Gå til innhold

Ernæringsstudier: Godt oppdatert?


Anbefalte innlegg

Akkurat dette er jeg litt spent på! Jeg skal selv starte å studere mot å bli ernæringsfysiolog om et år, og lurer på hvor mye av pensum som består av gamle myter. Hvor oppdatert er pensum?

Jeg kommer til å irritere meg grønn over uvitenheten dersom en professor står og foreleser om viktigheten av frokost, karbohydrater tidlig på dagen og å ikke spise sent på kvelden, for å si det sånn!

Dere som studerer ernæring, er det mye rom for diskusjon angående slike temaer? Er underviserne stort sett opptatt av å se på mangfoldet i samfunnet og hvordan hver kropp er ulik? Eller følger undervisningen statens kostholdsråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei :)

Hvor har du planer om å studere?

Jeg er ferdig utdannet ernæringsfysiolog fra Bjørknes Høyskole nå i juni, og kan vel si at det er statens kostråd som det undervises mest i. Men med nyere forskning kommer ny viten og det stilles flere spørsmål rundt ulike råd og mer fokus på at folk er forskjellig :) Våre forelesere er veldig obs på å ikke være for bastante, men det er nok forskjellig ved ulike undervisningssteder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Hvor har du planer om å studere?

Jeg er ferdig utdannet ernæringsfysiolog fra Bjørknes Høyskole nå i juni, og kan vel si at det er statens kostråd som det undervises mest i. Men med nyere forskning kommer ny viten og det stilles flere spørsmål rundt ulike råd og mer fokus på at folk er forskjellig :) Våre forelesere er veldig obs på å ikke være for bastante, men det er nok forskjellig ved ulike undervisningssteder!

Spennende! Jeg skal studere human ernæing på universitetet i Bergen :) Først tre år bachelor, deretter tenker jeg jeg skal jobbe litt før jeg sansynligvis tar de siste to årene for master. Kunne gjerne tenkt meg å forske litt også nemlig, og da trenger jeg master!