Gå til innhold

Hvor mange kalorier må inntas daglig hvis....


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

man har ønske om å gå ned 15 kg på to måneder? Jeg ser jo at det ikke vil bli noen dans på roser, men er det i det hele tatt realistisk? Altså 7,5 kg på én måned? Da vil vel kanskje utholdenhetstrening være ganske bannlyst også.. Forbrenner ca. 1500 kcal om dagen.

(ps: moralprekener ønskes ikke)

Du spør om det er realistisk. Nei, det er det nok ikke. Jeg synes dette høres veldig usunt ut, men jeg er ingen ekspert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å tro at Børge kan fikse alt, å oppjustere kaloriinntak og trene mer moderat under diett er ikke Børge copyright. Det som er latterlig er hvor mange som tror at det å kutte ekstremt mye kalorier, og løpe halvmaraton gir sommerkroppen.

Syntes Børge oppsummerte det fint i artikkelen, men jeg kunne like gjerne linket til http://fitnessbloggen.no/jenter-derfor-fungerer-ikke-treningen-og-dietten-deres/ .

tja man kan nå forsåvidt kutte ekstremt mye ned på kcal og få gode resultater. jeg er rimelig sikker på at jeg kunne ligget på 1500-2000 i noen uker uten å mistet mye muskelmasse men fortsatt kommet i god form:). Vi er ikke laget slik at lite mat i perioder vil ødelegge oss:)

Hva du legger i sommerkropp vet ikke jeg, men der har vi alle forskjellige mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på Camilla ( men bare denne ene gangen).

Igjen, hvor høy er du og hvor mye veier du?

Med mindre du er enorm vil 15 kg på 2 måneder være langt i overkant av hva du kan klare uten å amputere, bli plassert i konsentrasjonsleir, eller bli narkoman.

Gi deg selv bedre tid, og gjør det riktig. Dersom motivasjonen din er på bånn nå er ikke løsningen å sulte seg enda mer, spesiellt ikke i en eksamensperiode.

Har du gått opp 15 kg 'plutselig' og spiser 1200 kcal pr dag samtidig som du trener mye er du alvorlig syk, og bør oppsøke lege.

Ja, jeg ser at 2 mnd er kort tid. Kan strekke den til 3-4 mnd.:p Jeg er 168 cm og veier ca. 62-63 kg....men jeg har ganske lite muskler, og derfor blir dette litt annerledes enn for de som har mye muskler. Denne vekten er sikkert helt perfekt for jenter med en muskuløs kropp, men jeg ser lubben ut! Venninnen min veier det samme og er lavere, og hun er mye tynnere enn meg. Er klar over at jeg bør trene mye styrke også(for å stramme opp), men jeg har ikke tålmodighet til å trene meg ned i vekt ved hjelp av styrke nå i første omgang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser at 2 mnd er kort tid. Kan strekke den til 3-4 mnd.:p Jeg er 168 cm og veier ca. 62-63 kg....men jeg har ganske lite muskler, og derfor blir dette litt annerledes enn for de som har mye muskler. Denne vekten er sikkert helt perfekt for jenter med en muskuløs kropp, men jeg ser lubben ut! Venninnen min veier det samme og er lavere, og hun er mye tynnere enn meg. Er klar over at jeg bør trene mye styrke også(for å stramme opp), men jeg har ikke tålmodighet til å trene meg ned i vekt ved hjelp av styrke nå i første omgang..

Du skal ned til å veie 47-48 kilo? jeg er 163 og veier 50 kg, og jeg er for tynn og prøver å ligge på meg. Har så og si null fett på kroppen. Det vil si du som er 5 cm høyere enn meg vil bli eenda tynnere...i tillegg trener jeg styrke, og har faktisk muskler, så hvis du skal ned til en så lav vekt vil du jo baare være skinn og bein. Syns du bør roe litt ned å ikke gå så hardt ut, bare et tips :) Syns det er mye finere med jenter med bittelitt former vertfall, der ikke hvert bein og hver muskelfiber synes.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ned til å veie 47-48 kilo? jeg er 163 og veier 50 kg, og jeg er for tynn og prøver å ligge på meg. Har så og si null fett på kroppen. Det vil si du som er 5 cm høyere enn meg vil bli eenda tynnere...i tillegg trener jeg styrke, og har faktisk muskler, så hvis du skal ned til en så lav vekt vil du jo baare være skinn og bein. Syns du bør roe litt ned å ikke gå så hardt ut, bare et tips :) Syns det er mye finere med jenter med bittelitt former vertfall, der ikke hvert bein og hver muskelfiber synes.. :)

