Gå til innhold

Knærne innover ved knebøy/beinpress! :(


Forsvarsdama5.0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har trent styrke en stund nå, og spesielt føler jeg at jeg har hatt framgang med benstyrken. Trener nå med 136 kg i benpress. Men problemet: når det blir litt tungt bøyer jeg knærne innover! Og det er vel ikke helt heldig?

Er det fordi jeg er for svak eller?!

Hvordan står føttene dine i utgangspunktet? Vinkler du tærne greit utover, og står du bredt nok med føttene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Knær og tær skal peke i samme retning" er en gylden tommelfingerregel. Knærne skal ikke gå foran tærne, og tærne skal være litt vridd utover. Knærne skal altså ikke falle hverken innover eller fremover, det skaper fort belastningskader og vonde knær :) Ellers hører også benøvelser til mine favoritter :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for så bra respons så kjapt! :thumbsup:

Hvordan står føttene dine i utgangspunktet? Vinkler du tærne greit utover, og står du bredt nok med føttene?

Har generelt bred benstilling, og tærne peker også litt utover. Når jeg fokuserer på å ikke ta knærne innover klarer jeg det da ;) Størst problem ved benpress..

trener du med myke sko?

Hm. Godt spørsmål. Det er asics 1170, kvinnemodell, hvis det sier deg noe. http://www.asics.no/running/products/gel-1000-series-women/. De er nye, og jeg bruker de kun til innetrening (dvs. gym og styrketrening). Men tror de har litt mindre demping og sånt enn løpeskoene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...