Gå til innhold

Kondisjon eller styrke først?


Nitaaa

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske så ny i dette, og har egentlig ikke så mye peiling. Tar kondisjon først og litt styrke etterpå. Er det feil? :)

Hjelper det på med styrke for å få magen og sideflesket til forsvinne, eller holder det med kondisjonstrening? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei og velkommen :)

det er best å ta kondisjon først for å bli varm i kroppen deretter kan du ta styrke men ikke tren for mye! 1 time er nok for styrketrening, eneste er å trene effektivt og tungt! ikke glem maten du spiser har mye å si hvis du har lyst å si farvel til mage! ;) har egentlig samme problem som deg! men har begynt med styrke siden juli 2011 og har påbygget en del muskler, nå jogger jeg en dag og annen tar jeg 10 min oppvarming + 1 time styrke rygg, rompe osv. og spis 5-6 småe måltider om dagen i stedet for 3-2 måltider. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei og velkommen :)

det er best å ta kondisjon først for å bli varm i kroppen deretter kan du ta styrke men ikke tren for mye! 1 time er nok for styrketrening, eneste er å trene effektivt og tungt! ikke glem maten du spiser har mye å si hvis du har lyst å si farvel til mage! ;) har egentlig samme problem som deg! men har begynt med styrke siden juli 2011 og har påbygget en del muskler, nå jogger jeg en dag og annen tar jeg 10 min oppvarming + 1 time styrke rygg, rompe osv. og spis 5-6 småe måltider om dagen i stedet for 3-2 måltider. :)

Du må være forsiktig med å komme med påstander som ikke stemmer. For de aller fleste vil det være optimalt å trene kardio separat fra styrke, f. eks morgen/ettermidag eller på separate dager. Selvfølgelig vil det fungere andre veien også, men ingen av oss er supermennesker og har evig med stamina (aka fulle glykogenlagre konstant). Det med at du må spise 5-6 "småe" måltider er bare tull, da det til og med har blitt bevist at 3 måltider er mer optimalt med tanke på kroppskomposisjon. Dette skrev også Layne Norton i sitt intervju på predatornutrition. Anbefaler deg og trådstarter å lese denne; http://myrevolution.no/blade/2011/11/03/your-body-is-listening-what-are-you-telling-it/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ønsker deg en bedre kropp er ikke kardio og "litt" styrke oppskriften. Du må ha et skikkelig styrkeprogram med benkpress, markløft, knebøy, chins, dips osv. Det er disse øvelsene som bygger sterke og sunne kropper, og kombinert med 2-3 intervalløkter på 20-30min og et kosthold med mye proteiner, sunne fettsyrer og karbohydrater etter aktivitetsnivå så har du drømmekroppen før du vet ordet av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ville jg brukt mest mulig energi på styrketreningen:) Jg kan lære dg;)

Ja det var poenget mitt. Kardio kommer i andre rekke uansett om du vil ha fokus på fettforbrenning eller styrketrening. Du kan få lære meg den dagen jeg får lære deg å skrive jeg meg og deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var poenget mitt. Kardio kommer i andre rekke uansett om du vil ha fokus på fettforbrenning eller styrketrening. Du kan få lære meg den dagen jeg får lære deg å skrive jeg meg og deg.

nå virket det som om det var enten eller. Personlig ville jeg uansett kjørt kardio etterpå om jeg skulle ned i vekt. Ikke kardio på egne dager men det er vel smak å behag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du ønsker deg en bedre kropp er ikke kardio og "litt" styrke oppskriften. Du må ha et skikkelig styrkeprogram med benkpress, markløft, knebøy, chins, dips osv. Det er disse øvelsene som bygger sterke og sunne kropper, og kombinert med 2-3 intervalløkter på 20-30min og et kosthold med mye proteiner, sunne fettsyrer og karbohydrater etter aktivitetsnivå så har du drømmekroppen før du vet ordet av det.

