Gå til innhold

Stor


Katarina

Anbefalte innlegg

Jeg har lest mye og snakket m mange, og det de fleste sier er at vi jenter ikke blir STORE, men jeg synes selv at jeg begynner å bli stor. Jeg har fått skikkelig nakke muskel og ryggen begynner å bli rimelig bred.

Problemet mitt nå, er at jeg ikke vil gi meg med å løfte, for jeg ser jo mange positive forandringer, og fett % har blitt betydelig lavere. Men jeg vil ikke ha så bred rygg som jeg nå ser kommer.

Lurer på hvordan jeg skal løse det, uten å slutte å trene. Jeg kjører et 4 split program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir neppe noen hulken men det er jo forskjell på jenter imellom og det er forskjell på gutter hvor store de kan bli. Kan du ikke trene ryggen litt mindre og gjøre mer kondistrening da eller annen type trening? Kostholdet har mest å si for fettprosenten så der kan du kanskje også endre noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er deg på bildet, så kan jeg med en gang fortelle deg at det nok bare er du som synes du er stor.

men tren heller mer styrke, altså tyngre m færre reps, så bygger du ikke så mye er utover hvertfall. da gjør de de musklene du allerede har enda sterkere.

ja , det er meg for 1 år siden, da hadde jeg nesten ikke trent styrke, er ganske annerledes nå, spesielt m tanke på fett %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke spiser mer enn du forbrenner så er det jo begrenset hvor mye musklene vokser. Jenter kan selvfølgelig legge på seg gode mengder muskelmasse dersom de spiser nok og trener riktig. En enkel løsning for deg kan være å kutte litt på matinntaket og trene mer styrkerettet, altså få repetisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er deg på bildet, så kan jeg med en gang fortelle deg at det nok bare er du som synes du er stor.

men tren heller mer styrke, altså tyngre m færre reps, så bygger du ikke så mye er utover hvertfall. da gjør de de musklene du allerede har enda sterkere.

Det må vel være opp til den enkelte å bestemme hvor stor han/hun vil være? Hva du eller vi andre synes om hvor stor trådstarter er blitt er vel helt urelevant i denne sammenhengen.

Hvis du ikke spiser mer enn du forbrenner så er det jo begrenset hvor mye musklene vokser. Jenter kan selvfølgelig legge på seg gode mengder muskelmasse dersom de spiser nok og trener riktig. En enkel løsning for deg kan være å kutte litt på matinntaket og trene mer styrkerettet, altså få repetisjoner.

Støtter denne jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye og snakket m mange, og det de fleste sier er at vi jenter ikke blir STORE, men jeg synes selv at jeg begynner å bli stor. Jeg har fått skikkelig nakke muskel og ryggen begynner å bli rimelig bred.

Problemet mitt nå, er at jeg ikke vil gi meg med å løfte, for jeg ser jo mange positive forandringer, og fett % har blitt betydelig lavere. Men jeg vil ikke ha så bred rygg som jeg nå ser kommer.

Lurer på hvordan jeg skal løse det, uten å slutte å trene. Jeg kjører et 4 split program.

Du kan eventuelt se på Westside treningsprogrammene, 4 økter i uka, 2 for overkropp og 2 for bein. 1 økt er for maks styrke og 1 for eksplosiv styrke. Dette er treningsmetoder som ikke stimulerer muskelvekst like mye som tradisjonell høyreptrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig stor da ? Folk har jo forskjellig mening om hva stor er, noen kan mene en person på 70 kg rippa er stor mens andre mener kanskje en på 100+ i god form er stor !, stusser nå litt på at du mener du blir fort stor , er jammen meg mange jenter her innpå forumet som er heldige med genene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...