Gå til innhold

Pulsklokke - trenger råd.


TMHL

Anbefalte innlegg

Heihei!

Har tenkt på å kjøpe meg en pulsklokke, men jeg har ingen peiling på hva som er av beste sort. Har sett på to klokker fra Polar, og de ser ut til å passe meg best, men da er spørsmålet igjen - hvilke av dem skal jeg velge?

Polar RS300X eller Polar FT60.

Hadde satt stooor pris på hvis dere kom med noen råd :D

post-7680-14440846433597_thumb.jpg

post-7680-14440846434475_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei!

Har tenkt på å kjøpe meg en pulsklokke, men jeg har ingen peiling på hva som er av beste sort. Har sett på to klokker fra Polar, og de ser ut til å passe meg best, men da er spørsmålet igjen - hvilke av dem skal jeg velge?

Polar RS300X eller Polar FT60.

Hadde satt stooor pris på hvis dere kom med noen råd :D

Jeg elsker min FT60. Har hatt den i snart 2 år, byttet belte en gang fordi det ble utslitt :p Det eneste den mangler er GPS, men det kan man koble til ved hjelp av en ekstra sensor. Gir gjennomsnittspuls, max og min puls, kaloritelling og "soneoppdeling". Hvis du vil kan du også programmere den til å sette opp treningsprogram for deg. Den lager da et oppsett om hvor mye du bør ligge i hver enkelt sone. Klarer du det får du pokal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Polar FT60, en ok klokke. Eneste jeg skulle ønske den hadde (jeg har i alle fall ikke klart å finne det) var sekund-telling, når man kjører tabata-intervaller er det greit å se hvor mange sekunder man har igjen av intervallene. Tenker altså ikke på når man har beltet på og økten logges, men bare å bruke den som klokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jo litt ann på hvordan trening du skal bruke den til og hvor avansert du vil ha den?

Jeg elsker min FT60. Har hatt den i snart 2 år, byttet belte en gang fordi det ble utslitt :p Det eneste den mangler er GPS, men det kan man koble til ved hjelp av en ekstra sensor. Gir gjennomsnittspuls, max og min puls, kaloritelling og "soneoppdeling". Hvis du vil kan du også programmere den til å sette opp treningsprogram for deg. Den lager da et oppsett om hvor mye du bør ligge i hver enkelt sone. Klarer du det får du pokal :)

Marte - Det er jo for kondisjonstrening, for å se pulssonen, lengde, tid, osv. Vil ikke ha for avansert heller :)

Lotta - Ååh, høres bra ut! Ja, det kan man nesten regne med at det slites ut :D Hva gjør GPS'en da? Er den veldig nødvendig? Likte FT60 veldig godt, virker ikke for avansert heller, så det sikter mest mot den :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Polar FT60, en ok klokke. Eneste jeg skulle ønske den hadde (jeg har i alle fall ikke klart å finne det) var sekund-telling, når man kjører tabata-intervaller er det greit å se hvor mange sekunder man har igjen av intervallene. Tenker altså ikke på når man har beltet på og økten logges, men bare å bruke den som klokke.

Hmm, er det ingen mulighet å få det "installert" i klokken, som ekstra? Synd at det ikke er sekundteller, for jeg bruker tabataintervall selv :unsure: Hvordan er den ellers da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers liker jeg den godt - jeg har den rosa utgaven. Displayet er stort og fint, og den har en del funksjoner jeg bare ikke har brukt fordi jeg ikke har brydd meg så veldig om dem (typ kaloritellingen ignorerer jeg, soneoppdelingen er for liten med bare 3 soner, treningsprogram har jeg ikke satt meg inn i en gang). Jeg har ikke brukt klokken på en stund, så jeg kan ikke uttale meg om sekundtellingen, annet enn at den ikke viser sekunder når den er vanlig klokke. men mener å huske at det var sekundtelling når man har på beltet og måler pulsen. Jeg orker bare ikke ha på beltet når jeg trener styrke, så da blir den lettere ubrukelig til tabata for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotta - Ååh, høres bra ut! Ja, det kan man nesten regne med at det slites ut :D Hva gjør GPS'en da? Er den veldig nødvendig? Likte FT60 veldig godt, virker ikke for avansert heller, så det sikter mest mot den :p

GPS kan jo bare vise hvor langt du har løpt, og hastigheten. Selv bruker jeg Endomondo på tlf for de målingene. Funker fint :) Ekstra sensoren koster ca. en tusenlapp hvis du ønsker å kjøpe den senere. Jeg liker FT60 bra fordi den også er "fin nok" til at den kan funke som hverdagsklokke. Tar den av når jeg pynter meg, bare.

Hmm, er det ingen mulighet å få det "installert" i klokken, som ekstra? Synd at det ikke er sekundteller, for jeg bruker tabataintervall selv :unsure: Hvordan er den ellers da?

Det er da ikke verre enn at dere starter tabataintervallene på et tall dere kan følge med på selv? Selv løper jeg ofte 45/15 intervaller. Når man har på pulsmålingen venter jeg bare til man er på et tall det er lett å regne fra, også funker jo den fint som sekundteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GPS kan jo bare vise hvor langt du har løpt, og hastigheten. Selv bruker jeg Endomondo på tlf for de målingene. Funker fint :) Ekstra sensoren koster ca. en tusenlapp hvis du ønsker å kjøpe den senere. Jeg liker FT60 bra fordi den også er "fin nok" til at den kan funke som hverdagsklokke. Tar den av når jeg pynter meg, bare.

