Gå til innhold

Hvor mange kalorier må inntas daglig hvis....


Anbefalte innlegg

man har ønske om å gå ned 15 kg på to måneder? Jeg ser jo at det ikke vil bli noen dans på roser, men er det i det hele tatt realistisk? Altså 7,5 kg på én måned? Da vil vel kanskje utholdenhetstrening være ganske bannlyst også.. Forbrenner ca. 1500 kcal om dagen.

(ps: moralprekener ønskes ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror 15kg på 2 mnd kan bli litt for mye på kort tid? Spørs jo såklart på utgpkt ditt, men tror uansett det er sunnere å jevne det litt ut over en lengre periode. Hva med 10 kg på 3 mnd, så ta det derifra? 15 kg på 60 dager er et hardt mål, og krever hard jobbing og sterk vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 15kg på 2 mnd kan bli litt for mye på kort tid? Spørs jo såklart på utgpkt ditt, men tror uansett det er sunnere å jevne det litt ut over en lengre periode. Hva med 10 kg på 3 mnd, så ta det derifra? 15 kg på 60 dager er et hardt mål, og krever hard jobbing og sterk vilje.

Ja, det er det jeg tenker også.. Det er klart det er usunt og vil tære på musklene mine, men motivasjonen min er nesten på bånn etter at vekten faktisk har gått OPP etter flere uker med rimelig slitsom intervalltrening og kaloriinntak på 1200-1300 kcal. Får nesten bare se hvor langt jeg kommer.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 kg på to mnd = (15*7500)/60 = 1875 kcal i underskudd per dag.

Har du en forbrenning (med aktivitet) på ca 2200-2500 må du altså ligge på et inntak under 500 kcal om dagen..

Så det betyr at jeg som ikke forbrenner mer enn omlag 1500 kcal om dagen kan nesten ikke spise, og må trene masse i tillegg?:p Eller misforstår jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det betyr at jeg som ikke forbrenner mer enn omlag 1500 kcal om dagen kan nesten ikke spise, og må trene masse i tillegg?:p Eller misforstår jeg nå?

Du forbrenner 1500 kcal ved og ligge i senga uten og spise mat... Bare du pusser tenna spiser mat, går 100 meter forbrenner du mer. jeg vil si ca anta 2500 kcal dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det betyr at jeg som ikke forbrenner mer enn omlag 1500 kcal om dagen kan nesten ikke spise, og må trene masse i tillegg?:p Eller misforstår jeg nå?

1500 er hvileforbrenning?

15 kg av disse er nok mye vann. 15kg i rein fettvekt er ganske mye å gå ned om man ikke har veldig mye tilovers.

Det er mange muligheter å gjøre det på. Selv liker jeg å gå litt hardt ut og evt karbe litt opp om jeg har startet for hardt etter en uke eller 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, BMR'en min er vel på ca. 1300, og de seneste mnd. har jeg sittet med eksamenslesing og kommer til å gjøre det et par mnd. til.. Tviler på at jeg forbrenner så veldig mye ved å sitte.. :p Spiser jeg noe særlig over 1500 kcal legger jeg jo på meg, så.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 er hvileforbrenning?

15 kg av disse er nok mye vann. 15kg i rein fettvekt er ganske mye å gå ned om man ikke har veldig mye tilovers.

Det er mange muligheter å gjøre det på. Selv liker jeg å gå litt hardt ut og evt karbe litt opp om jeg har startet for hardt etter en uke eller 2.

Det er kiloer jeg har lagt på meg rimelig raskt.. Jeg er ikke kjempestor nei, og tror nok som du sier at 15 kg rent fett vil være i overkant.

Ok! :) Så jeg bør ikke spise særlig karbohydrater(med det første), hvert fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger på deg fort fordi kroppen din er i sparemodus, og tar til seg alt den får tak i.. Som regel er det magesekken din som fyller seg opp og karbs som holder vann.. 1 kilo fett = 7000 kcal, hvis du spiser 4000 kcal endag (som jeg tviler på du gjør) så går du MAKS opp 0.3 kilo -.-

-.- -.- -.-:confused:

Men kroppen min kan da umulig holde på 15 kg uten at det er noe fett!? Haha. Jeg har jo selvfølgelig blitt større siden jeg la på meg dette, men faktisk ikke så mye som man skulle ha trodd. Likevel tviler jeg sterkt på at en kropp kan holde på så forferdelig mye vann, hvis det er det du tenker? Samme med magesekken. Spiser jeg lite to-tre dager på rad og holder meg unna carbs, "går jeg ned" max 1,5 kg. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor høy er du og hvor mange kg har du? Har du allerede gjennomført en kroppsanalyse for å finne ut fettandelen?

Jeg vet at folk vil reagere når jeg skriver at jeg vil ned 15, og ikke veier mer enn det jeg gjør nå.. Men det er ca.-vekten jeg hadde før jeg kom i denne dårlige sirkelen i forbindelse med USA-opphold, og jeg var slettes ikke undervektig. Jeg har tatt en Inbody-test, og jeg hadde ganske høy fettprosent da. Ble ganske overrasket i og med at jeg så ganske stram ut på det tidspunktet. Og siden da har jeg nok fått høyere. Aldri vært noen muskelbunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg tenker også.. Det er klart det er usunt og vil tære på musklene mine, men motivasjonen min er nesten på bånn etter at vekten faktisk har gått OPP etter flere uker med rimelig slitsom intervalltrening og kaloriinntak på 1200-1300 kcal. Får nesten bare se hvor langt jeg kommer.. :)

http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/

Tror du heller skal lese denne, enn å ta det mer ekstremt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye bra der, men latterlig hvor mange som tror at børge kan fikse alt :p

Det er ikke snakk om å tro at Børge kan fikse alt, å oppjustere kaloriinntak og trene mer moderat under diett er ikke Børge copyright. Det som er latterlig er hvor mange som tror at det å kutte ekstremt mye kalorier, og løpe halvmaraton gir sommerkroppen.

Syntes Børge oppsummerte det fint i artikkelen, men jeg kunne like gjerne linket til http://fitnessbloggen.no/jenter-derfor-fungerer-ikke-treningen-og-dietten-deres/ .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...