Gå til innhold

Uten melk, sukker og hvete?


Frøken

Anbefalte innlegg

For en periode skal jeg ha et kosthold uten noen form for melk, sukker (samt kunstig sukker) og hvete. Dette innebærer også at jeg må holde meg unna frukt og grønnsaker med rød/gul farge. Jeg synes det er veldig vanskelig å finne nok å spise. Kan visst spise egg og fløte, men det begrenser seg hvor mye jeg klarer av det da :) Er glad i å trene, og vil for all del ikke gå ned i vekt (er slank fra før).

Hvis noen har tips til matvarer/måltider som ikke inneholder noe nevnt ovenfor, blir jeg veldig glad :)

Liten rettelse: Gjerne tips til næringsrike mellommåltider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biff.

Ja :D Alt av kjøtt er greit, samt ris og pasta av spelt. Men for ei småspist jente er det vanskelig å få ned mengder med biff...

Må kanskje rette litt på første innlegget: Ønsker tips til næringsrike mellommåltider på dette tråkige kostholdet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORDAN SKAL DU KLARE DET?!

Jeg skulle forsøke meg men EN UKE uten KESAM, men gav opp med en gang. haha :p

alt av kjøtt og grønnsaker kan du jo spise, soyaprodukter og ellers alt du finner "uten mel og melk" i allergiavdelingen i butikken ;)

Ja, jeg sliter. Jeg som elsker ost og melk med O'boy! Og frukt! Og sjokolade!

Jeg kan spise soyaprodukter, men kun de som er naturell. Skal være uten kunstig søtning må vite :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pølsevev

da jeg sluttet med melk gikk jeg over til soyamelk,både i bakst og matlaging,det funker fint som erstatning:)

hvis du kan spise alt av kjøtt er det jo masssse godt å spise da,tror ikke du blir nødt til å gå sulten fremover:)

angående grønnsaker er det alltid moro å ta en tur innom "asia-butikker",hehe,eller andre butikker med eksotiske matvarer!

der har de massevis av fine frukt og grønnsaker man ikke finner i vanlig dagligvarebutikker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis masse grønnsaker til hvert måltid. Funker fint det :) Når jeg er flink (haha..er ikke alltid jeg er flink :p) så spiser jeg halvparten av tallerken med grønnsaker og resten proteiner+saus. Stort sett hentet fra lavkarbo-oppskrifter. Fullstendig mulig :) Hardt i begynnelsen, men mulig ;) (Vanskelig pga sukkeret du nå venner deg av fra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å unngå gluten er lett, men å avstå totalt fra sukker og meieriprodukter er vel litt drastisk? Frukt, bær eller rosiner er noe av det beste du kan spise ved siden av proteinshaken etter treninga.

Ja, jeg vet... Det er for noen uker bare, for å se hvordan kroppen reagerer når de ulike stoffene jeg kanskje ikke tåler blir tatt inn i kostholdet igjen. Jeg skal holde meg unna hveteprotein, melkeprotein, fruktose og melkesukker. Så dette blir vel litt på siden av sunt kosthold og trening, men tenkte det kunne være litt hjelp å hente her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis masse grønnsaker til hvert måltid. Funker fint det :) Når jeg er flink (haha..er ikke alltid jeg er flink :p) så spiser jeg halvparten av tallerken med grønnsaker og resten proteiner+saus. Stort sett hentet fra lavkarbo-oppskrifter. Fullstendig mulig :) Hardt i begynnelsen, men mulig ;) (Vanskelig pga sukkeret du nå venner deg av fra)

Ja, gjett om kroppen savner sukker :( Men mest av alt savner den melk, ost og frukt. Takk for oppmuntringen, skal gafle innpå med grønnsaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjett om kroppen savner sukker :( Men mest av alt savner den melk, ost og frukt. Takk for oppmuntringen, skal gafle innpå med grønnsaker!

Jeg har hatt ei uke på sukker-kjøret..if I may call it that. Og vet du? Det er ille hvor avhengig jeg føler meg. Skulle tro jeg rusa meg på noe tyngre enn sukker:p

(Men jeg skal klare det, å kutte ut sukker igjen. Jeg har ikke godt av det (sånn helt seriøst, jeg blir latterlig av høyt sukkerinntak, jeg blir sint når jeg ikke får i meg noe med sukker og blir helt "jeg MÅ HA NÅ":eek:)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...