Gå til innhold

Tips til meg som SLITER med å gå opp i vekt...


Jane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forstår deg så godt, har/hatt det samme "problemet".Jeg raste fra 68 til 51 (er 1,67) på noen mnd.for tre år siden, og har frem til i dag ikke veid mer enn 53kg,i april i år var jeg 48.....:eek: Nå går det heldigvis riktig vei for min del, veier 55kg :)Lykke til!:) Og som skrevet over spis nøtter,olje etc .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg så godt, har/hatt det samme "problemet".Jeg raste fra 68 til 51 (er 1,67) på noen mnd.for tre år siden, og har frem til i dag ikke veid mer enn 53kg,i april i år var jeg 48.....:eek: Nå går det heldigvis riktig vei for min del, veier 55kg :)Lykke til!:) Og som skrevet over spis nøtter,olje etc .

Ja skal spise enda mer.. hehe, syns bare det er MYE mat å skulle ha i seg for en "liten" kropp :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Snakk om luksusproblem ja! Selv om det ikke er gøy å "stappe" i seg mat, det vet jeg. Synes jeg presser i meg mat nå, og jeg følger faktisk en diett hvor jeg skal droppe i fett (!).

Grøsser bare ved tanken på om målet mitt nå var å øke vekten.. (tidligere var dette lett,dakroppen sugde til seg ALT grunnet en kraftig underspising over lang tid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asle foreslo melk tidligere her, og jeg kan også skrive under på det :) Egentlig alt som er flytende vil hjelpe, ettersom det ikke gir samme metthetsfølelse. Det ble jo nevnt nøtter og peanøttsmør her, du kan jo lage ditt eget nøttesmør? Kjempegodt å lage ulike typer, eks. mandelsmør osv.

Ser ikke at noen har spurt deg om du har sjekket stoffskiftehormonene? Thyroideahormonene (T3 og T4) har en dirkete innvirkning på dette, og en løpsk skjoldbruskkjertel kan skape slike "problem". Enkel sak å sjekke, bare gå til fastlegen og ta blodprøve. Deretter si at du vil sjekke stoffskiftehormonene. Da merker han som regel av for TSH og FT4 (fritt T4) på skjemaet sitt og du får svar etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser tråden er litt gammel, men jeg er ny her så syns denne var litt intresant. Jeg har nemlig samme "problem". Jg har trent vekter nå jevnt i 1 år og ikke lagt på meg mer enn 3 kilo, mn d som er forskjellen nå fra før jeg begynte å trene skikkelig var at jeg gikk fort ned igjen om jeg ble syk eller hadde litt dårlig matlyst en stund, men d gjør jeg ikke lenger :) vekta HOLDER seg stabil ( jeg ser ikke så mye på vekta jeg heller) men jeg merker det på klær feks og formen. Sleit mye med svimmelhet og ble fort syk for å nevne noe. Det er ting jeg jeg ikke sliter med lenger. Å da er jo det en god ting! Noe som også har kommet seg de siste mnd etter sommeren er at matlysta mi er helt på "tryne". Jeg er sulten hele tia!! Jeg spiser ganske mye (teller ikke kalorier) og veldig variert, men ser ikke ut som hungeren gir seg. Jeg føler ikke for å stappe i meg så mye som magen vill ha heller så vet ikkehelt hva jeg skal gjøre med det men.. Noe jeg hverfall har kommet frem til er at no lavkarbo diett funker ikke for meg! Jeg må ha korbohydrater skal jeg ha nok energi så fokuserer litt på det. Karbohydrater som ikke er fra godis da seff. Har du prøvd kardohydrat drikker? De går man opp ivekt av, men jeg har ikke helt turt å prøve enda.. Godt å se at det ikke bare er meg som sliter med dette problemet :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey! bare så det er sagt synes jeg ikke problemet ditt er et "luksus" problem, om man har et mål og det tar ufattelig langtid å nå målet så er det like irriterende om det målet er å miste 10 kilo, eller legge på seg 10 kilo. Når det er sagt så har jeg jo vanskeligheter med å gå oppi vekt selv ;)

Noe som hjelper meg er "SuperShakes", tar hvertfall en per dag: http://www.precisionnutrition.com/super-shake-creation

Håper det hjelper litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke verre enn å ta på 1ss olivenolje på hvert måltid (100kcal), drikke 1l h-melk etter måltidene (660kcal) eller supplere med lean mass meal og andre gainere (+-500kcal), så skal du klare det uten problemer. Det er likevel ikke vits å gå for fort frem, for plutselig har du lagt på deg mye mer. For de fleste holder det å ligge på 1000 over vedlikehold på treningsdager, 500 over på treningsfri. Prøv dette i 1-2 uker, og juster etter fremgangen. Følg med på speilet, fettklypen og vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...