Gå til innhold

dere som har født barn.


Åse

Anbefalte innlegg

har dere fått sånn "glipe" mellom magesmusklene. nå som endelig det er definisjon på magen så kan jeg legge 2 fingerbredder MELLOM magemusklene?? dette kan da ikke være normalt. ser på bildene av de flotte magene rundt her og ingen ser ut til å ha sånn.. noe man kan gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

3 års siden jeg fikk siste. Har 2 barn. Men jeg har ingen smerter eller noe når jeg trener.det er bare det at " gropa" mellom magemusklene er så bred.... Er jo bare en kosmetisk ting men alikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri født barn selv og det skjer vell aldri heller ( takk gud for det) MEN jeg har lest veldig mange tråder om dette.. Og det som går igjen er kirurgi :) Er ikke værre enn å ta prat med legen om dette, og få litt info om priser, lang tid det tar, resultat osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født 3 barn på under tre år, men har ikke noe problem med det. Jeg regner med du snakker om delte magemuskler. Alternativet er jo å legge seg under kniven om du synes det er plagsomt.

Jeg også, 3 barn på 2,5år, og jeg har problemet.

Kirurgi er den eneste løsningen for min del iallefall. Nå "buler" det mellom hos meg da, så hvis du ikke har noen problemer, så er det vel ok som det er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

  • 4 uker senere...

jeg har delte magemuskler etter mitt 3 svangerskap, minsta er straks 2 år..

for meg er det ikke bare kosmetisk, da jeg sliter med å holde spennet mens jeg trener..

man kan trene opp mye, mine lå helt inntil hverandre en lang periode og tålte ganske mye, men det var ikke festet sammen om du forstår..

det skulle bare en liten vektøkning til før de skled fra hverandre igjen..

men, bare jeg blir frisk og får begynt å trene igjen, skal jeg nok få de tett sammen igjen!

skal de festes sammen må det kirugi til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har dette etter to barn. Hadde ikke etter første. Snart 6 md siden sist fødsel (ks). Jeg har fått treningsprogram for magen som innebærer mange øvelser der man trekker magen inn. Hun mente det kan bli bedre innen et år om jeg følger programmet. Jeg har 2 cm ganske dyp glipe når jeg strammer. Også krevende med å holde magen inne på noen øvelser (pullups f.eks)

Spent på hvordan det utvikler seg. Nå synes jeg at jeg ser fort litt gravid ut.... Enda jeg er slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med legen før du kjøper den med at det kan trenes opp. Mange kan det, men noen trenger operasjon. Det de fortalte meg da eg spurte på sjukehuset var at et par fingerbredder imellom er normalt, ( det har jeg nå 2,5 år siden forrige fødsel-stålmuskler og ingen plager med dette:) )noe mer enn det KAN rette seg med tid og trening, men ikke tren hardt før i har vært på 6 ukers kontroll hos fastlegen din og ta opp dette spørsmålet før du gjør noe. Mange tror at alt kan trenes bedre, men det er ikke alltid gunstig for helsa di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det =) Jeg har tadd en stor bukplastikk som det heter. Hadde mye løs hud i tillegg til at musklene spriket. Jeg hadde et sprik på ca 2 cm. Prøvde i et år å trene det, men jo strammere musklene ble, jo mer sto magen rett ut. Jeg tok operasjonen hos Dr Helge Roald på Colosseums klinikken i Oslo. En helt fantastisk fyr rett og slett =) Etterpå var magen rett og slett bare helt stram. Jeg kunne ikke rette meg opp på 6 uker, alt var så stramt. Nysing og hosting var grusomt fordi det kjentes som alt skulle revne. Etter ca 4 uker kjentes det bare ut som litt lett gangsperre i magen. Det er nå 4 år siden operasjonen, og musklene er enda stramme. Er nå gravid igjen, og selv om jeg er 14 uker på vei, så er det såvidt antydning til noe mage. Regner med at de blir å revne igjen etterhvert, å da kommer jeg til å operere de på nytt. Det var verdt både smertene og styret de få ukene det varte =) Lurer du på noe så er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...