Gå til innhold

Soooo... Cola?


Vixxie

Anbefalte innlegg

Før du begynner et rage svar, jeg vet at cola er det siste en skal drikke men jeg vil gjerne ha noen forslag på hva en kan drikke i stede som er caffeine i og ikke er kaffe eller tablett. Jeg drikke te daglig men er vanskelig og få med til treningen.. Nei, jag har ingen thermos :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lite peiling på det der, men det finnes jo et hav av energi-drikker som kanskje kunne vært noe? De fleste har sikkert ganske høyt sukkerinnhold, men det finnes også sukkerfrie varianter, deriblant en Red Bull-sak. Er mange som finner en fin overgang i å gå fra sukkerbrus til sukkerfribrus også. Det har absolutt ikke samme smaken, men det smaker ikke dritt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som kan forklare hva som er så ekstremt farlig med cola egentlig? Hva ødelegger det for?

Tja, cola er jo en sukkerbombe:P og det innheholder vel ingen næringsstoffer, så hvorfor skal man ha det i seg? Alt kommer jo an på mengdene, og et glass i ny og ne er vel ikke så ille om man ikke er på diett. Men jeg ser ikke vitsen når det finnes alternativer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du begynner et rage svar, jeg vet at cola er det siste en skal drikke men jeg vil gjerne ha noen forslag på hva en kan drikke i stede som er caffeine i og ikke er kaffe eller tablett. Jeg drikke te daglig men er vanskelig og få med til treningen.. Nei, jag har ingen thermos :(

Jeg drikker heller ikke kaffe, men sukkerfri red bull iblandt, cola zero, pepsi max.. En termos er da vel ikke så dyrt å skaffe seg om du foretrekker te?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, cola er jo en sukkerbombe:p og det innheholder vel ingen næringsstoffer, så hvorfor skal man ha det i seg? Alt kommer jo an på mengdene, og et glass i ny og ne er vel ikke så ille om man ikke er på diett. Men jeg ser ikke vitsen når det finnes alternativer

Fordi det smaker digg. Om man ikke er på diett - hvorfor er det så ødeleggende som alle sier? Går det ut over muskelvekst eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det smaker digg. Om man ikke er på diett - hvorfor er det så ødeleggende som alle sier? Går det ut over muskelvekst eller noe sånt?

Tror ikke det vil hindre muskelvekst nei. men der er jeg er ingen ekspert. Bare vet at jeg ikke lenger vil putte slikt i kroppen, enten jeg skal ned i vekt eller ikke.

Er du ikke på diett vil det jo likevel påvirke hvor mye mat og hva du kan spise for å vedlikeholde vekta. Jeg vet jeg heller velger god mat fremfor en slik sukkerbombe i så fall. Men det er nå bare meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker pepsi max, Men te eller kaffe blir vel de alternativene trådstarter er ute etter?

Selv tar eg meg en en fres (koffein+ grønn te tablett) Eller jack3d i blant :)

Det bør vel nevnes at det er mye mere sukker i cola enn i redbull eller burn, Alt hjelper jo på..

Og ingen rager, Alle spørsmåle er relvante :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis en av de som ikke kjenner noen stor forskjell på sukkerfri brus/redbull og vanlig. Så jeg klarer ikke helt å forstå at folk elsker cola men ikke klarer å drikke cola zero:P Skjønner at cola-elskere smaker forskjell. Men er det virkelig så ille? Er det ikke en fin erstattning uansett om alternativet er å bare kutte ut søte drikker helt? Det er jo det beste for tennene selvfølgelig. Men en gang iblandt er det godt med en kald sukkerfri brus:cool: Spesielt om søtsuget melder seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man drikke brus for caffein før/under trening, det vil vel bare hjelpe i store doser? Da kan man heller ta en dobbel espresso eller koffein pulver/piller?

Det er vel ikke alle som liker kaffe. Jeg er ikke så glad i det i alle fall. Men så har jeg aldri prøvd koffein før trening, så vet ikke om det er kurrant eller ikke. Men det er kanskje det? Isåfall høres koffeinpiller ut som den enkleste løsning om man ikke liker kaffe.

Jeg orker i alle fall ikke dra på trening med en cola zero innabords. Da er man jo full av luft:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo termos er på handlelista og elsker te men er ikke mye koffein i. Har alltid hatt cola nerliggende (hence the weight gain.. sigh) så er litt svårt og bare kutta ut med det hehe men zero skal nog fungere like godt! Takk for svaren guys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det smaker digg. Om man ikke er på diett - hvorfor er det så ødeleggende som alle sier? Går det ut over muskelvekst eller noe sånt?

Nei, det går ikke ut over noenting egentlig så vist du ikke er på diett eller skal ned i vekt så drikk så mye du vill, tenk bare på att det finnes masse sukker i det, dine tenner blir ikke helt fornøyde. Men on the other hand, er masse sukker og dritt i kaffe visst man drikker den med tillsatser (melk, sukker, mm) Alt handler om dine preferences!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...