Gå til innhold

Sideflesk


Gjest protob

Anbefalte innlegg

Gjest protob

Jeg er en snart 16 årig gutt som har trent jevnlig i ett år nå. Jeg var temmelig stor før, og har slanket meg nå. Jeg ser slank ut, og har små armer og ben. jeg er 1.80 høy ca og veier 64 kg. Men det er en ting som jeg ikke begriper meg over!?

Sideflekset mitt! Det henger liksom ut, og peker utover. Hva kan jeg gjøre for at dette skal forsvinne? Er det kun vanlig trening, og stramming som hjelper? Jeg spiser sundt og trener 4 - 5 ganger i uken. Hva skal til ??

Hadde sittet veldig stor pris på seriøse svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666

For å bli kvitt fett må men ligge i underskudd/vedlikehold og enten forbrenne mer eller bygge muskler for å forme kroppen.

Fortsett og spis sunt og tren! 64kg fordelt på 180 er for øvrig veldig lite for en gutt;) Etter min mening! Men ting tar tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest protob

Nettopp! Jeg er temmelig tynn på f.eks. armene. Er kun sidene det ligger på. derfor jeg lurer på om det er noe jeg ikke allerede gjør jeg kunne prøvd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke velge hvor du forbrenner fett fra. Jeg har rett og slett det samme problemet, og du må bare bite i det sure eple og fortsette med underskudd. Det er kjipt fordi i vanlige klær ser man tynn ut ( jeg har ingenting på armer eller i fjeset ) så folk detter i bakken når du sier du er på diett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke for mye fett på kroppen, det er HELT sikkert. Selv er jeg 185 på 78ish kg, og jeg er relativt lean. Du er vel bortimot undervektig..

Dog høres det ut som om vi har samme kropps komposisjon, blodårene mine syntes nesten overalt på overkroppen, utenom magen/siden der det ser ut som fettet har satt opp en camp. Det er rimelig hardt å få det bort, og jeg tror man må telle kallorier og annet skit for å få det helt bort, eller spise meget sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

meningen er jo å forbrenne det vekk, ikke legge på mer muskler? det vil vel bare se dumt ut eller?

Nei, det vil ikke se dumt ut. Tvertimot vil mer muskler få deg til å se slankere ut og det vil også stramme opp. Tren gode baseøvelser som knebøy, markløft og chins så vil du se at både magen og resten av kroppen strammes opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det for stor mengde kroppsfett, blir jeg ikke bare seende feit ut da?

Dersom du har 10 kg fett på kroppen og veier 60 kg vil du se tynnfeit ut. Veier du 80 kg og har 10 kg fett på kroppen (samme høyde) vil du se rimelig slank og veltrent ut. Selv samme fettprosent vil se mye slankere ut med mer muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest protob

Så dere vil anbefale da å trene mer og hardere styrke. Spise mer protein, og ikke jogge i det hele tatt? Vil ikke deadlifts bare gjøre sidene større? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du tror at du kommer til å bygge muskler som en okse i løpet av kort tid.. Det kommer du ikke til å gjøre.. Du kommer til å se bedre ut, ikke feit, ikke tynn, men bra ut.. Jeg så en tråd du har startet ang treningsrutinene til Brad Pitt.. Slapp litt av, du komemr ikke til å bli feit med mindre du legger på deg fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere vil anbefale da å trene mer og hardere styrke. Spise mer protein, og ikke jogge i det hele tatt? Vil ikke deadlifts bare gjøre sidene større? :)

Mer magemuskler og magen ser strammere ut. Men markløft bygger ikke spesielt mye volum på sidene (obligues).

Tren hard styrke ja. Spis fornuftig mengde proteiner (2-2,5 gr pr kg) og nok mat generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest protob
Nå tror jeg du tror at du kommer til å bygge muskler som en okse i løpet av kort tid.. Det kommer du ikke til å gjøre.. Du kommer til å se bedre ut, ikke feit, ikke tynn, men bra ut.. Jeg så en tråd du har startet ang treningsrutinene til Brad Pitt.. Slapp litt av, du komemr ikke til å bli feit med mindre du legger på deg fett!

Mitt mål er å se nogen ligne lik ut som pitt. Altså en tynn midje, med brysmuskeler og armmuskler. og synlige magemuskler. Jeg må stramme opp magen litt, også er det flesket på siden jeg bekymrer meg veldig for. Det vil liksom ikke vekk. Så om jeg bare trente mage, armer og sidene hardt og spiste rikelig med protein vil jeg få ett noget lunde lik resultat. Jeg forstår jo at han er mye mer ekstrem en jeg er, og at det vil bli fysiske forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn

En ting må du virkelig forstå, muskler er det som gjør forskjellen mellom:

skinny-blond-boy.jpg

Og dette:

1275632194_98151462_1-SUPPLIMENT-365-THE-FITNESS-SHOP-pimpri-chinchwad-1275632194.jpg

Begge kan ha like "lite" fett på kroppen, og se ut som to forskjellige verdner. Hvis du veier 64 på 1.80 burde du ikke engang vurdere å gå noe ned i vekt, men bygge muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...