Gå til innhold

Hvor mye ned i vekt på psmf?


Jen

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 23, er 165 høy og veier 61 kg. Fettprosenten vet jeg ikke.. Men har ikke trent styrke veldig lenge og føler meg dvask uten at jeg synes jeg er "feit" på noen måte. Har litt ekstra generelt på hele kroppen, mest på magen og siden. Så det jeg lurer på er hvor mye jeg kan forvente at jeg går ned på psmf i en uke? Evt hvor mange cm rundt magen? Har trent og spist sunt i Ca fem-seks uker nå uten å se noe særlig gode resultater og ønsker derfor en liten kickstart for motivasjonens del:) Har regnet ut at jeg ligger på Car 900 kcal per dag. Andre dagen idag. Et annet lite spm, gjør det noe om jeg bytter ut to av måltidene med shake? Jeg føler meg god og mett hele dagen, har problemer med å spise så mye kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du mener 900 kcal på PSMF? I så fall er det et helt OK nivå.Hvor lenge har du tenkt å gå på PSMF?

Nei, det gjør ingenting om du bytter ut noen av måltidene med en shake. Mange vil likevel foretrekke skikkelig mat ettersom det ikke blir så mye av det på en slik diett.

Det er ikke uvanlig å miste 1 kg fett i uken. Vekta vil gå ned mer enn dette, men mye er vannvekt. Derfor anbefaler jeg deg å veie deg noen dager etter endt diett for å få bestemme et mer reellt vekttap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye man går ned avhenger også i stor grad av hvor mye man har å ta av - dersom man holder endel vann vil man gå ned mye i vekt og samtidig se tightere ut uten å nødvendigvis å ha gått ned så mye i kroppsfett som ønskelig da det er en noe mer tidkrevende prosess, men ikke umulig da psmf er en noe riktigere ekstremdiett enn hva man tidligere har sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere:)

Og ja det var selvfølgelig 900 kalorier på psmf som jeg mente. Har frem til nå ligget på ca 1600 om dagen. Hadde planer om å starte med en uke og se hvordan det går og evt vurdere en uke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettprosenten vet jeg ikke.. Men har ikke trent styrke veldig lenge og føler meg dvask uten at jeg synes jeg er "feit" på noen måte.t.

Skal du konkurrere i noe som krever en lavere vekt eller fettprosent i nærmeste fremtid ? Om ikke kan jeg ikke forstå hvorfor du skal på en PSMF diett. Du kan oppnå mye bedre resultater med å ta tiden til gode, og velge en mer konservativ diett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du konkurrere i noe som krever en lavere vekt eller fettprosent i nærmeste fremtid ? Om ikke kan jeg ikke forstå hvorfor du skal på en PSMF diett. Du kan oppnå mye bedre resultater med å ta tiden til gode, og velge en mer konservativ diett :)

Som sagt er det bare for å få en liten kickstart for motivasjonens del. Tenker jeg tar det roligere etter dette og fokuserer på styrketreningen og sunn mat. Jeg er ekstremt utålmodig av meg og finner meg selv ofte i å titte i speilet og tenke at når det går så sakte gir jeg like gjerne opp hele greia, og det ønsker jeg jo ikke. Så derfor føler jeg at jeg trenger en liten pangstart så jeg blir litt mer motivert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er det bare for å få en liten kickstart for motivasjonens del. Tenker jeg tar det roligere etter dette og fokuserer på styrketreningen og sunn mat. Jeg er ekstremt utålmodig av meg og finner meg selv ofte i å titte i speilet og tenke at når det går så sakte gir jeg like gjerne opp hele greia, og det ønsker jeg jo ikke. Så derfor føler jeg at jeg trenger en liten pangstart så jeg blir litt mer motivert:)

Etter en PSMF kan en ikke med det første fortsette på en diett, du må ha oppkarbing og helst en periode hvor du spiser vedlikehold. Og det at du er ekstremt utolmodig og fort kan gi opp er nok en grunn til å ikke velge PSMF. Hva gjør du om kroppen responderer med og holde på vann og at du ser ingen framgang de første dagene ?