Hørres bra ut! Skal prøves :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

respekterer meningen din og vil ikke slå meg i diskusjon om dette! men allikevel snakket vi om sideflesket og magen her og for å redusere både midjen og magefettet er det viktig å ikke stappe seg fult hver gang du spiser! snakket ikke om bodybuilder kropp her, dama har fra linken du publiserte har nemlig en slik kropp! når jenter snakker om å gå ned i vekt kvitte seg med unødvendige fettet betyr det ikke at vi vil ha en slik kropp. så ifølge deg er 5-6 måltider om dagen er feil!?

uansett hva sier jeg det er best å spise slik at du fuller ikke magen helt, dessuten er det viktig når du skal kvitte med bulket rundt midjen! hva sier du om dette da? :

http://www.apotek1.no/spor-apotek1/kost-trening-og-ernaring/3-eller-5-maaltider-om-dagen-naar-jeg-vil-ned-i-vekt

http://www.hegnar.no/sprek/article675235.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, svarer bare jeg også.. Hehe :) Så det som er er at når man spiser, skal man ikke spise seg stapp mett? Sånn f.eks om det er frokost og det går i knekkebrød.. Hvor mange skal man da ta? Og holde ut på jobb i noen timer før det blir lunch igjen? :)) Strever du med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

respekterer meningen din og vil ikke slå meg i diskusjon om dette! men allikevel snakket vi om sideflesket og magen her og for å redusere både midjen og magefettet er det viktig å ikke stappe seg fult hver gang du spiser! snakket ikke om bodybuilder kropp her, dama har fra linken du publiserte har nemlig en slik kropp! når jenter snakker om å gå ned i vekt kvitte seg med unødvendige fettet betyr det ikke at vi vil ha en slik kropp. så ifølge deg er 5-6 måltider om dagen er feil!?

uansett hva sier jeg det er best å spise slik at du fuller ikke magen helt, dessuten er det viktig når du skal kvitte med bulket rundt midjen! hva sier du om dette da? :

http://www.apotek1.no/spor-apotek1/kost-trening-og-ernaring/3-eller-5-maaltider-om-dagen-naar-jeg-vil-ned-i-vekt

http://www.hegnar.no/sprek/article675235.ece

Hvilken kropp vil du ha? Vil du ikke ha en sunn, fleksibel og veltrent kropp? Vil du ikke se mer feminin ut?

Hva mener du med å "stappe seg fult hver gang du spiser!"?. Hvem har sagt det? Har jeg sagt at 5-6 måltider er feil? Du må lære deg å lese det jeg skriver. Jeg skrev at 3 måltider er mer optimalt enn 5-6 små måltider når vi snaker om kroppskomposisjon. Sier jeg dermed at 5-6 måltider er feil? Når alt kommer til alt er det kalorier vi snakker om. For mye kalorier = du går opp i vekt. For lite kalorier = du går ned i vekt. Det er en universal regel, og du kommer ikke unna. Trener du et skikkelig treningsprogram er du faktisk så heldig at du til og med bygger muskler. Flott eller? Du kan spise 1 måltid som inneholder 2000kcal eller du kan spise 10 måltider som inneholder 2000kcal til sammen. Det betyr lite for resultatene, du må velge en livsstil og spisemønster som gjør at du kan følge det over tid, for veien til en bedre kropp tar tid. Hvorvidt målet ditt er å bygge muskler vil det være mer gunstig å stimulere proteinsyntesen mer enn ved ett måltid, men jeg ser målet til trådstarter er ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, svarer bare jeg også.. Hehe :) Så det som er er at når man spiser, skal man ikke spise seg stapp mett? Sånn f.eks om det er frokost og det går i knekkebrød.. Hvor mange skal man da ta? Og holde ut på jobb i noen timer før det blir lunch igjen? :)) Strever du med det samme?

Skriv opp hva du spiser i løpet av en dag. Ingen skal kunne spise seg stappmett, men komfortabelt mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...