Gå til innhold

Ettbeins knebøy


mumlegaasegg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har gjort dem til benk denne måneden, og de er satans utfordrende. Om de har noen direkte overførbarhet til knebøy er jeg ikke sikker på men de bidrar definitivt til å forbedre deg atletisk sett. Ta Mike Boyle, USAs kanskje høyest annerkjente coach for sportsspesifikk trening. Han har kuttet ut alle tobeinsøvelser, og bruker kun ettbeinsøvelser, hvor ettbeinsbøy er en av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk anbefalt fra en som har vært landslagstrener i styrkeløft å kjøre ettbeins-beinpress, så dypt som mulig med så mye vekter som mulig. Det har direkte overførbarhet til knebøy visstnok. Har funka bra for meg :)

synes jeg hørtes veldig rart ut siden det ikke tar samme musklene som bøy, og tviler på at dietmar vil anbefale den øvelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes jeg hørtes veldig rart ut siden det ikke tar samme musklene som bøy, og tviler på at dietmar vil anbefale den øvelsen.

Dietmar? Hvem er det? :p

Jeg aner ikke, men var det han sa hvertfall. Bred beinstilling, et og et bein. Så dypt som mulig, mye vekter og få reps. Var for å jobbe med styrken i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører ettbeins knebøy som opptrening etter skade. Jeg bruker trxslynge for å holde i, på den måten blir det en del styrke også, men også mye stabilitetstrening. Jeg tror nok den er overførbar til vanlig knebøy fordi man bruker samme musklene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Jeg tenker på fri ettbeins knebøy der kun standfoten har kontakt med underlaget, uten å støtte seg på noen måte. Dette er jo en tung øvelse som krever god balanse. Det føles ihvertfall som en god øvelse.

dette er en bra øvelse,

Når det gjelder beinpress vanlig eller med et bein, kan dette ikke sammenlignes og er IKKE overførebart til knebøy

Dietmar er vel lanslagets styrketrener og har meg beskjent vært det siden begynelsen av 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Jeg tenker på fri ettbeins knebøy der kun standfoten har kontakt med underlaget, uten å støtte seg på noen måte. Dette er jo en tung øvelse som krever god balanse. Det føles ihvertfall som en god øvelse.

Skjønte det, er pga skade (avrevet leddbånd) jeg må holde i noe, ellers ville jeg nok heller jobbet for å klare det uten støtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...