Forstår at det virker kjekt å få en pangstart, men PSMF er en ekstremdiett og burde egentlig kun brukes i ekstreme tilfeller etter min mening vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare har "litt ekstra" og har trent lenge burde du finne ut av fettprosenten din. Om den er lav er absolutt ikke PSMF måten å bli kvitt det. Om den er høy er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det du skriver, ville du vært tjent med å heller fokusert på trening og kosthold i et livslangt løp. Hvis du ikke har merket noen forskjell overhode på 5-6 uker, anbefaler jeg deg å skrive ned her hvordan du trener og hvordan du spiser i løpet av en dag, så har du mange flinke folk her inne som på null komma niks kan fortelle deg hvorfor du ikke får den fremgangen du muligens ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ser ut som folk her inne har ganske mye peiling og siden dere ikke anbefaler meg å gå på denne dietten tror jeg rett og slett jeg skal glemme det og gå over til å spise slik jeg gjorde, med unntak av de litt for store utskeielsene jeg har hatt. Forhåpentligvis vil resultatene dukke opp etterhvert da:-) Er jo ikke slik at jeg ikke ser noen som helst forskjell heller så noe riktig gjør jeg jo. Satser også på å legge inn mer kondisjonstrening, da dette har så og si vært helt fraværende disse ukene. Det burde vel også få fortgang i sakene:) Ang kondisjonstrening lurer jeg litt på mengden.. Holder det med to ganger i uken intervalltrening i ca halv time per gang? Er ikke så glad i kondisjonstrening og må i tillegg legge de på egne dager siden jeg ønsker å ha fokus på styrketreningen, og å gjøre det etterpå greier jeg ikke, for sliten etter styrke rett og slett. Eller bør jeg ha mer kondisjon når jeg vil ha bort fettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ser ut som folk her inne har ganske mye peiling og siden dere ikke anbefaler meg å gå på denne dietten tror jeg rett og slett jeg skal glemme det og gå over til å spise slik jeg gjorde, med unntak av de litt for store utskeielsene jeg har hatt. Forhåpentligvis vil resultatene dukke opp etterhvert da:) Er jo ikke slik at jeg ikke ser noen som helst forskjell heller så noe riktig gjør jeg jo. Satser også på å legge inn mer kondisjonstrening, da dette har så og si vært helt fraværende disse ukene. Det burde vel også få fortgang i sakene:) Ang kondisjonstrening lurer jeg litt på mengden.. Holder det med to ganger i uken intervalltrening i ca halv time per gang? Er ikke så glad i kondisjonstrening og må i tillegg legge de på egne dager siden jeg ønsker å ha fokus på styrketreningen, og å gjøre det etterpå greier jeg ikke, for sliten etter styrke rett og slett. Eller bør jeg ha mer kondisjon når jeg vil ha bort fettet?

Tren heller tyngre med styrkeprogrammet ditt enn å legge inn for mye kondisjonstrening. I den ene enden av skalaen har du fysikken til Grethe Waitz (masse kondisjon) og i andre har du sprintere (mye eksplosivt som sprint og styrke). Det er selvsagt en glidende skala og har mye med genetikk å gjøre, men du vil få mer former av å trene styrke. Det forbrenner også plenty med energi.

OG - å legge inn ekstra trening (og spesielt kardio) er stort sett det samme som å kutte ned på maten uansett. Forskjellen er at cardio kan gi deg mer slitasje på kroppen, men moderat kardio vil gi deg bedre kardiovaskulær helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren heller tyngre med styrkeprogrammet ditt enn å legge inn for mye kondisjonstrening. I den ene enden av skalaen har du fysikken til Grethe Waitz (masse kondisjon) og i andre har du sprintere (mye eksplosivt som sprint og styrke). Det er selvsagt en glidende skala og har mye med genetikk å gjøre, men du vil få mer former av å trene styrke. Det forbrenner også plenty med energi.

OG - å legge inn ekstra trening (og spesielt kardio) er stort sett det samme som å kutte ned på maten uansett. Forskjellen er at cardio kan gi deg mer slitasje på kroppen, men moderat kardio vil gi deg bedre kardiovaskulær helse.

Ok takk for svar. Men tenker du at to ganger holder eller enda mindre? Tenker vel selv at noe kondisjon er vel greit å ha sånn for helsas del, pluss at jeg er litt svak for søtsaker og ønsker å unne meg litt av dette på lørdager. Forbrenner jeg 4-500 kcal ekstra på en uke vil jo det være nok til å kunne unne seg litt sjokolade i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok takk for svar. Men tenker du at to ganger holder eller enda mindre? Tenker vel selv at noe kondisjon er vel greit å ha sånn for helsas del, pluss at jeg er litt svak for søtsaker og ønsker å unne meg litt av dette på lørdager. Forbrenner jeg 4-500 kcal ekstra på en uke vil jo det være nok til å kunne unne seg litt sjokolade i helgen.

