Gå til innhold

Alkohol-inntak


Shake90

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan alkoholinntaket deres er, eller om dere i det heletatt drikker?

Jeg hadde selv en ungdomstid med masse fart og moro, hvor alkohol var med i bildet. Men etter jeg ble såpass trenings- og kostholdsbevist så har jeg kuttet ut dette.

Bruker selv å være med ut på fest, selv om det blir veldig sjelden, men drikker svært lite. Egentlig så savner jeg litt å være ute på livet sammen med andre og leve litt i rusen.

Men vet alkoholen ødelegger formen, men hvor mye skal til egentlig? Tar det mye skade av en noen øl eller 1/2 vinflaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av. Følg Martin Berkhans retningslinjer!

Ad libitum med proteiner (rene kilder)

0,3 g fett pr kg kroppsvekt

1,5 g karb pr kg kroppsvekt (hovedsakelig fra grønnsaker)

"Cognac, gin, rum, scotch, tequila, vodka and whiskey are all basically zero carbs. Dry wines and spirits is what you should be drinking, ideally. Take them straight or mixed with diet soda. (No need to be super-neurotic about this stuff. Drinks should be enjoyed after all. Just be aware that there are better and worse choices out there)."

http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lese denne:

http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Personlig er jeg for det meste avholds 90 % av tiden. Går ut en sjeldent gang, men er bare ikke spesielt glad i å drikke det har ingenting med fitness å gjøre. Heldigvis har bestekompisene samme forhold til det :)

Du bruker 10% av livet på å være full med andre ord? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo lese denne:

http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Personlig er jeg for det meste avholds 90 % av tiden. Går ut en sjeldent gang, men er bare ikke spesielt glad i å drikke det har ingenting med fitness å gjøre. Heldigvis har bestekompisene samme forhold til det :)

Greit å ha samme forhold til det, da blir det enklere :)

Men det er en fin måte å sosialiseres, spesielt siden jeg er i studiemiljøet og jeg trenger å forbedre det sosialeliv, så er det en fin måte å evt. finne prinsen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha samme forhold til det, da blir det enklere :)

Men det er en fin måte å sosialiseres, spesielt siden jeg er i studiemiljøet og jeg trenger å forbedre det sosialeliv, så er det en fin måte å evt. finne prinsen min ;)

Hehe ser den, selv studerer jeg, men de i klassen ( som drikker ganske aktivt selv ) har aldri gitt meg noe pes for at jeg ikke drikker mye. Det går fint ann å være inkludert uten å drikke, men forstår også at det kan være vanskelig.

Hehe gå ut edru, jeg foretrakk å være edru om jeg skulle snakke med jenter på fest. Men skal sies at jeg var full da jeg "hooket up" med min nåværende kjæreste :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ser den, selv studerer jeg, men de i klassen ( som drikker ganske aktivt selv ) har aldri gitt meg noe pes for at jeg ikke drikker mye. Det går fint ann å være inkludert uten å drikke, men forstår også at det kan være vanskelig.

Hehe gå ut edru, jeg foretrakk å være edru om jeg skulle snakke med jenter på fest. Men skal sies at jeg var full da jeg "hooket up" med min nåværende kjæreste :p

Takk for godt svar! Jeg blir heller ikke presset til å drikke, så det er ikke noe problem. Da skal jeg pynte meg i morgen og dra ut å lete etter prinsen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk mye frem til jeg var 20, så drakk jeg under gjennomsnittet frem til jeg ble sammen med en anorektisk alkoholiker med sosiopatiske tendenser og et helt enormt drikkepress (snodig å bli påkrevet å drikke OG være sjåfør når man skal til venner, og få høre at det ikke er mulig å være sosial uten å drikke - og alltid blacke ut), så for min del forsvant lysten på alkohol der...men er ikke motstander eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sp t

Jeg drakk mye frem til jeg var 20, så drakk jeg under gjennomsnittet frem til jeg ble sammen med en anorektisk alkoholiker med sosiopatiske tendenser og et helt enormt drikkepress (snodig å bli påkrevet å drikke OG være sjåfør når man skal til venner, og få høre at det ikke er mulig å være sosial uten å drikke - og alltid blacke ut), så for min del forsvant lysten på alkohol der...men er ikke motstander eller noe i den duren.

