Gå til innhold

VIL ned fem kilo, helst NÅ!


Hope

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har trent mye styrke i hele vinter, og har nå i april nådd den målsettingen jeg egetlig hadde sett for meg jeg skulle klare til midten av mai. Kjempefornøyd med det, føler at teknikken begynner å sitte og jeg er virkelig i mye bedre form. Men; selv om jeg ser klar forskjell på kroppen min og helt klart har gått inn en del cm så står vekta skikkelig stille. Jeg har vinteren igjennom også hatt et bra kosthold med lavt (kanskje litt for lavt) kalori-inntak, og trent litt kardio for forbrenningens skyld. Allikevel altså uten særlig resultat føler jeg selv, og det er kjipt.

Nå nærmer sommeren seg, og jeg er ivrig på å vise fram mine nye muskler!!! Så noe fett må helt klart bort, og jeg har bestemt meg for hvordan jeg skal gå fram, trenger bare innspill fra dere først...

Tanken er: spise lavkarbo, (under 50 gram pr dag), øke inntak av proteiner (kanskje prøve pulver?)

Holde meg på ca 1600 kalorier pr dag, vedlikehold for meg er ca 2300.

Aberet er bare at jeg vet at jeg blir slapp og sliten av lavkarbo-kosthold, så jeg føler at det ikke er helt forenlig med mye trening. Tenker at jeg skal klare en rolig joggetur pr uke, og en styrkeøkt for vedlikehold, eventuelt spise litt mer karbohydrater på styrkedagen. Spørsmålet er bare: Vil en styrkeøkt være nok til å opprettholde? Veldig redd for å miste muskelmasse, men blir jo ikke kvitt fettet kjapt nok hvis jeg fortsetter som før...

Vet jeg virker utålmodig, og det er jeg! Og selv om jeg er fornøyd med styrkeøkningen min hadde jeg virkelig håpet det skulle vises på vekta også.

Tanker og råd anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du bare vil det nok, så er det bare å være strict så går det fint..

Kan feks kjøre ekstremt med torks og brokkoli , du kan spise ca 2 kg torsk og 1,6 kg brokkoli hver dag på 1800kcal..

Er du kvinne eller mann? Er du kvinne kan du gått kjøre ned mot 14-1500 eller lavere for noen uker om du absolutt skal ned i vekt

En må finne en karb mengden som passer.. selv fungerer jeg på under 130 og over 170gr, men mellom der var jeg helt på tryne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kapper av deg begge armene,burde vel det være 5 kilo eller mer...

Håper du skjønner hvor jeg vil hen. Vekt betyr ikke en dritt for hvordan du ser ut. Hvis du blir sterkere, får mere muskler, samtidig som midjemålet minsker, hva betyr det at vekta står stille??

Tenk deg at du trener i 6 måneder, går ned 8 kilo i fett, og går opp 6 kilo i muskler. Dette er fantastisk fremgang, men vekta viser bare 2 kilo mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har kikket litt på PSMF, men usikker på om det er veien å gå. Får lese meg opp litt!

Når det gjelder loggføring av mat har jeg brukt diett.no, prøvd å være nøyaktig. Har ligget på ca 1200 kalorier pr dag, og trent fire-fem økter i uka. Har sett at jeg nok har fått i meg litt lite proteiner, men nok for mye karbohydrater, mulig løsningen kan ligge her???

Vet at jeg sikkert virker litt blåøyd og veldig utålmodig altså, men som sagt så føler jeg at jeg fortsatt har en del fett på kroppen som bør bort. Men ja; jeg er fornøyd med de endringene som har skjedd, og jeg er stolt av å endelig ha begynt å trene styrke på "ordentlig" :) Vil jo bare at det skal synes... Muskler polstret av fett er jo ikke så synlige liksom.

Hva tror dere om vedlikehold av muskelmassen da? Er en økt (fullkropp) nok? Hvor mye proteiner bør jeg få i meg pr dag?

Kan jo tilføye at jeg er en dame i min beste alder :), midten av tredveårene. 175 cm, ca 70 kilo.

Starter for fullt fra i morgen, veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et fullkroppsprogram ala RYP burde fungere bra til å begynne med, og man får stort sett resultater av det meste. (Fritt sitert Little Engine: "Til og med det å slå en kaktus i panna 100 ganger vil gi resultater.") Etterhvert som ting begynner å stoppe opp kan det være greit å skifte litt om på ting. Det er sjelden det er noe behov for noe spesialsydd program før på et mye senere stadie, stort sett vil anerkjente ferdigprogram gjøre nytten. Man må bare finne et man tror kan passe og teste det ut en liten stund. Bare hold øynene opp for hvem programmet er bygd for. Eksempelvis gikk en bekjent plutselig løs på et program for å bygge bryst og biceps når det var rumpa hun ville fikse. Noen små justeringer vil man jo kunne gjøre på programmet selv også. (Et evt godt oppslagsverk er http://www.exrx.net/ om man lurer på noe rundt en øvelse.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...