befit Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 For ha mest utbytte av treninga, og vektnedgang.. anbefalere dere styrke før eller etter kondisjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudboy Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Styrke først,så kondisjon, eller fordel det over flere dager, om du har mulighet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Jeg anbefaler å kjøre styrke og kondisjon i to separate økter sånn at du unngår unødig stress på kroppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ukjent666 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 For ha mest utbytte av treninga, og vektnedgang.. anbefalere dere styrke før eller etter kondisjon? Styrke først pga du vil ha mest mulig energi/glykogen eller noe, for å yte best mulig. Og kardio etterpå! Er det de fleste gjør(satser på)! Ellers er det å ha de helt adskilt over flere dager! LiftOff 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mmmi Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 De fleste studier viser at det lønner seg å trene styrke før kondisjonstrening. Som MartinM sier, vil man helst trene styrke med fulloppladde energilagre for å kunne yte mest mulig med vektene. Styrketrening setter forbrenningen i et høygir som du nyter godt av, også mange timer etter endt økt. Dessuten; økt muskelmasse --> økt fettforbrenning. Styrketrening er kanonviktig når man vil ned i vekt, så da lønner det seg å stille med full giv fra første stund i vekterrommet! Har også hørt at styrketrening anbefales før kondisjonstrening av sikkerhetsmessige grunner, også! Kondisjonstrening (eller mer korrekt: det lave blodsukkeret/de tomme glykogenlagrene) kan føre til dårlig balanse, noe du følgelig ikke vil ha når du skal løfte tunge vekter høyt over hodet! Til tross for dette er det lurt å varme opp/sette kroppen/musklene i gang før man trår til med en styrkeøkt. Jeg pleier f.eks å gå til treningssenteret eller slå til med litt rask gange på tredemøllen i forkant. Lykke til med treningen! LiftOff og BROrilla 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BROrilla Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Jeg anbefaler å kjøre styrke og kondisjon i to separate økter sånn at du unngår unødig stress på kroppen. unødig stress? T-bone_84 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marte89 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Vil man bygge muskler hvis man trener styrke etter kondisjonen da? liker det best personlig B-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudboy Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Vil man bygge muskler hvis man trener styrke etter kondisjonen da? liker det best personlig B-) Ja, det vil du gjøre, men du vil oppleve at styrketreningen går tyngre enn om du hadde lagt kondisjonstreningen til etter styrketreningen eller på en egen dag For optimalt resultat, så ville jeg enten ha trent kondisjon etter styrketreninga, eller fordelt de utover hver sin dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123abc1 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Styrke først, så kardio http://www.ergo-log.com/cardioafterweighttraining.html http://www.ergo-log.com/strengthtrainingendurancetraining.html Vil man bygge muskler hvis man trener styrke etter kondisjonen da? liker det best personlig B-) Another advantage is that doing cardio training after weight training gives a higher growth hormone peak. And growth hormone stimulates not only fat burning, but also muscle tissue recovery. In studies where athletes do cardio training before weight training, their growth hormone production is lower than you’d expect. http://www.ergo-log.com/cardioafterweighttraining.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marte89 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Ok. Takk! har dere to økter pr dag da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudboy Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Ok. Takk! har dere to økter pr dag da? Jeg kjører som regel løpingen etter styrketreningen, og noen ganger trener jeg styrke før jobb, og løping etter jobb, eller fordeler det over hver sin dag Men jeg skal hverken bli verdens sterkeste, eller verdens raskeste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marte89 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Ok. takk! Samme her - bare veltrent og i god form Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.