Gå til innhold

Slik skal PLYO ned 17 kg. Hva synes dere? ;)


Plyo

Anbefalte innlegg

I morgen er det 12 uker til sommeren og det betyr starten på den årlige PLYO-deffen. Her er kostholdet jeg starter med i år. Reduserer på maten etterhvert, men starter på 2000 og ser hvor mye jeg trenger å kutte etter som ukene går.

plyomat1.JPG

Dette er en typisk dag på jobb. Står og går mye av dagen, og trener kl 13 sammen med J-T. Kaloriforbruket nå er på ca 3800, så jeg legger meg på 54% av forbruket til å begynne med. Dette burde gi rask vektnedgang i starten iallefall.

plyomat2.JPG

Her ser dere inntaket av alle matvarene. Kort fortalt begynner jeg med shake og omega 3 kapsler, fortsetter med eple, spiser skyr med fun light og sukrin før trening, tar eple og shake etter trening, spiser litt med skyr før jeg går hjem, har sen middag med kylling og grønnsaker og avslutter med skyr til kveldsmat sammen med et eple eller en annen frukt. Og slik går det. 296 gram proteiner burde være nok, 30 gram fett er perfekt, og 138 gram karbs betyr at jeg har mye å kutte på hvis jeg trenger det. Her er det mye som kan kuttes etterhvert, men spesielt melken forvinner nok etter noen uker, og da ryker de fleste karbsa.

plyomat3.JPG

Her er balansen gjennom dagen. Prøver å ligge jevnt på de fleste måltidene med ca 60-75 gram proteiner og ca 20 gram karbs. Balansen min ryker rett i kjelleren rundt klokka 13 noe som er forståelig pga trening.

plyomat4.JPG

Her er den samlede oversikten. Alt i alt en bra diettstart...

Legger ut litt mer info etterhvert. Kommer til å logge her:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/plyo-er-p%C3%A5-slankekur-ned-17-kg-til-sommeren.349/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ulikt slik jeg har kjørt diett selv. Men har startet på 2400 for så og droppe litt etterhvert..

Kunne nok også ha startet litt høyere. Er litt usikker på om 2000 er litt lavt. Hvor fort går du ned de første ukene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne nok også ha startet litt høyere. Er litt usikker på om 2000 er litt lavt. Hvor fort går du ned de første ukene da?

I 2010 gikk jeg ned 1,2 i uken hele dietten fra start januar til konkuranse i april..

Startet på 2400, gikk vel ned til 2200 etter en 4 uker.. siste 4 ukene var på 1800, da kun med torsk brokkoli og litt omega 3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2010 gikk jeg ned 1,2 i uken hele dietten fra start januar til konkuranse i april..

Startet på 2400, gikk vel ned til 2200 etter en 4 uker.. siste 4 ukene var på 1800, da kun med torsk brokkoli og litt omega 3..

Hehehe, 1800 med torsk og brokkoli. Det er mye torsk!! :D Men hørtes ut som en bra diett for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, 1800 med torsk og brokkoli. Det er mye torsk!! :D Men hørtes ut som en bra diett for deg!

lå vel på mellom 1,8-2,0kg torsk og 1,4-1,6kg brokkoli pr dag fordelt på 5 like måltider.. Så spedte jeg på med omega 3 i form av flytende selolje for å havne på 1800... 4 uker med dette gikk helt fint for da var jeg i modus.. men brukte jo 2-3 mnd å få torkselukta ut av leiligheten etterpå og ikke spist det sisden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da har jeg gjort første vektkontroll. Resultat: 96,7 kg

Har kjøpt meg en Withings Wi-Fi badevekt som automatisk registrerer vekta mi på internet, og twitter. Du kan følge med her www.bjorkestol.no/sommerdiett eller her www.twitter.com/bjorkestol

Vekta kan kjøpes her http://www.coolstuff.no/Withings-WiFi-Personvekt Rask og problemfri levering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags programvare er det du bruker her?

Det heter Microsoft Excel :p

Neida, fra spøk til alvor. Det er et regneark jeg har laget i Excel som består av en matdatabase og formler for utregning av forbruk og fordeling av måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...