null fett, da vil du bli overrrasket tror jg om du tar en test:) man har som regel mer enn man tror desverre. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ned til å veie 47-48 kilo? jeg er 163 og veier 50 kg, og jeg er for tynn og prøver å ligge på meg. Har så og si null fett på kroppen. Det vil si du som er 5 cm høyere enn meg vil bli eenda tynnere...i tillegg trener jeg styrke, og har faktisk muskler, så hvis du skal ned til en så lav vekt vil du jo baare være skinn og bein. Syns du bør roe litt ned å ikke gå så hardt ut, bare et tips :) Syns det er mye finere med jenter med bittelitt former vertfall, der ikke hvert bein og hver muskelfiber synes.. :)

Haha, ja.. Magen min hadde faktisk litt mer fett på sin enn din da jeg veide rundt 50 kg, og du er til og med lavere! Ja, jeg forstår at jeg er litt vel desperat her. Får bare gjøre så godt jeg kan, ikke overdrive, og se hvor jeg ender. :) Er ikke sånn at jeg MÅ ned til et visst antall kilo heller, hva jeg ser i speilet er mye viktigere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja man kan nå forsåvidt kutte ekstremt mye ned på kcal og få gode resultater. jeg er rimelig sikker på at jeg kunne ligget på 1500-2000 i noen uker uten å mistet mye muskelmasse men fortsatt kommet i god form:). Vi er ikke laget slik at lite mat i perioder vil ødelegge oss:)

Hva du legger i sommerkropp vet ikke jeg, men der har vi alle forskjellige mål.

Sier absolutt ikke at vi ikke kan leve med mindre mat i lengre perioder, kaloriunderskudd er bla viktig i reperasjon av DNA. Det er fint at du er rimelig sikker på at du kunne lugget mellom 1500 - 2000 kalorier i noen uker uten å miste muskelmasse, og du er nok langt i fra den eneste.

Poenget her er at drastiske kutt og ekstra kardio ikke nødvendigvis er den beste løsningen når en nærmer seg eksamensperioden. Folk som føler de ikke får resultater på en moderat diett, har en tendens til å være like misfornøyde med ekstremdietter fordi resultatene aldri kan komme fort nok.

Ikke alle har stålkontroll på impulsen. Det er viktig at vi ikke bare fokuserer på aritmetikk når det kommer til diett, og det å hjelpe andre med å få et bedre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

null fett, da vil du bli overrrasket tror jg om du tar en test:) man har som regel mer enn man tror desverre. hehe

Hehe, mener jo ikke jeg har null i fettprosent da, var vell bare for å komme med et poeng :p Men har prøvd å ligge på meg med å trene styrke og spise mye og proteinrikt, så har veldig lav fettprosent vertfall, det er jeg sikker på, men har lyst å ta en sånn test bare for å se :p Poenget var uansett at jeg syns det er mye finere med jenter som har litt fett på kroppen, hos meg ser du både bein, muskler og årer ganske tydelig, spess når jeg trener :p ikke så veldig fint og feminint syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier absolutt ikke at vi ikke kan leve med mindre mat i lengre perioder, kaloriunderskudd er bla viktig i reperasjon av DNA. Det er fint at du er rimelig sikker på at du kunne lugget mellom 1500 - 2000 kalorier i noen uker uten å miste muskelmasse, og du er nok langt i fra den eneste.

Poenget her er at drastiske kutt og ekstra kardio ikke nødvendigvis er den beste løsningen når en nærmer seg eksamensperioden. Folk som føler de ikke får resultater på en moderat diett, har en tendens til å være like misfornøyde med ekstremdietter fordi resultatene aldri kan komme fort nok.

