Gå til innhold

Flere nybegynnere her? :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og leser gjennom logg etter logg her inne, og blir utrolig inspirert!! :thumbsup: Dere er FLINKE!!!

Dessverre føler jeg ikke at det ikke er noe jeg kan relatere meg til (ennå) fordi jeg er såpass fersk.. Ser at det er mange her inne som er ferske når det kommer til styrketrening; men samtlige av de jeg har kommet over har likevel vært aktive og trent kondisjon e.l over lengre tid før de starter med styrke.

Jeg er HELT fersk - både når det kommer til styrketrening og når det kommer til trening generelt. Jeg sliter med ting som sikkert er banale for resten her inne; som frykt for å gjøre øvelser feil, navn på de forskjellige øvelsene, hva de forskjellige maskinene er til osv. Jeg er også en av dem som fortsatt er redd for å se dum ut/drite meg ut. I tillegg har jeg slitt med energinivået under trening, rett og slett fordi det ikke var en selvfølge for meg hva/hvor mye man burde spise i forkant. To knekkebrød med gulost var IKKE nøkkelen til suksess...! :wub:

Er det noen flere her inne som er på samme nivå som meg? Eller nylig har vært det?? Har veldig lyst til å følge noen som jeg kan relatere meg til - og som jeg kan inspireres og få tips av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knall! :)

Jeg er en av dem som fikk karakter 2 i gym; ene og alene fordi jeg fikk god karakter på teoribiten... :blush: Så jeg har brukt (og bruker fortsatt) mye tid på å lese meg frem til ting. Trening er en vitenskap skjønte jeg fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye urettmessige gymkarakterer ute og går synes jeg! Feil fokus fra lærerne. Hos oss var det hvertfall alltid masse fokus på ballspill, ikke for å lære oss det, men bare for å sette oss til å gjøre noe, så de som utmerket seg og var flinke fikk bra karakter og de som ikke var flinke, var og forble dårligere. Slik som meg :meh: For ikke snakke om 20-30% av karakteren bedømmes ut fra 3000 meter. Ikke snakk om å trene spesifikt for å forbedre den, bare en gang i året for å se hvem som var spreke og ikke!

Hisser meg litt opp her jeg sitter nå, inkompetent gymlærer :rofl: Poenget: skulle ønske man kunne satt litt mer inn på å undervise om trening som kan fungere for enkeltindividet.

Så hadde flere tidligere kunne lært seg å kose seg med å trene, uten at det var noe konkuranse involvert :)

Jeg var jo glad i å trene å være i aktivitet, men var aldri noe flink, så da ble det å slutte på handball, turning, fotball etc når det plutselig ble viktig å vinne :p Og hva skulle man finne på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ganske ny:) Lag deg en loggbok så kan vi følge hverandre:)?

Jeg har jo ingen vekter hjemme enda, så trener med 0,5 flasker og 5 liters kanner med salmiakk:D Haha! Det funker det altså, iallefall når jeg er på det nivået at jeg må ta push ups på knærne enda liksom. Men merker på baseøvelsene at jeg kunne tatt mye mer. Kunne vært interessant og dratt på en gratis prøvetime bare for å teste ut hva jeg kan ta noen reps i der de har utvalg:)

Ellers har jeg bare periodisk og veldig lavt nivå av treningserfaring bak meg. Men jeg er veldig matinteressert, og spesielt liker jeg kjappe måltider og ting somer raskt og sunt, fordi jeg er mamma til to små som krever sitt + har en fulltidsjobb og pendler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg er redd for å gjøre alle øvelser feil, føler halvparten av treningssenteret kikker rart på meg (resten smiler eller ser en annen vei), snubler over hantler og er ikke sikker på hvor jeg egentlig kjente det når jeg prøvde foroverbøyd roing.. Det hjelper ikke at jeg trener alene.

Men jeg har kommet frem til at de som kikker rart på deg ikke er noe å spare på, hvis du er veldig usikker er det bare å spørre noen av de som løfter mest, de er som regel hyggeligst, og at du kommer mye lenger med en solid frokost/lunsj/middag innabords.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i akkurat samme sko som deg, begynte for halvannen måned siden med trening, har aldri drevet med trening før, annet enn ridning og skiturer i påska liksom :p

Kjenner meg igjen i det du sier, aner ikke hva halvparten av øvelsene jeg gjør heter, og er også redd for å gjøre ting feil, googler teknikkvideoer dagen lang, er skikkelig motivert og klar for å se resultater! :thumbsup:

Er også litt redd for at andre på treningssenteret skal synes jeg gjør noe feil eller begynne å påpeke noe ved treningen min, men kjenner jeg gir mer og mer faen i dem andre:p

Har også akkurat lært meg å tilpasse kostholdet til treningen, og hva jeg bør spise når i forhold til hva jeg skal trene. Komplisert i begynnelsen etter min mening :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke og motivert er vi:) Fordi det er ikke lett å være ny, man blir så lett forvirra!

