Gå til innhold

Kondisjon eller styrke først?


Nitaaa

Anbefalte innlegg

Okei, svarer bare jeg også.. Hehe :) Så det som er er at når man spiser, skal man ikke spise seg stapp mett? Sånn f.eks om det er frokost og det går i knekkebrød.. Hvor mange skal man da ta? Og holde ut på jobb i noen timer før det blir lunch igjen? :)) Strever du med det samme?
Hm.. Først spiser jeg frokosten kl.07 så til lunsj er det 4 timer som regel, men for å ikke bli skikkelig sulten slik at du spiser deg stap mett når det er lunsj kan du godt spise frukt i tillegg til frokosten som metter ekstra og lenger! Mango er veldig mettendes og gir deg en følelse at du kan gå uten å spise i hvert fall mer enn 3-4 timer! :)

Men jeg lurer på hva er målet dit! Er det å gå ned i vekt, se feminin ut eller bodybuilder kroppen er drømmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig foretrekker jeg kardio før styrke, etter en god styrkeøkt på beina er de ikke i stand til å jogge de minimum 5 km jeg vil komme meg ;) Og de dagene jeg kjører intervaller (4x4 f.eks) tar jeg styrke på overkroppen, kanskje en eller to øvelser på beina.

Prøv deg frem litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere slike som også tror at lette vekter og mange repetisjoner gir lange og slanke muskler? For en attitude

Nei, ikke akkurat. Men greia er ikke å bli for stor liksom! :) Å det er ikke noe lette vekter her! Skal ikke ha slanke muskler. Magemuskler er drømmen, men om det skjer er jo ikke godt å si.. Poenge er å få fjerna flesket til sommeren! Rundt magen og siden. Så etterhvert sånn, kan jeg bygge litt større muskler å tenke den veien.. Eller blir det for dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig foretrekker jeg kardio før styrke, etter en god styrkeøkt på beina er de ikke i stand til å jogge de minimum 5 km jeg vil komme meg ;) Og de dagene jeg kjører intervaller (4x4 f.eks) tar jeg styrke på overkroppen, kanskje en eller to øvelser på beina.

Prøv deg frem litt :)

Hørres bra ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte best å kjøre kardio etter styrketreninga, om det ikke det hadde vært beindag.

Syntes det er en fin måte og avslutte treningen på.

Etter kardio orker jeg vertfall ikke å løfte!

Tror jeg er litt der jeg også. Må prøve meg litt fra å se hva som passer meg :) Eller bare ta en dag med bare styrke å en dag med bare springing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke akkurat. Men greia er ikke å bli for stor liksom! :) Å det er ikke noe lette vekter her! Skal ikke ha slanke muskler. Magemuskler er drømmen, men om det skjer er jo ikke godt å si.. Poenge er å få fjerna flesket til sommeren! Rundt magen og siden. Så etterhvert sånn, kan jeg bygge litt større muskler å tenke den veien.. Eller blir det for dumt?

Du er nødt til å skape et kaloriunderskudd for å få frem magemusklene. Om du tar 1000 situps, 200kg i markløft og 150kg i knebøy men ikke skaper et kaloriunderskudd vil du ikke få se magemusklene. Om du vil gjøre det ved å spise mindre eller bevege deg mer (kardio/kondisjonstrening) er opp til deg selv, men det vil være best å kombinere de to. Det går ikke an å punktslanke bare magen f. eks. Går du ned i fettprosent vil du bli mer markert over hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nødt til å skape et kaloriunderskudd for å få frem magemusklene. Om du tar 1000 situps, 200kg i markløft og 150kg i knebøy men ikke skaper et kaloriunderskudd vil du ikke få se magemusklene. Om du vil gjøre det ved å spise mindre eller bevege deg mer (kardio/kondisjonstrening) er opp til deg selv, men det vil være best å kombinere de to. Det går ikke an å punktslanke bare magen f. eks. Går du ned i fettprosent vil du bli mer markert over hele kroppen.

Okei, takk! :) Nei, merka at det ikke går ann for her minsker rævva noe voldsomt.. Å det liker vi ikke! :/ Så den må trenes før det blir slankerompe! Den er good du.. Tror jeg har en del mer peiling nå, en i går for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...