Ikke alle har stålkontroll på impulsen. Det er viktig at vi ikke bare fokuserer på aritmetikk når det kommer til diett, og det å hjelpe andre med å få et bedre liv.

mye vil ha mer. ting tar tid, og sånn er det bare:)

Personlig syntes jeg folk burde sette et mer langsiktig mål enn å begynne på sommerformen i feb/mars:) Kropp tar år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja.. Magen min hadde faktisk litt mer fett på sin enn din da jeg veide rundt 50 kg, og du er til og med lavere! Ja, jeg forstår at jeg er litt vel desperat her. Får bare gjøre så godt jeg kan, ikke overdrive, og se hvor jeg ender. :) Er ikke sånn at jeg MÅ ned til et visst antall kilo heller, hva jeg ser i speilet er mye viktigere. :)

Høres veldig lurt ut..jeg gikk selv ned ca 23 kg på litt over et halvt år, med å så og si sulte meg og løpe en time hver dag :p Endte bare opp med å bli siltynn og helt utmattet og sliten i kroppen..Tynnere enn jeg ønsket å bli, og stresser med å ligge på meg igjen nå :p Ikke å annbefale...Ville heller trent mer styrke, gått på mindre underskudd, og fått bedre resultater over en lengre periode om jeg kunne begynt på nytt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mener jo ikke jeg har null i fettprosent da, var vell bare for å komme med et poeng :p Men har prøvd å ligge på meg med å trene styrke og spise mye og proteinrikt, så har veldig lav fettprosent vertfall, det er jeg sikker på, men har lyst å ta en sånn test bare for å se :p Poenget var uansett at jeg syns det er mye finere med jenter som har litt fett på kroppen, hos meg ser du både bein, muskler og årer ganske tydelig, spess når jeg trener :p ikke så veldig fint og feminint syns jeg

jg bare tuller med dg :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mye vil ha mer. ting tar tid, og sånn er det bare:)

Personlig syntes jeg folk burde sette et mer langsiktig mål enn å begynne på sommerformen i feb/mars:) Kropp tar år :)

100 % enig :) Selv har jeg hatt mye problemer med å være alt for opptatt av å få resultater raskest mulig, av og til ønsker jeg at jeg hadde vert mer tolmodig som 18 åring, på en aen side så lærer man vell kun enkelte ting via erfaring hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke du trenger å gå ned noe særlig i vekt, selv er jeg 170 og veier for tiden 62kg, jeg også vil ned i fett% og har fått beskjed om og trene tung styrke og litt kardio, ikke tenk så mye på vekten, men nå spørs det jo om du vil se tynn ut eller fitt og fresh da med litt muskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke du trenger å gå ned noe særlig i vekt, selv er jeg 170 og veier for tiden 62kg, jeg også vil ned i fett% og har fått beskjed om og trene tung styrke og litt kardio, ikke tenk så mye på vekten, men nå spørs det jo om du vil se tynn ut eller fitt og fresh da med litt muskler?

Sistnevnte, selvfølgelig. :) Neida, vekten er ikke så viktig for meg egentlig. Ser meg i speilet og bruke målebånd. Som med deg er det fettprosenten jeg vil ha ned, altså se slankere og fit'ere ut. Vekten er bare et tall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i. :) Meeen, er det noe vits i å trene styrke om man går i kaloriunderskudd?

Det Cloudiz sier er en sannhet med modifikasjoner. Det er bedre å gå ned i fettprosent og så bygge muskler med et forsiktig kalorioverskudd enn å bruke den klassiske bodybuilder metoden. Det er ABSOLUTT vits i trene styrke på kaloriunderskudd, det er fult mulig for en nybegynner å øke litt i muskelmasse på en moderat diett med høyt protein innhold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Cloudiz sier er en sannhet med modifikasjoner. Det er bedre å gå ned i fettprosent og så bygge muskler med et forsiktig kalorioverskudd enn å bruke den klassiske bodybuilder metoden. Det er ABSOLUTT vits i trene styrke på kaloriunderskudd, det er fult mulig for en nybegynner å øke litt i muskelmasse på en moderat diett med høyt protein innhold :)

Da skal jeg begynne med det I DAG! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...