Jeg driver å vurderer senter hvis jeg skal bytte jobb( da kommer jeg rett ved siden av ett senter som jeg skal pendle. Men merker jeg er redd for å løfte med "gutta", trives best på steder jeg ikke kjenner noe! haha, så blir det ikke så flaut. Men jeg føler også at jeg tørr å ta i mer når jeg er alene. Så vil ha sånn vektsett på 50 kg ca hjemme som jeg kan trene med først, når jeg fikser det, så bør jeg tørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er også ny her inne.

Har trent en del før, TaeKwon-do. Så ble det lite trening etter barn. Men startet å løpe for litt over 2 år siden, og er nå bitt av basillen. Så nå er målet halvmaraton I Oslo i september. Jeg løper 4 ganger i uka og trener styrke 2 ganger. Har manualer og et program jeg følger, som jeg får oppdatert med jevne mellomrom(min bror som lager). Vurderer å melde meg inn på treningsstudio, men har hovedfokus på løpingen. Vil legge mer fokus på styrke etter løpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ganske ny:) Lag deg en loggbok så kan vi følge hverandre:)?

Jeg har jo ingen vekter hjemme enda, så trener med 0,5 flasker og 5 liters kanner med salmiakk:D Haha! Det funker det altså, iallefall når jeg er på det nivået at jeg må ta push ups på knærne enda liksom. Men merker på baseøvelsene at jeg kunne tatt mye mer. Kunne vært interessant og dratt på en gratis prøvetime bare for å teste ut hva jeg kan ta noen reps i der de har utvalg:)

Ellers har jeg bare periodisk og veldig lavt nivå av treningserfaring bak meg. Men jeg er veldig matinteressert, og spesielt liker jeg kjappe måltider og ting somer raskt og sunt, fordi jeg er mamma til to små som krever sitt + har en fulltidsjobb og pendler..

Hei! Jeg har en loggbok du kan følge: JEG!? Av alle mennesker...!?

Hva heter loggboken din? (Synes det er litt vanskelig å finne loggbøkene til folk her inne, men det kan jo være jeg som ikke har skjønt greia ennå :) Så kult at du er kreativ med treningen din! Og håper virkelig du poster tips til måltid på loggen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg er redd for å gjøre alle øvelser feil, føler halvparten av treningssenteret kikker rart på meg (resten smiler eller ser en annen vei), snubler over hantler og er ikke sikker på hvor jeg egentlig kjente det når jeg prøvde foroverbøyd roing.. Det hjelper ikke at jeg trener alene.

Men jeg har kommet frem til at de som kikker rart på deg ikke er noe å spare på, hvis du er veldig usikker er det bare å spørre noen av de som løfter mest, de er som regel hyggeligst, og at du kommer mye lenger med en solid frokost/lunsj/middag innabords.

Sitter og humrer for meg selv - og kjenner meg igjen i ALT du skriver :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke og motivert er vi:) Fordi det er ikke lett å være ny, man blir så lett forvirra!

Jeg driver å vurderer senter hvis jeg skal bytte jobb( da kommer jeg rett ved siden av ett senter som jeg skal pendle. Men merker jeg er redd for å løfte med "gutta", trives best på steder jeg ikke kjenner noe! haha, så blir det ikke så flaut. Men jeg føler også at jeg tørr å ta i mer når jeg er alene. Så vil ha sånn vektsett på 50 kg ca hjemme som jeg kan trene med først, når jeg fikser det, så bør jeg tørre!

Jeg har også meldt meg inn i et senter der jeg er sikker på at jeg ikke kjenner noen :wub: Det er nyåpnet, så veldig få medlemmer foreløpig - i tillegg til at det er "selvbetjent"; så det er kun veiledere der enkelte tidspunkt i uka. Får være mye i fred, og det setter jeg stor pris på denne første tiden :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny her også, til "vanlig" trening... aner ikke hva ting heter osv :p

Hehe, ja - det er virkelig en jungel der ute av begreper, øvelser og maskiner. Og så klart store forskjeller i meninger om hva som fungerer og ikke... Når proffene er uenige, hva i all verden skal vi nybegynnere tro?? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja - det er virkelig en jungel der ute av begreper, øvelser og maskiner. Og så klart store forskjeller i meninger om hva som fungerer og ikke... Når proffene er uenige, hva i all verden skal vi nybegynnere tro?? :p

Det forvirrer meg en del. "Gjør jeg det riktig nå?" "jaja, kjempefint" To uker senere med en ny person; "men du gjør det jo helt feil, bak med skuldrene, ned med vingene og trekk, såånn ja" Alle jeg møter har forskjellige ting å plukke på, jeg er veldig takknemlig, men vær så snill bli enige først. I dag var visst hverken markløftet etter knebøyen min så fin allikevel. Takk for den a!

En ting er alle enige om da, hvis du ikke har noen fysiske skavanker burde du kjøre tunge baseøvelser, men helst riktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har en loggbok du kan følge: JEG!? Av alle mennesker...!?

Hva heter loggboken din? (Synes det er litt vanskelig å finne loggbøkene til folk her inne, men det kan jo være jeg som ikke har skjønt greia ennå :) Så kult at du er kreativ med treningen din! Og håper virkelig du poster tips til måltid på loggen din!

Tips: legg inn den linken til loggboka di i feltet under "personlige detaljer" på siden din der det står "loggbok", så dukker den opp under bildet ditt her på forumet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...