Jeg hadde neppe kjørt mer enn en runde meg spinning i uken (nei, jeg snakker ikke om en trippeltime) og heller beveget meg litt mer i hverdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde neppe kjørt mer enn en runde meg spinning i uken (nei, jeg snakker ikke om en trippeltime) og heller beveget meg litt mer i hverdagen...

Virker som du har peiling på trening og slikt:-) Kanskje du kunne sett litt på programmet mitt. Det er slik:

Program 1:

Knebøy

Hip thrust

Benkpress

Roing

Skulderpress

Planke i slynge

Program 2:

Bulgarsk utfall

Hip thrust

Skråbenk med manualer

Roing

Sidehev

Planke i slynge

Trener tre ganger i uken og tar programmene annenhver gang. Tenker også legge inn markløft. Skal få hjelp til å lære meg teknikk på denne idag på senteret. Synes du dette er greit som et nybegynner program? Lurer også på dette med pariodisering, hvordan kan jeg gjøre det og er det nødvendig i begynnelsen? Har ikke helt skjønt hvordan det fungerer. Og på hvilken måte kan man variere treningen? Alle sier jo at man bør variere, men jeg skjønner ikke helt hvordan.. Andre øvelser eller endre på mengden/tyngden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har peiling på trening og slikt:)

Jo, takk. Mange som har flere papirer her og færre hull, men jeg kan da noe ;)

Programmet ser helt bra ut, men du kunne vurdert å kjøre flere baseøvelser. Det ser litt ut som om treneren din har satt opp et program han tror jenter liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk. Mange som har flere papirer her og færre hull, men jeg kan da noe ;)

Programmet ser helt bra ut, men du kunne vurdert å kjøre flere baseøvelser. Det ser litt ut som om treneren din har satt opp et program han tror jenter liker ;)

OK:) Hun mente jeg skulle starte lett med få øvelser, men kom gjerne med forslag her altså! HVilke andre baseøvelser tenker du på da? Tenker du flere øvelser per gang? Nå bruker jeg ikke mer enn ca 40 min på dette programmet og da kjører jeg tre sett med alt fra åtte til tolv reps på hver øvelse. Kan godt trene opp mot en time istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK:) Hun mente jeg skulle starte lett med få øvelser, men kom gjerne med forslag her altså! HVilke andre baseøvelser tenker du på da? Tenker du flere øvelser per gang? Nå bruker jeg ikke mer enn ca 40 min på dette programmet og da kjører jeg tre sett med alt fra åtte til tolv reps på hver øvelse. Kan godt trene opp mot en time istedet.

Knebøy (bytt ut med markløft en gang i uken)

Benkpress

Foroverbøyd roing (kabelroing med stive ben på markløftdagen)

Militærpress

Chins

Tricepspress (2 sett)

Det er det jeg hadde begynt med. 4-5 sett på alle øvelser unntatt siste. Start med en vekt du klarer 5 repetisjoner på og fortsett med den til du klarer 4 sett med 12 repetisjoner - da legger du på mer vekt så du kun klarer 5 igjen osv. I chins kjører du så mange du klarer og fortsetter med negativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy (bytt ut med markløft en gang i uken)

Benkpress

Foroverbøyd roing (kabelroing med stive ben på markløftdagen)

Militærpress

Chins

Tricepspress (2 sett)

Det er det jeg hadde begynt med. 4-5 sett på alle øvelser unntatt siste. Start med en vekt du klarer 5 repetisjoner på og fortsett med den til du klarer 4 sett med 12 repetisjoner - da legger du på mer vekt så du kun klarer 5 igjen osv. I chins kjører du så mange du klarer og fortsetter med negativer.

Ok:) Men da mener du følge dette programmet på hver trening eller dette en gang i uka og de andre programmene jeg hadde i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:) Men da mener du følge dette programmet på hver trening eller dette en gang i uka og de andre programmene jeg hadde i tillegg?

Jeg ville kjørt det jeg skrev over tre ganger i uken. To ganger med knebøy og en med markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...