Gå til innhold

Tips til meg som SLITER med å gå opp i vekt...


Jane

Anbefalte innlegg

Kan jo prøve Lyle McDonald sitt "tips" for "mass gains"; 34-37kcal/kg kroppvekt, også baserer du deg ut fra hva som skjer i realiteten. Øker du ikke, spiser du ikke nok. Bare det at du øker vektene og har progresjon på gymmet betyr at du blir sterkere. Blir du sterkere bygger du mer muskler. Får du mer muskler, blir du større. Blir du større, blir du tyngre. Blir du tyngre, veier du mer. U see what I mean =)

Ja sterkere det blir jeg, vektene øker nesten fra uke til uke, så det er ikke det det står på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da spiser du muligens nok akkurat for øyeblikket. Ingen er like, og dersom du trener med høyt volum (enten mange sett eller mange reps) med tunge vekter blir du ofte mye sulten, det er i hvert fall min erfaring. Har du en relativ høy fettprosent bruker kroppen fett for å mobilisere, og når du går ned i fettprosent, vil du bli mer sulten.

Alle dager er ikke like. Noen dager sover du lenge, og da er behovet for kalorier mindre fordelt på dagen, men større i perioden rundt trening. Andre dager når du sover lite, er kaloribehovet større generelt hele dagen. Noen dager spiser jeg 2 måltider, andre ganger 6-7-8 måltider. Det virker som du muligens overanalyserer det hele (been there done that), noe som fører til mer stress og forhøyede kortisolnivåer.

Mitt tips er å spise etter sultfølelsen med sammensatte måltider. Hold proteininntaket høyt (2-2,5g/kg kroppsvekt), og du skal se du vil øke i styrke (muskler), samtidig som du går ned i fettprosent. Spis mest karbs på treningsdager (etter trening) og øk det gradvis opp mot kvelden. Shot olivenolje (zip it like vodka) etter måltidene (gir deg 100kcal) og vurder å kjøp måltidserstatter dersom du ikke øker. Alt for mange går rundt å sier de vil opp i vekt, noe som er litt feil tankegang. Alle vil jo opp i vekt (muskler) samtidig som de går ned i fettprosent. Se i speilet, ta målinger med fettklypa. Er ikke nødvendig å gå opp mer enn 0,5kg i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal shotte olje så brekker jeg meg haha... Men jeg klemmer på med litt gainere å sånn som mellommåltider, sammen med nøtter så detta skal nok gå. Lurer på om jeg skal veie meg snart igjen å få kjøpt fettklype..

Stort sett sover jeg 6 - 7 timer om natta. Er opp ved 8 tida, har nemlig to små barn som vil opp da.

Jeg er nok litt av den utålmodige typen også, men kroppen forandrer seg så da er jeg nok på riktig vei, kan jo hende fettprosenten går ned så vekta forblir omtrent den samme en stund. Ikke veit jeg. Men jeg går da i alle fall ikke ned.

SKuldrene er mer markerte det er også armene og ryggen, beina går det smått med men de kommer seg. Vil ikke ha tynne pipestilker.

Profilbildet er noen måneder gammelt så det er litt forandring siden da. Kanskje på tide å ta noen ny bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar jo litt tid å legge på seg, egentlig. Når jeg legger på meg så legger jeg ikke på meg 10 kilo på null komma niks. Heller 2-4 kg på 6 måneder. Hvis du prøver å holde matmengden konstant, kjøre på med nøtter, (bananer i) fløte, fet ost, bacon i stedet for skinke, brødskiver i stedet for havregrøt, fete sauser til maten, peanøttsmør, majones osv.

Hvis du gjør dette i tillegg til å spise det du allerede spiser så er jeg temmelig sikker på at du klarer å gå opp i vekt! Dessuten kan du bytte karbonadedeig med kjøttdeig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal kjøre på med mat :D Prøve å feite det opp mer hehe... Kjøttdeig er jeg ikke så glad i så jeg spiser heller karbonadedeig :D Men kan alltids steke det i olje eller smør :D

Banan liker jeg ikke haha, en av de få tingene jeg ikke liker. Kan med nød spise det i en smoothie med masse annet i for da blir banansmaken borte :D

Jeg veide meg faktisk i dag tidlig for moro skyld, det er en stund siden sist og nå står vekta på 60,5 kg og ikke 59, ett eller annet som den gjorde før, så da håper jeg jeg har gått opp :D

Takk for alle gode tips, her skal det feites opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme målsetning som deg :) Kanskje litt i motsetning til "majoriteten", men er noen av oss også. Gikk ned i vekt etter en periode med mye kondisjonstrening (min normalvekt er lav i utgangspunktet, så trengte ikke akkurat gå ned mer...). Det resulterte i lite energi, dårlig konsentrasjon og en sliten kropp.. Har kutta ned på kondisjonstreninga, og stortrives med styrketrening og mye mat! Kjenner det er godt å bygge seg opp igjen!

Veldig kjekt med alle tipsene her!

Spent på å se resultater! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme målsetning som deg :) Kanskje litt i motsetning til "majoriteten", men er noen av oss også. Gikk ned i vekt etter en periode med mye kondisjonstrening (min normalvekt er lav i utgangspunktet, så trengte ikke akkurat gå ned mer...). Det resulterte i lite energi, dårlig konsentrasjon og en sliten kropp.. Har kutta ned på kondisjonstreninga, og stortrives med styrketrening og mye mat! Kjenner det er godt å bygge seg opp igjen!

Veldig kjekt med alle tipsene her!

Spent på å se resultater! :)

Godt det er flere av oss i samme bås :thumbsup: Får se om jeg legger ut noen bilder etterhvert, jeg må få tatt noen nye snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG HAR SLITT MED DET SAMME SOM DEG, ANBEFALER NØTTER OG FRØ +++ SPIS MORGNING OG KVELD, LAG GJERNE PEANØTT SMØR (eller kjøp) liten mengde og høyt kalori innhold ;)

Test det ut og se hva som skjer, min vekt økte, og det gjør muskulaturen også ;)

Takk for tips :D Tenkte å dytte litt mat i trynet nå :D Mens jeg ser på Slankekrigen :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...