Gå til innhold

Beste øvelse for "innside" bryst !


Gjest SooSHOWoff

Anbefalte innlegg

Jeg slet virkelig med innsiden - var helt flat. Og så kom Børge Fagerli to the rescue. 4 sett med decline bench press, relativt smalt grep, 40 - 50 cm, og kjøre kun 2/3 dels løft, spenning hele tiden. Pluss 4 sett med dips, samme sak der. Og vips, så var hele kassa fixet. 3 mnd med intensiv fokus på de to øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...
Gjest SooSHOWoff
Prøv ettbeins kabelcross med øya i kryss på bosuball eller cyber-dobbel flyes med omvendt grep og fiffi kneshufflemove. De tar både på innsiden og litt på utsiden. Sistnevnte tar litt mer på indre nedside til høyre da.

Men sånn seriøst, hvilket nivå er man på når treninga skal detaljstyres så ekstremt? Er man bodybuilder som jobber med å perfeksjonere seg mot sceneform, eller hobbymosjonist? Hva er det egentlig man ønsker å oppnå med det? Jeg har ikke noe gode fakta på det, men i likhet med flere her så tror jeg ikke det er mulig å trene brystmuskelen fra flere vinkler. Om man har mer masse på den ene siden av muskelen eller den andre, tror jeg er mer genetisk bestemt med muskelens form (eller kanskje også fettplasseringer?) enn ett resultat av trening.

Kan sitere Børge Fagerli:

Som en vis mann sa: ikke la psykologiske behov overstyre den fysiske virkelighet. Faktum er at du vil få bedre resultater av å fokusere på de viktigste prinsippene og baseløft enn du noengang vil klare å få med X antall øvelser og fancy greier ala de som er nevt i toppen her.

Trenger man være en seriøs bodybuilder for å være mere opptatt av å bygge symetri kontra mest mulig masse. I mine øyne er symetri penere enn masse masse plasert litt "feil". Verste jeg ser er overkropp/underkropp som ikke er i samsvar med hverandre. Eller det TYPISKE. Nemlig et mye større skulderparti foran og et mindre et bak. Folk som går i fremside av kroppen fella lider ofte av dette. De som ville ha sommerkroppen 2012. Så veldig bra ut forfra. Men glemte og låne lommespeilet til dama. For å se om ryggen hang med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror og vi i liten grad kan påvirket om en muskel vokser mest i festet eller utspringet, altså bestemme nå skal jeg få mindre bryst ved feste på overarmen men litt mer ved sternum. Men hvis det er en øvelse som kan gjøre noe for det, så må det være squeeze press, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...