Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har hatt denne kakemixen i skapet et stund, og nå tror jeg tiden er inne for utprøving :) Surfer litt rundt på jakt etter den optimale glasur. Lurer på om det kan bli bra med en dash med philadelphiaost innblandet, i tillegg til sukrinmelis, kakaopulver (evt sjokoprotein) og ett eller annet melkeprodukt (kesam/skyr)? Tenker at osten kanskje vil gjøre frostingen litt sånn "cup-cake frosting' ish" (elsker sånn frosting jeg da :love:)

Edit: søkevirksomheten min leder meg stadig inn på Manuela sin blogg (passion 4 baking). Her fikk jeg enda mer inspirasjon; hvorfor ikke bruke Philadelphia med melkesjokolade, eller til og med iskrem i glasuren (elsker jo Diplom lett-is variantene, så da trenger det ikke bli i overkant mange ekstra kcal :))

Jeg har brukt philadelfiaost og sjokolade(litt ekstra søtning trengs), funker fjell!

Iskrem var ikke dumt!

Fortsetter under...

Skrevet
Jeg har brukt philadelfiaost og sjokolade(litt ekstra søtning trengs), funker fjell!

Iskrem var ikke dumt!

Så bra! :) Da blir det denne jeg kommer til å teste først ut som glasur :hungry::D:love:

post-1830-14440939457322_thumb.jpg

• 2 måneder senere...
Skrevet

Klar over at jeg henger litt etter, men kom over denne når jeg googlet "sunn sjokoladekake". Testet den ut i går og den er HELT FANTASTISK! :) Har bakt mixen før og fulgt oppskriften på pakka, men den ble mye bedre nå!! (y) Bedre og enda litt sunnere? Ja takk! :lol::D Anbefales!

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg pleier å lage sjokoladekake av den oransje kakemixen fra Funksjonell mat, den inneholder færre kalorier og er uten hvetemel og gluten!:love: Bytter ut oljen med 1 dl mager kesam, tilsetter 4 toppede ts med økologisk fettfattig kakaopulver fra urtekram og 1 toppet ts med økologisk vaniljepulver. Kaken blir ikke tørr i det hele tatt (y) Smaker best når den har kjølt seg ned noen timer i kjøleskapet syns jeg, men det er nok smak og behag ;)

Skrevet
Jeg pleier å lage sjokoladekake av den oransje kakemixen fra Funksjonell mat, den inneholder færre kalorier og er uten hvetemel og gluten!:love: Bytter ut oljen med 1 dl mager kesam, tilsetter 4 toppede ts med økologisk fettfattig kakaopulver fra urtekram og 1 toppet ts med økologisk vaniljepulver. Kaken blir ikke tørr i det hele tatt (y) Smaker best når den har kjølt seg ned noen timer i kjøleskapet syns jeg, men det er nok smak og behag ;)

Sjokoladekaken inneholder minst kalorier av de to, så om du skal ha sjokoladekake er nok den best:) Men den andre er jo helt herlig å lage krydderkake og eplekake med! namnam

• 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...