virker. Spiser du mindre en du trenger så går du ned i vekt, garantert. Hva med å prøve 1100 kcal?"

Er ikke 1100 kcal litt lite, selv om man skal ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er vanskelig å svare deg eksakt, men det er fristende å svare enten det ene (mindre mat) eller det andre (mer trim), eller begge deler. Dersom du ikke går ned i vekt på 1300 kilokalorier om dagen må du spise enda mindre for å gå ned i vekt og/eller være mer fysisk aktiv. Siden du har gått ned i vekt tidligere kan det nok også hende at kroppen din går på sparebluss enda, og da trenger du mindre energi enn andre som veier det samme. Fysisk aktivietet er en fin måte å øke enrgforbruket på, men det øker også muskelmasse og kroppens energiomsetning i hvile. Du må rett og slet prøve deg frem selv og se hva som virker. Spiser du mindre en du trenger så går du ned i vekt, garantert. Hva med å prøve 1100 kcal?"

Er ikke 1100 kcal litt lite, selv om man skal ned i vekt?

Vedkommende som sier det har jo rett. Går man ikke ned i vekt må man kutte ned på maten eller trene mer for å komme i kaloriunderskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er vanskelig å svare deg eksakt, men det er fristende å svare enten det ene (mindre mat) eller det andre (mer trim), eller begge deler. Dersom du ikke går ned i vekt på 1300 kilokalorier om dagen må du spise enda mindre for å gå ned i vekt og/eller være mer fysisk aktiv. Siden du har gått ned i vekt tidligere kan det nok også hende at kroppen din går på sparebluss enda, og da trenger du mindre energi enn andre som veier det samme. Fysisk aktivietet er en fin måte å øke enrgforbruket på, men det øker også muskelmasse og kroppens energiomsetning i hvile. Du må rett og slet prøve deg frem selv og se hva som virker. Spiser du mindre en du trenger så går du ned i vekt, garantert. Hva med å prøve 1100 kcal?"

Er ikke 1100 kcal litt lite, selv om man skal ned i vekt?

Skulle til å stille det samme spørsmålet, å spise enda mindre når man kun spiser 1300 kalorier fra før av kan da umulig være en god løsning? Behovet for de ulike mikronæringsstoffene er jo så godt som umulig å dekke på et såpass lavt inntak, med mindre man spiser 10+ egg om dagen da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende som sier det har jo rett. Går man ikke ned i vekt må man kutte ned på maten eller trene mer for å komme i kaloriunderskudd!

Går man ikke ned i vekt på 1300kcal er det tre muligheter:

1) Du beveger deg ikke, whatsoever, og dermed er du i energibalanse selv om du spiser så lite.

2) Du spiser egentlig mye mer enn 1300kcal, men du underestimerer matintaket.

3) Both of the above.

Dersom man ikke går ned i vekt på 1300kcal, og faktisk spiser 1300kcal, må man i så fall trappe opp treningen, ikke gå ennå mer ned på energien. Da vil man trolig bli helt utslitt.

Mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg svart på dette som Dr. i en tabloid nettavis, så hadde jeg bedt vedkommende om å ta kontakt med fastlegen. Men ville vel bedt den som spurte om å få noen til å sjekke utregningen av kcal forbruket før hun/han bestilte time. Du går nemlig ikke mange uker som overvektig uten å redusere vekten på 1300 kcal.

Ikke en gang om du ligger i koma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel om man ikke gikk ned på 1300kcal. hva man skulle gjøre da.

Det er akkurat det der jeg tror er bullshit - At en overvektig voksen person (kvinne/mann) ikke går ned om dagsforbruket jevnt over ligger på 1300 kcal. Og det tror jeg fedmeeksperten i VG er enig med meg i, sånn innerst inne. Og dermed mener jeg svaret han serverer er direkte tåpelig.

Men det er nå bare min mening da.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er akkurat det der jeg tror er bullshit - At en overvektig voksen person (kvinne/mann) ikke går ned om dagsforbruket jevnt over ligger på 1300 kcal. Og det tror jeg fedmeeksperten i VG er enig med meg i, sånn innerst inne. Og dermed mener jeg svaret han serverer er direkte tåpelig.

Men det er nå bare min mening da.

:)

Jeg har hørt om fler som ikke går ned på 1300ish kcal. Mye som spiller inn. Ofte gjør de kanskje ikke så mye for det heller så jeg vet ikke hva de forventer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...