Gå til innhold

Å få i seg det man trenger, på lavest mulig budsjett - og det å få orden på kostholdet!


trainertrine

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke legge skjul på at det altfor ofte inntas noe søtt. Dras mot sjokolade (eller evt bakverk og is), særlig hvis jeg er sliten, stressa, etc.

Det er så 'enkelt' og føles 'billig', men vel tja...skal ærlig innrømme at det neppe er billig... :oops:

Matplanen min jeg har satt opp fremover består av følgende ( prøvd å satt sammen noe som gjøre det 'billigst mulig').

Morgen

- 2 dl havregryn kokt på 5 dl melk

Etter trening

- 1 banan

Hjemme fra trening / formiddagsmat

- 1 pitabrød (lyst!, for ja, jeg syns de grove smaker som wienerbrød!...ikke godt)

- 200 g karbonadedeig

- litt salat

Middag

- 2 små poteter

- 300 g kyllingfilè

- litt brokkoli, blomkål

- 1 smørklatt i potetene (mose for å få litt smak)

Kveld

?????

På sett og vis syns jeg dette ser fryktelig lite ut.

Men det blir forholdsvis rimelig i pris med hensyn til varene som er valgt.

Er glad i smoothies, og vil gjerne prøve proteinfluff for det ser riktig godt ut!

Proteinkaffe pleier jeg drikke hver dag, men nå er det snart tomt, så dette utgår framover, må vente litt med innkjøp.

Tunfisk er billig og ja, jeg liker det egentlig, men det frister så utrolig lite for tiden!

Det jeg skal spise skal faktisk smake godt og, det fins andre alternativer enn tunfisk, men neppe så rimelige.

Noen innspill?

Får jeg i meg nok av det jeg trenger på dette? ( har mine tvil...hva bør jeg evt endre,føye til? ).

Skal prøve å holde meg til et matbudsjett på ca 2000,- i mnd, evt 2500,- , men vet ikke hvor realistisk det er?

Trener styrke 3 dager i uka, og vil bygge mer muskler.

Er 164 høy og veier 61 kg.

Har veid 58 kg tidligere.

Vil stramme opp og få fram muskler.

post-4949-14440848994683_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Go' helg produkter hver fredag på Kiwi. Der er det ofte svin og biff på 150-240g til 17 kr per stk. HAMSTRE!:thumbsup:
  • Kjøp fryste grønnsaker på Bunnpris og Coop. 10 kr pakken for 4-500g. Kjøper du fersk brokkoli veier jo "stilken" mer enn bukettene som du faktisk spiser.
  • Rema 1000 og Rimi har mye ferdig strimlet kjøtt til god pris. 15-20 kr for 400g har jeg ofte kommet over.
  • Ta en pause fra tunfisk. Når du ikke er drittlei lenger kan du spise det inn i mellom;)
  • Dropp søtsakene. Mange penger spart:D
  • Ha en frukt eller gulrot i veska og spis den når du blir stresset istedenfor søtsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som veldig lite mat for ei slank jente, du bør definitivt øke inntaket ditt en del om du skal ha energi til å gjennomføre og få framgang på trening, og å fungere i hverdagen!

Billige og sunne matvarer som man fint har råd til å konsumere en del av er for eksempel;

-Egg (23 kr for 12-pakk)

- Havregryn (10-23 kr for en pose)

-Kyllingfilet fra First Price/Solvinge/Farmen e.l (60-90 kr pr kilo)

-Laksefileter/liknende (med skinn i frysedisken) fra Det gode hav/Euroshopper o.l (35-45 kr for 4 stk)

-Tunfisk på boks (6 kr pr stk, 185 g)

- Frukt og grønt! Er billig både frosset og ferskt

- Bær og nøtter (ikke kjøp "merkevarer" som fra Den lille nøttefabrikken o.l). Mandler kan males og er en ypperlig erstatning som mel i feks proteinbakst, og inneholder mye sunt fett.

- Potet er billig og mettende, og en fin kilde til sunne karbohydrater

+++

Du trenger jo egentlig kun å øke inntaket av det du allerede spiser, selv om jeg definitivt ville lagt til noen egg, og byttet ut karbonadedeigen med billigere kjøtt, feks fisk, kyllingfilet, kyllingkjøttdeig. Husk masse frukt og grønt! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...