Gå til innhold

Strekkmerker


Julouse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

For å si det sånn, jeg kommer aldri til å slutte ta neocell sitt collagen, så lenge det er såpass billig og tilgjengelig på iherb. Tar det i kapsler sammen med HA-kapsler. Huden er smidigere, glattere, og mer spenstig på en måte. akkurat som den er mer "smurt " innenfra eller noe.

Jeg merket mest forskjell da jeg en periode ikke tok det (hatet nemlig smaken på pulveret)., f eks begynte knærne å knake igjen, lettere slitte hårtupper etc. Og puppene var liksom ikke like spenstige hvis du skjønner :-P. Har noen svake gamle strekkmerker fra vekstperioden, som synes i noen lys. På kollagen + HA er de knapt synlige. Jeg VET at tilskuddet gjør en endring, fordi jeg får hårvekst på steder det ikke har vært det før (liten pris å betale). Dessuten kan jeg ta knebøy lydløst nå, lol!

ETA: når det gjelder knaking /smerter i ledd, så tror jeg HA har gjort en del av forskjellen. Husk dessuten å ta c vitamin sammen med collagenet hvis du tar pulveret.

Collagen Type I & III - iHerb.com

Doctor's Best, Best Hyaluronic Acid with Chondroitin Sulfate, 60 Tablets - iHerb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk dessuten å ta c vitamin sammen med collagenet hvis du tar pulveret.

Collagen Type I & III - iHerb.com

Doctor's Best, Best Hyaluronic Acid with Chondroitin Sulfate, 60 Tablets - iHerb.com

Hvorfor er C-vitamin så viktig med pulver? Ble litt skeptisk til pulver når det stod at du kunne blande det med blender. Er det så lite oppløselig? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er C-vitamin så viktig med pulver? Ble litt skeptisk til pulver når det stod at du kunne blande det med blender. Er det så lite oppløselig? :p

"

It works synergistically with Vitamin C and is recommended to be mixed with orange juice or a Vitamin C supplement." Kapslene har tilsatt c-vitamin, pulveret ikke.

Anbefaler deg å ta en titt på de mange reviewsene i linken på collagenet (enten neocell el. doctor's best) hvis du lurer på om det er noe for deg :)

Neocell-pulveret var ikke kjempe-oppløselig akkurat (eneste pulver jeg prøvde). Men det gikk greit nok. jeg gadd aldri bruke blender, og tenkte aldri på å bruke varmt vann... :blush: Bare spedde det ut til en seig paste i shakeren og rørte ut med vann. Så hard risting, evt en runde med melkeskummeren. Forøvrig er melkeskummer genialt, bruker det til alle proteinshakes! Men så hater jeg klumper da. Det var smaken på pulveret jeg i første omgang hadde mest problemer med. Kapsler koster omtrent det samme per porsjon, men man må ta 3 stk x2 daglig for å få det som tilsvarer en daglig porsjon (1 scoop m/pulver). Null stress IMO, kanskje litt stress for de som ikke liker å svelge kapsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tror det nok må det ordentlig kosthold til og oppstrammende styrketrening til ja. Strekkmerker blir mindre synlige med tiden, men hvis man får minsket noe fett i området vil det naturlig nok bli strammere og det blir mindre synlig. Noe vidunderkur har jeg lite tro på, selv om det er mange som lover ditt og datt. Hadde jo vært himmelsk, men har ikke noe særlig trua på det. Nei, sverger til the old fashion way ;) men hvis noen finner noe som funker, please let me know :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne på ferie i utlandet på Boots apotek: [ATTACH]72293[/ATTACH]. Det er Neocell sin, men jeg stusser over at på pakningen min står det 3 tabletter til dagen, mens på nettet står det 6 tabletter til dagen på Neocell sine (finner ikke den som er akkurat lik min, men er det samme innholdet pr tablett).

Hvor mange tar dere pr dag?

Er redd for at "bare" 3 ikke hjelper, men 6 høres fryktelig mye ut:p

post-3543-14440904304038_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sa til en hudpleier at jeg tok kollagentilskudd for hud og hår, hun holdt på å le seg skakk siden jeg kun er 25 :p Tror man måtte oppi 40åra (?) før det naturlige kollagenet i huden reduseres, så da kan man jo spørre seg om det er noe poeng å knaske piller man overhodet ikke har bruk for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa til en hudpleier at jeg tok kollagentilskudd for hud og hår, hun holdt på å le seg skakk siden jeg kun er 25 :p Tror man måtte oppi 40åra (?) før det naturlige kollagenet i huden reduseres, så da kan man jo spørre seg om det er noe poeng å knaske piller man overhodet ikke har bruk for...

Jeg tror ikke det er noen fasit på eksakt når produksjonen av dette proteinet begynner å avta i kroppen. Når huden begynner å vise aldringstegn kan man vel med sikkerhet påstå at kroppen din ikke produserer like mye kollagen lenger. Jeg har sett 23 åringer med mer rynker enn andre 29 åringer jeg kjenner. Normalt begynner produksjonen av dette proteinet å avta i 20-30 årene.. Kollagen hjelper både for hud, hår og negler for øvrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei! :)

Det er IKKE mulig å fjerne strekkmerker, det er bare en myte. De går vanligvis såpass dypt ned i hudlagene, at den ikke vil reparere seg selv. Det er masse av metoder der ute som visst nok skal hjelpe, alt fra akupunktur, vitamin E og C tilskudd, laserbehandlig og kremer oljer.

Jeg gikk igjennom en drastisk vektreduksjon fra 122kg til 70kg på rett under 7 mnder, og satt igjen med ENORMT mye strekkmerker. Jeg valgte da å prøve strekkmerkeoljen fra Small Angels. Etter bare 2 uker merket jeg at strekkmerkene hadde lysnet og trukket seg vesentlig sammen. Anbefaler absolutt at du prøver denne! Vet ikke om det går an å legge ved en link, så jeg anbefaler at du bare googler navnet på nettbutikken sitt navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det funker med laser og det tullet. Jeg hadde en del strekkmerker på hoftene og lårene, alle er omtrent borte nå etter jeg begynte å trene:-) Det jeg også gjør er å bruke en tykk fuktighetskrem (spenol,) og tar sol innimellom, da blir de veldig lite synlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det funker med laser og det tullet. Jeg hadde en del strekkmerker på hoftene og lårene, alle er omtrent borte nå etter jeg begynte å trene:) Det jeg også gjør er å bruke en tykk fuktighetskrem (spenol,) og tar sol innimellom, da blir de veldig lite synlig

Spenol egner seg bare til jurene på kyr, i tillegg inneholder den parabener. Ikke vær gnien og legg 10kr ekstra i en fuktighetskrem. Strekkmerkene dine er heller ikke borte, de er bare mindre synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...