Gå til innhold

Sjokoladespisere er tynnere enn andre ifølge studie


CEC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Martin Berkhan på Twitter :):

"Chocolate makes you lean, scientists say after new study http://bit.ly/Higr1i Also in the news, cheesecake causes ripped abs, Berkhan finds."

Hehe :p Må ikke glemme denne:

Bonus: An Ounce of Cheesecake a Day...

Last Christmas, 6 lbs. On my birthday, on my Mum's birthday, on Easter, once during summer, on Marten's goose, I did 3-pounders, and this Christmas I did a 4-pounder.

6 lbs + 5 x 3 lbs + 4 lbs = 25 lbs or ~ 12 kg of cheesecake in a year. If we average that out, it comes out to just about one ounce of cheesecake per day.

So, since I haven't been sick since forever, I will conclude that an ounce of cheesecake a day keeps the doctor away.

One helluva finding, I'd say. Sure beats this 6-month randomized controlled study on soft drink consumption (ambitious and very costly), where they gave people coke (SSSD, "sucrose-sweetened soft drinks"), diet coke, skim milk, or water...and - surprise! - they found that the soda drinking group got fatter and unhealthier.

...Daily intake of SSSDs ( for 6 mo increases ectopic fat accumulation and lipids compared with
milk, diet cola, and water.

This study was published three days ago.

Point being, it really boggles my mind to see that money and time is spent on answering questions that we knew the answers to decades ago. Soft drink consumption has been a particular focus these recent years and people don't ever seem to tire of it.

"Alright now...I got this $900k grant to waste, and the money ain't spending itself. How about this: are soft-drinks REALLY unhealthy? Let's check this just one more time to be absolutely sure. No one's compared coke versus diet coke AND water before, so let's do that."

Oh, how novel...

My cheesecake research makes a lot more sense. Plus it's free.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har anbefalt alle mine bekjente om å holde seg enormt langt unna mainstream-media spesielt type aviser og TV når det kommer til "råd" om kosthold og trening. Overnevnte fortsetter å underbygge påstanden min. Hender jo en sjelden gang at det står noe basic som har noe for seg, men mye mer av det mikkmakket vi ser her. Utrolig at avisene har begynt å lage unnskyldninger for folk og... Tehehe:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke så mye om ernæring, men kan det ikke finnes stoffer i mørk "naturlig" sjokolade som øker forbrenningen i likhet med koffein osv? Om man da spiser en liten bit (2-3 gram) hver dag vil jo det kunne hjelpe om det faktisk er slik at det innvirker på forbrenningen :)

Alle skjønner vel at man ikke kan spise masse sjokolade og fortsette å ha samme kropp, det beste hadde vel kanskje vært en kakaobønne om dagen, men det er nok sykt bittert. Om det faktisk hjelper.

Det dummeste jeg ser er en eller annen person som har høy forbrenning forklare til sidepersonen hvor mye dritt de dytter i kroppene sine, gjerne med et stolt hevet hode i tillegg. Uff da har jeg alltid lyst til å si noe.\:!:

Jeg leste faktisk i HJEMMET, i stad, at 50 gram mørk sjokolade om dagen er å anbefale. Selv om det sto i hjemmet så er ikke dette helt på bærtur altså, siden stoffene i kakaobønnene har masse helsebringende effekter. Men ikke melkesjokolade. 70% eller mer takk. 70% er nok det jeg makter, 86% er så bittert at det halve kunne vært nok, og de som spiser 99%...vel...:p

Sjokolade (mørk) øker nok ikke forbrenningen i vesentlig grad, men det har antioksidanter i likhet med f.eks rødvin og blåbær. Antioksidanter, deriblant polyfenoler, er effektive mot de sykdomsfremkallende effektene til frie radikaler, og de kan på den måten være med på å redusere sjansen for enl lang rekke sykdommer.

Mørk sjokolade inneholder også favonoider. Disse er bra for blodtrykket og blodomløpet, og minsker risikoen for blodpropp f.eks. De hindrer også kroppen i å danne belegg på innsiden av arteriene der det oppstår årefokalkninger. Mørk sjokolade er den beste kilden til flavonoider.

Bonus: Kan stimulere sexlysten påvirke serotonin og endorfiner slik at vi blir gladere og mer avslappet, samt øke potensen

Også en liten bonus fra dagsmedia :p

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/helse/forskere-moerk-sjokolade-er-sunnere-enn-frukt-3409845.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som nevner antioksidanter; finnes det noen gode kilder på at tilførte antioksidanter har noe for seg? Vi har hatt opptil flere forelesere (medisinstudiet) som forteller at det ikke er noen klare bevis på at tilførte antioksidanter kan benyttes av kroppen, at kroppen bare kan benytte de som den selv produserer.

Jeg aner ikke jeg, altså. Har jo hørt om så mange rare forelesere, men tenkte at det kanskje ligger noe i det siden flere forelesere forteller oss det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Dere som nevner antioksidanter; finnes det noen gode kilder på at tilførte antioksidanter har noe for seg? Vi har hatt opptil flere forelesere (medisinstudiet) som forteller at det ikke er noen klare bevis på at tilførte antioksidanter kan benyttes av kroppen, at kroppen bare kan benytte de som den selv produserer.

Jeg aner ikke jeg, altså. Har jo hørt om så mange rare forelesere, men tenkte at det kanskje ligger noe i det siden flere forelesere forteller oss det.

Det er hvertfall forskjeller på antioksidanter som finnes naturlig i maten og de du får via kosttilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...