Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Ny på forumet. Jeg har lest en del her inne og har et veldig positivt inntrykk :)

Trener en del kondisjon i form av spinning og litt roing. men det er styrke jeg ønsker bli god på, etterhvert :p

Jeg syns det er litt vanskelig å holde på teknikken når trener alene. PT har jeg ikke råd til akkurat nå, selvom kan få veiledningstimer i ny og ne.

Jeg syns det er helt PYTON og entre gymrommet.... når de fleste er veltrente og "proffe"... Ja, jeg vet, andre tenker på seg og sitt når trener osv. Bare å se i speilet er demotiverende akkurat nå.... Selvom jeg har et klart bilde av hvordan jeg øsnker bli på sikt.

Mental back-up og tips tas imot med stor takk! :D;):p

Fortsetter under...

Tenk på hva som er det verst tenkelige scenario da; At du blir i bedre form? :)

Skjønner skepsisen, var slik til meg også i begynnelsen. Dro til treningssenteret på tider hvor jeg visste det var få folk, ble kjent med lokaler, vekter, øvelser.. hadde en plan på hva jeg skulle trene før jeg dro, var det øvelser jeg var usikre på søkte jeg de opp på youtube. Det er ingen som er ute etter å ta deg, spør om hjelp da vel:)

De fleste har så store egoer at de blir smigra av å bli bedt om hjelp.. ;)

Tenk på hva som er det verst tenkelige scenario da; At du blir i bedre form? :)

...........

De fleste har så store egoer at de blir smigra av å bli bedt om hjelp.. ;)

Takk, FightFit. Ja, jeg får ha den holdningen :cool:

Jeg følte meg teit første dagen fordi jeg har så tynne muskler og er mest skinn og bein, men snart følte jeg meg sterkere og jeg elsker å trene så jeg følte meg fort hjemme på senteret og nå blåser jeg i å sammenligne meg med andre eller tenke på hva andre måtte mene. Jeg bare nyter å bruke apparatene. Man blir så hurtig sterkere i begynnelsen. Du kommer over kneika første gang du er der. Gjør det. Du betaler for å bruke senteret og du har all rett til å være der. Det er ikke muskelstr det kommer an på. Første gangen du går dit kan du være lur og gå når det ikke er så mange der så du ikke blir for distrahert. På et senter er det alle mulige kroppsformer.

Det tok laaang tid før jeg gjorde noe annet enn å delta på gruppetimer og gå i bassenget på mitt senter. Alt annet var så ukjent og skummelt. Men så måtte jeg bare en dag da jeg hadde skada ankel. Det ble mølle og et bortgjemt rom med litt styrketreningsutstyr der det nesten aldri er noen. En dag var det fullt på det rommet, men ingen på apparatene i "hovedstudioet", så det ble dagen hvor jeg testa ut noen apparater. Prøvde nedtrekk, rygghev og brystpress. Samt noe "på gølvet-øvelser" som squat, utfall og mage. Gikk deretter hjem og lagde meg et lite program som jeg tok neste gang. Nå var jeg jo kjent med tre apparater, også utvida jeg med ett og ett apparat til jeg hadde et fullkroppsprogram jeg var fornøyd med. Nå er det ikke skummelt overhodet å trene, men jeg har enda ikke vært så lenge inne på frivektsrommet. Skal på løftekurs på lødag, og etter det har jeg tenkt å rule inne blant frivektene.

De fleste er opptatte med seg og sitt. Og er de ikke det kan du bare le for deg selv og vite at de ikke tar i nok. For løfter man tungt nok har man ikke fokuset på hva andre driver med.

Annonse

Vet hvordan det er i begynnelsen, jeg var selv en flis på 63 kg og 182cm høy, det sier vell sitt. :rofl: Var ikke så veldig kult å starte med 30 kg på benkpressen og 40 kg på markløften f. eks, men plutselig sa det pang og jeg var fort på 100kg. Som tidliger nevt, egoet til mange er så stort, at å bli spurt om hjelp er for mange bare gøy. Nå elsker jeg å trene, er faktisk ikke mye som er gøyere for tiden og jeg elsker treningsenteret. Jeg elsker knebøy, markløft og benkpress (med manualer riktignok)

Hopp i det, og kom i form! :thumbsup:

Enig med alle over her!!! Tror de fleste (iaff jenter) føler seg dust og utilpass i begynnelsen, men så etterhvert så glemmer du de negative tankene og blir like opptatt av deg selv og dine øvelser akkurat slik som alle andre der er opptatte av seg og sitt. :thumbsup:

Kjør på og sett i gang med å få kroppen du vil ha! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...