Det er da ikke verre enn at dere starter tabataintervallene på et tall dere kan følge med på selv? Selv løper jeg ofte 45/15 intervaller. Når man har på pulsmålingen venter jeg bare til man er på et tall det er lett å regne fra, også funker jo den fint som sekundteller.

Ahh, men da skjønner jeg! Da er egentlig FT60 akkurat passe for meg da :D For vil også ha en klokke som man kan ha på seg daglig. Ikke er den for avansert, og akkurat nok passe innstillinger for meg - det liker jeg!

Ellers liker jeg den godt - jeg har den rosa utgaven. Displayet er stort og fint, og den har en del funksjoner jeg bare ikke har brukt fordi jeg ikke har brydd meg så veldig om dem (typ kaloritellingen ignorerer jeg, soneoppdelingen er for liten med bare 3 soner, treningsprogram har jeg ikke satt meg inn i en gang). Jeg har ikke brukt klokken på en stund, så jeg kan ikke uttale meg om sekundtellingen, annet enn at den ikke viser sekunder når den er vanlig klokke. men mener å huske at det var sekundtelling når man har på beltet og måler pulsen. Jeg orker bare ikke ha på beltet når jeg trener styrke, så da blir den lettere ubrukelig til tabata for meg.

Okey. Men hva bruker du den til? For som jeg ser det, kommer jeg til å ha veldig bruk for den, så tror den passer meg veldig bra i grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting ang. ødelagte pulsklokker. Har Polar FT7 som er 1,5 år gammel.

For en tid tilbake begynte den å vise 00 i puls innimellom, altså at den hopper mellom å virke eller ikke virke. Jeg tenkte at batteriet var dårlig, men har nå byttet både batteri i selve klokka og på pulsbåndet uten hell..

Butikken den er kjøpt i snakket om at den måtte sendes inn til Polar, noen som har erfaring med dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting ang. ødelagte pulsklokker. Har Polar FT7 som er 1,5 år gammel.

For en tid tilbake begynte den å vise 00 i puls innimellom, altså at den hopper mellom å virke eller ikke virke. Jeg tenkte at batteriet var dårlig, men har nå byttet både batteri i selve klokka og på pulsbåndet uten hell..

Butikken den er kjøpt i snakket om at den måtte sendes inn til Polar, noen som har erfaring med dette? :)

Har sendt inn min rs300x til polar flere ganger. For det meste vært bytting av batteri, men også reim. Forrige gang hadde det vist vært en lekkasje i klokken min som jeg ikke viste om :D Resulterte i ny klokke uten ekstra konstnad.

De pleier ha kjapp og god service slik jeg har erfaring med ialefall.

Forøvrig så kan jeg jo svare trådstarter å si at jeg er fornøyd med min RS300x. Har forøvrig begynt å kompensere med endomondo på mobil slik som Lotta skriver. Dette er bare når jeg løper ute, slik at jeg kan få gps sporing på hvor jeg har løpt.

Ellers fungerer klokken fint til joggeturer slik jeg har brukt den. Når man kjøper den så "programerer" man klokken for å finne sin hvile og makspuls, slik at man får beskjed om hvilken sone man ligger i underveis. Kan også stille den inn til å pipe dersom man f.eks er i 90% av maks.

Pleier også bruke den til "vanlig" klokke, da den sitter godt på håndleddet, ikke er for stor å ser helt ok ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Polar FT60, en ok klokke. Eneste jeg skulle ønske den hadde (jeg har i alle fall ikke klart å finne det) var sekund-telling, når man kjører tabata-intervaller er det greit å se hvor mange sekunder man har igjen av intervallene. Tenker altså ikke på når man har beltet på og økten logges, men bare å bruke den som klokke.

Har også en ploar F60 - og er storfornøyd:)

TIPS: Det er også sekundteller på den, selv når du bruker den som klokke. Gå på Settings - Watch, time & date - Watch face - Time and Logo - og vips så kommer sekundviseren også opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal kjøpe klokke til hovedsakelig kondisjon så hadde jeg gått for en løpeklokke. FT60 er så vidt jeg vet mer beregnet mot fitness. Har selv en RCX5 og er veldig fornøyd med den. Polar har jo nå også kommet med en ny RCX3, den er satt opp både mot løping og sykling. RCX5 er en løpe, svømme, sykkel klokke. Du har også en funksjon for å tilpasse den til andre sportsaktiviteter. Har også kjøpt GPS enheten (G5) til klokken. Den er liten og hendig, samt at den tikker som en klokke. Det eneste jeg savner på klokken er at den ikke viser høydemeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt ha kjøpt ei klokke som har gps. Jeg bruker nå telefonen og er veldig førnøyd med det! Der kan du sammenligne, hvis du feks jogger samme rute flere ganger på rad osv. Nå får du også bluetooth pulssender til telefonen om du har en smartelefon som iphone htc osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med disse fra Polar og Suunto(Polar ft1 og ft4, og Suunto M2) som koster rundt 500 kroner? Er litt skeptisk, hvorfor er de så billige i forhold til alle andre klokker? har det bare med hvor avanserte de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...