Gå til innhold

Tips til meg som SLITER med å gå opp i vekt...


Jane

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg begynte å trene sporadisk for 2 år siden, men de siste 6 - 8 månedene har jeg trent seriøst og målretta mot en sterkere og større kropp.

Jeg har alltid vært tynn og fæl og det blei jeg lei av for mange år siden. Jeg er 170 høy og veier 59 - 60 kg. Jeg la på meg 7 kg det første året jeg trente men så sa det stopp på vekta. Jeg følger ikke vekta slavisk, men bruker den som en pekepinn.

Jeg ser også at kroppen min forandrer seg men det går så sakte. :mad:

Beina går det tregest med og det var armer og bein jeg ville ha større fra begynnelsen av. Armene og skuldrene kommer seg i alle fall, og ryggen.

Men jeg kunne tenkte meg noen gode tips til å gå opp i vekt. Per i dag spiser jeg vel mellom 2800 - 3000 kcal om dagen. Jeg spiser sunt og variert.

Trener styrke gjør jeg 4 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 l helmelk iløpet av dagen f.eks om du liker det, 1 ss olje over maten her og der, en neve nøtter mellom måltidene, lage en stor smoothie på begynnelsen av dagen med 1 l h-melk, proteinpulver og bær, ha fløte i proteinshaken. *Sukk* Skulle ønske ejg hadde ditt problem.

Hehe, ja det er like kjedelig å slite med å gå opp som ned vil jeg tro.

Skal teste den smoothien :D

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt det mens du kan! Jeg hadde samme "problem" før. Synes det var forerdelig da jeg også å være så utrolig tynn. Men ah så deilig det var å kunne spise hva man ville! savn savn savn

Plutselig en dag kommer det et par (eller 10) kilo (og ikke på den gode måten i muskler) snikende fort som fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt det mens du kan! Jeg hadde samme "problem" før. Synes det var forerdelig da jeg også å være så utrolig tynn. Men ah så deilig det var å kunne spise hva man ville! savn savn savn

Plutselig en dag kommer det et par (eller 10) kilo (og ikke på den gode måten i muskler) snikende fort som fy.

Ja man veit aldri men jeg har alltid vært sånn og selv etter to tette svangerskap så raste vekta ned til 53 kg (den gangen) i lløpet av 14 dager. Ikke moro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, skal prøve ut det.. Har en sinnsyk forbrenning, sikkert irriterende for andre hehe.. Men ikke noe særlig når man har vært sånn hele livet.

Har ett langsiktig mål å det er å gå opp til 70 kg, i muskler da hehe.... Har en "coach" som lager program til meg og hjelper meg litt på vei med maten. Men godt med noe tips utenom også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha problemet ditt :D

JA det er nok mange som vil ha det. MEn det er ikke noe gøy når man må slite så forjævli for å få på seg noen muskler hehe..

JEg syns armene mine er små og de er jo det, men i forhold til mange andre er de faktisk litt markerte og "større".. Morsomt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA det er nok mange som vil ha det. MEn det er ikke noe gøy når man må slite så forjævli for å få på seg noen muskler hehe..

JEg syns armene mine er små og de er jo det, men i forhold til mange andre er de faktisk litt markerte og "større".. Morsomt :D

Bygge muskler tror jeg er noe de fleste jenter sliter endel med ja! Legge på seg fett derimot - null problem :p haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge muskler tror jeg er noe de fleste jenter sliter endel med ja! Legge på seg fett derimot - null problem :p haha

Får liksom ikke lagt på meg fett heller jeg da .. haha.. Jeg er ikke akkurat feit, du ser jo bildet, litt fett har vi alle. Men jeg skal bygge en del for så å droppe FP for å få fram magerutene jeg ser litt av nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får liksom ikke lagt på meg fett heller jeg da .. haha.. Jeg er ikke akkurat feit, du ser jo bildet, litt fett har vi alle. Men jeg skal bygge en del for så å droppe FP for å få fram magerutene jeg ser litt av nå :D

Ja, man får prøve seg fram! Og feit er du i hvertfall ikke nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det motsatte problemet, legger på meg på null komma niks. Jeg erfarer at folk som sliter med å spise nok rett og slett ikke har noen fast struktur på måltidene sine. Og slettes ikke presser i seg mat når de faktisk burde. Spis til du er mett og enda litt til. Spis hele tiden utenfor de faste måltidene, ha alltid med deg noe som du kan spise på. Ikke velg magre produkter når du handler!! :)

Hvis jeg skulle gått opp i vekt så hadde jeg drukket sjokolademelk, lagd pannekaker, stekt i ekstra fett/olje, lagd hverdagspizza/hamburger, spist nøtter, kyllingkjøttdeig, og lag deg dessert, trenger ikke være verdens sunneste, det er nemlig en fin måte å få i seg ekstra kalorier på. Nei vet du hva, jeg synes oppriktig synd på deg, like tungt å skulle gå opp på en sunn måte som å gå ned på en sunn måte!! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det motsatte problemet, legger på meg på null komma niks. Jeg erfarer at folk som sliter med å spise nok rett og slett ikke har noen fast struktur på måltidene sine. Og slettes ikke presser i seg mat når de faktisk burde. Spis til du er mett og enda litt til. Spis hele tiden utenfor de faste måltidene, ha alltid med deg noe som du kan spise på. Ikke velg magre produkter når du handler!! :)

Hvis jeg skulle gått opp i vekt så hadde jeg drukket sjokolademelk, lagd pannekaker, stekt i ekstra fett/olje, lagd hverdagspizza/hamburger, spist nøtter, kyllingkjøttdeig, og lag deg dessert, trenger ikke være verdens sunneste, det er nemlig en fin måte å få i seg ekstra kalorier på. Nei vet du hva, jeg synes oppriktig synd på deg, like tungt å skulle gå opp på en sunn måte som å gå ned på en sunn måte!! Lykke til :)

Jeg spiste ræva før. Masse fastfood o.l men gikk ikke opp i vekt da heller. JEg har fulgt en kostholdsplan for ikke så lenge sida så jeg veit hvor mye jeg bør spise og hvor mye jeg får i meg. Men jeg skal bli enda flinkere :)

Kyllingkjøttdeig spiser jeg ikke, da lager jeg heller deigen selv :D Jeg spiser ikke bare magert tro meg :D Det har jeg prøvd, men da skjedde det ikke noe med musklene heller, det er først etter 6 måneder med mer fettrik mat og mer karbo at musklene har kommet seg. Fettprosenten er den samme. JEg skal jobbe ræva av meg for å bli "feit" hehe, eller muskuløs da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo prøve Lyle McDonald sitt "tips" for "mass gains"; 34-37kcal/kg kroppvekt, også baserer du deg ut fra hva som skjer i realiteten. Øker du ikke, spiser du ikke nok. Bare det at du øker vektene og har progresjon på gymmet betyr at du blir sterkere. Blir du sterkere bygger du mer muskler. Får du mer muskler, blir du større. Blir du større, blir du tyngre. Blir du tyngre, veier du mer. U see what I mean =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...