Så trist. Vi jenter er litt på blankisen når det kommer til en usikker ungdomstid. Anoreksia kjenner jeg meg selv i, men ikke alkoholiker. Men alt for å drepe vonde tanker, det er noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sp t

Så trist. Vi jenter er litt på blankisen når det kommer til en usikker ungdomstid. Anoreksia kjenner jeg meg selv i, men ikke alkoholiker. Men alt for å drepe vonde tanker, det er noe med det.

Sorry. Mente bulimi.Og hun er faktisk alkoholiker - ikke en subjektiv mening, men noe som går i familien.

Men ja...var nok usikkerhet som drev henne inn tingene. Hjelper lite når man mister evnen til å slappe av med alkohol ;) Det er uansett veldig greit å alltid kunne kjøre og komme seg dit man føler for akkurat når man føler for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry. Mente bulimi.Og hun er faktisk alkoholiker - ikke en subjektiv mening, men noe som går i familien.

Men ja...var nok usikkerhet som drev henne inn tingene. Hjelper lite når man mister evnen til å slappe av med alkohol ;) Det er uansett veldig greit å alltid kunne kjøre og komme seg dit man føler for akkurat når man føler for det :)

Det er sant.

Men håper det ikke ødela alt for deg :)

Jeg har det veldig greit uten alkohol, føler meg bare litt utilpass å sitte sammen med noen som drikker mens jeg ikke gjør det. Men det er ikke noe drikkepress eller noe, så det er bare jeg som tenker slik.

Men jeg har evnen til å slippe meg løs og danser på lett på bordet med eller uten rus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant.

Men håper det ikke ødela alt for deg :)

Jeg har det veldig greit uten alkohol, føler meg bare litt utilpass å sitte sammen med noen som drikker mens jeg ikke gjør det. Men det er ikke noe drikkepress eller noe, så det er bare jeg som tenker slik.

Men jeg har evnen til å slippe meg løs og danser på lett på bordet med eller uten rus ;)

Jeg synes det er litt morsomt, jeg. Å gå rundt med vann kan være en god snakkis og en fin måte å bryte isen på. Jeg pleier å skryte hemningsløst av "drinken min" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker sjeldent. Maks 1 gang i måneden, ofte enda sjeldnere. Når det er noe som skjer, f.eks julebord, avslutningsfest osv drikker jeg meg full, men dette er så sjeldent at jeg ikke har dårlig samvittighet for det. Er egentlig mest fordi jeg er lei av byen (gosh, følte meg gammel nå:p). Dessuten har jeg fast treningsdag på søndager og misliker sterkt å ha bakrus:)

Har aldri drukket eller festet veldig mye/ofte, men var mer for et par år siden enn nå. Jobber dessuten ute, så får dosen min med uteliv og fulle folk der, frister særdeles lite å selv være "en av apekattene" etter en natt på jobb:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for all del - du er voksen og tar egne valg. Jeg ser personlig ikke poenget med å drikke seg drita hver helg hvis man er interessert i få en bedre kropp og en bedre helse, og hvis det hadde vært et krav fra omgivelsene mine om at jeg måtte være med på sånt for å bli sosialt akseptert - da hadde jeg funnet meg bedre venner (noe jeg også har gjort gjennom årene). Mulig det høres kynisk ut, men for meg blir det der en livsstil for folk som har litt begrensede ambisjoner i livet sitt - en sånn evig, rastløs jakt på lykke man slett ikke finner der. Misforstå meg rett, en fest med gode venner i godt lag - helt i orden. Fylla hver helg? Not so much. Og det du driver med her er selve definisjonen på rasjonalisering, for innerst inne tror jeg du vet at å dytte et stoff som er klassifisert som gift i kroppen sin for å bli sosialt akseptert, er en særdeles begrensende livsfilosofi.

Sitat av Børge fra myrevolution om ca samme tema. Syns han oppsumerer det ganske fint her ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...