Gå til innhold

Lunsj


Ainanas

Anbefalte innlegg

Sikkert tjue slike tråder fra før, men shit au!

Jeg har ikke tid til å steke kyllingfilet og koke grønnsaker om morgenen, og trenger sårt litt lunsjtips, gjerne noe jeg kan lage dagen før som holder seg! Og noe man blir litt mett av. En boks med cottage cheese holder meg ikke mett og glad frem til middagstider.

Jobber i dagligvare, så jeg har litt lett for å ty til usunne ting..Det er dessuten dyrt å kjøpe seg lunsj hver dag. Har pleid å kjøpt rugbrød og brukt kyllingfilet som pålegg, det er vel ikke altfor galt? :confused:

Tips,takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har du ikke tid? Er jo bare å stå opp 30min tidligere :)

Steke kvelden før`? og selvfølgelig har du tid,Du bare ikke orker! :)

Sånn sett har man vel tid til alt, men 30min er ganske mye når man må opp tidlig og er fryktelig glad i å sove.. Det er såvidt jeg er i stand til å lage meg havregrøt, så begynner ikke å frese opp noe fancy da altså :p

Er det ingen som har tips som ikke går ut på å steke noe forresten?

Stek opp masse mat på en gang. Det står seg i kjøleskapet, så kan du bare hive sammen noe på fem minutter kvelden før. Salat av kylling/tunfisk/karbonadedeig med masse grønt og rødt, kanskje litt frukt, egg og skinke - fullverdig, nydelig og enkelt.

Salat er et gulltips, noe jeg absolutt må lære meg å spise mer av. Er liiitt skeptisk på å oppbevare spesielt kylling og svinekjøtt da, hvor lenge holder det seg i kjøleskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg har sagt før, GLEM DET !

Har du selvdisiplin, eller har du ikke ?

Jeg opplever endel brukeres spørsmål litt fornærmende egentlig, i tillegg til litt småfrekke og ikke minst noe jeg og sikkert fler med meg ikke gidder bruke tid på. Og så kjenner jeg at jeg blir sur. Det er IAF ikke bra.

Spør deg selv spørsmålet; ønsker du å kontrollere kostholdet ditt, eller ønsker du ikke ? Før du svarer på det, er det egentlig veldig lite andre kan bidra med. Ønsker du å kontrollere kostholdet, har jeg en nyhet til det; det kommer til å kreve innsats. Forberedelser, valg, prioriteringer forsakelser er 100% avgjørende for å lykkes. Det finnes INGEN enkle oppskrifter til sucess, annet enn hardt, målrettet arbeid.

Er problemet at du ikke har tid til foreberede en sunn, næringsrik og kalorifattig lunch, da er mitt svar, du prioriterer feil.

PS - god morgen forresten ! ( kaffe nå..... ! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt før, GLEM DET !

Har du selvdisiplin, eller har du ikke ?

Jeg opplever endel brukeres spørsmål litt fornærmende egentlig, i tillegg til litt småfrekke og ikke minst noe jeg og sikkert fler med meg ikke gidder bruke tid på. Og så kjenner jeg at jeg blir sur. Det er IAF ikke bra.

Spør deg selv spørsmålet; ønsker du å kontrollere kostholdet ditt, eller ønsker du ikke ? Før du svarer på det, er det egentlig veldig lite andre kan bidra med. Ønsker du å kontrollere kostholdet, har jeg en nyhet til det; det kommer til å kreve innsats. Forberedelser, valg, prioriteringer forsakelser er 100% avgjørende for å lykkes. Det finnes INGEN enkle oppskrifter til sucess, annet enn hardt, målrettet arbeid.

Er problemet at du ikke har tid til foreberede en sunn, næringsrik og kalorifattig lunch, da er mitt svar, du prioriterer feil.

PS - god morgen forresten ! ( kaffe nå..... ! )

Jeg spør spesifikt etter noe jeg kan tilberede kvelden før, alt fra kjøtt til noe jeg kan bake, eller noe jeg kan kjøpe som jeg kan mikse sammen.

Det at jeg ikke har tid på morgenen er strengt tatt min egen issue, og det er nå en gang sånn..det er derfor jeg spør etter tips her! Visste ikke at tilbereding av lunsj om morgenen var en så big deal og så avgjørende for suksess :D At du blir fornærmet og sur av denne tråden er vel egentlig ditt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av kjøtt holder seg helt utmerket en dag eller to i kjøleskapet så lenge det er stekt (hvor lang er holdbarhetstiden på salatkyllingen dere selger på dagligvaren?)

Omelett tar to minutt å lage og kan varmes i mikrobølgeovn på jobben om du synes den er kjedelig kald. Sammen med en frukt blir det en flott lunsj. Tips er å ha litt ferdig oppkuttete grønnsaker i kjøleskapet som du kan ha i omeletten. Smaker og metter bedre samt mer vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av kjøtt holder seg helt utmerket en dag eller to i kjøleskapet så lenge det er stekt (hvor lang er holdbarhetstiden på salatkyllingen dere selger på dagligvaren?)

Å sammenligne med varer pakket i beskyttende atmosfære kan være litt skummelt.

Men en dag eller 2 er sjelden ( ALDRI ) noe problem, tilogmed sushilaks klarer en natt i kjøla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt før, GLEM DET !

Har du selvdisiplin, eller har du ikke ?

Jeg opplever endel brukeres spørsmål litt fornærmende egentlig, i tillegg til litt småfrekke og ikke minst noe jeg og sikkert fler med meg ikke gidder bruke tid på. Og så kjenner jeg at jeg blir sur. Det er IAF ikke bra.

Spør deg selv spørsmålet; ønsker du å kontrollere kostholdet ditt, eller ønsker du ikke ? Før du svarer på det, er det egentlig veldig lite andre kan bidra med. Ønsker du å kontrollere kostholdet, har jeg en nyhet til det; det kommer til å kreve innsats. Forberedelser, valg, prioriteringer forsakelser er 100% avgjørende for å lykkes. Det finnes INGEN enkle oppskrifter til sucess, annet enn hardt, målrettet arbeid.

Er problemet at du ikke har tid til foreberede en sunn, næringsrik og kalorifattig lunch, da er mitt svar, du prioriterer feil.

PS - god morgen forresten ! ( kaffe nå..... ! )

Du kommer med gode poenger, men du formidler det litt i overkant krasst synes jeg. Det vil være slik at vi får mange like spørsmål opp gjennom, og alle vet ikke like mye, så målet her bør heller være å gi alle like gode svar. Vi trenger ikke være sinte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...