Gå til innhold

Kreatin?


Anonym1111

Anbefalte innlegg

Jente, 18 år. 162 og 46 kg.

Jeg har nå en stund tenkt å begynne på Kreatin, og skal bestille det på nette. Jeg lurer på om det er noen som har noen erfaringer og anbefalinger de vil komme med? Hvilke kreatin som er "best" for muskelvekst å styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Jeg vet ikke hva som står på pakken, men 3-5 gram daglig resten av livet er det som støttes av vitenskapen i hvert fall. Ta det på den tiden av døgnet som passer deg best.

På pakken står det at jeg skal ta 2 x 5g i 6 dager for så å bare ta 5g videre :-) kan jeg feks blande den i shake før/etter trening? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
På pakken står det at jeg skal ta 2 x 5g i 6 dager for så å bare ta 5g videre :) kan jeg feks blande den i shake før/etter trening? :)

Ta bare 5g om dage for enkelhets skyld, det som står på pakken er "oppladningsfase" men du kommer dit med å ta 5g også, har du gått hele livet uten kreatin så klarer du å vente 2 uker ekstra før "lagrene er fulle"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg ville gått får CEE uten tvil. Har brukt nå kreatin i kanskje 6 år. Mono fungerer sånn OK, Kre-Alkalyn fungerer bedre hos meg. Men i det siste har jeg gått vekk fra de to siste og prøvd CEE, og for første gang på mange år, så har jeg merket effekten av kreatin. Ellers er vi en kompisgjeng på 4 personer som har trent noen år sammen, alle vi merker det samme så jeg tror ikke det er en psykologisk effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de aller fleste leverandører sluttet med CEE pga da det viser seg at mye av hva du inntar blir degradert før opptak og det skjer også høy omdanning til kreatinin i kroppen, noe som ikke er heldig for leveren. Har selv prøvd noen batcher CEE og jeg husker jeg sverget til det en god periode. Men jeg mistenker at det var mer i det produktet en bare CEE.

JISSN | Full text | The effects of creatine ethyl ester supplementation combined with heavy resistance training on body composition, muscle performance, and serum and muscle creatine levels

Conclusion

Creatine ethyl ester did not show any additional benefit to increase muscle strength or performance than creatine monohydrate or maltodextose placebo. Additionally, total body mass, fat mass, fat-free mass, and thigh muscle mass were not significantly enhanced with creatine ethyl ester supplementation compared to placebo or creatine monohydrate groups. Increases in body water were similar to the placebo and creatine monohydrate groups. The vast majority of the improvement observed in the present study can most likely be attributed to the training protocol itself, rather than the supplementation. Since creatine ethyl ester supplementation showed a large increase in serum creatinine levels throughout the study with no significant increase in serum and total muscle creatine content, it can be concluded that a large portion of the creatine ethyl ester was being degraded within the GI tract after ingestion. Furthermore, it appears that the skeletal muscle uptake of creatine ethyl ester uptake was not significant enough to increase skeletal muscle creatine levels without significant degradation to creatinine occurring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...