Gå til innhold

Presser veldig skjevt..


GrommiZ

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så presser jeg veldig skjevt under øvelser som militærpress, sittende skulderpress med hantler og benkpress. Jeg er høyrehendt, og skal\burde være sterkere i den armen\skulderen da jeg gjentatte ganger har rivd venstre skulder ut av ledd.

Det kommer veldig tydelig frem i m.press og sittende skulderpress at høyre arm svikter lenge før venstre gjør det..

Er det noen øvelser eller type trening jeg kan gjøre for å korrigere dette? Har gått en stund hos fysio uten å få noe særlig ut av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har du noen form for sykdom eller muskellidelse? I enkelte tilfeller er det å dra eller presse skeivt noe "man bare må leve med og gjøre det beste ut av", mens i de fleste tilfeller kan det rettes på.

1. Er du heelt sikker på at du er høyrehendt og ikke beggehendt?

2. Gå til en manuellterapaut med peiling. Det er mulig at du har en skeivhet i kroppen din.

3. Når du bruker stang må du fokusere veldig på å legge mesteparten av vekta på den svake armen. Det føles teit, men man bruker under fokus ca. jevnt med styrke på begge sider da, i motsetning til å bare løfte, hvor mesteparten av vekta faktisk havner i den dominerende armen.

4. Når du bruker manualer, så bruk en tyngre vekt i den svake armen. Det føles veldig merkelig en stund, men styrken jevner seg ut ganske raskt.

5. Gjør en eller to ekstra øvelser med styrkefokus på den svake armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar asle, har bestilt time med en god PT her på østlandet til torsdag. Han var overbevisst på at han kunne fikse mitt problem, vil gi dere en oppdatering etter den timen. Gjør allerede øvelser som LYTP-YTWL og Facepulls for og styrke den svake skulder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...