Gå til innhold

Hvor mange kalorier bør man forbrenne på hver trening?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 172,5 cm høy og veier ca. 87 kg. Regner med at jeg de siste 4 åra har lagt på meg 15 kilo muskelmasse, slik at 87 kg er egentlig ikke så gale som det høres ut :p

Trener 3 ganger i uka. Løper på tredemølla (og styrke etterpå).

Pleier å brenne rundt 300 kalorier og løpe i rundt 25-30 min.

Hvor mange kalorier synes dere jeg burde forbrenne på hver trening for maksimal vektnedgang?

Planen er å gå ned til rundt 76 kilo til sommeren.

Andre tips (kosthold og trening) mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

njaa...588 har jeg lest i diverse studier at skal være best:P

Nei fra spøk til alvor..Dette har en sammenheng med hvor mye kcal du spiser og hvilket underskudd du får der. Si hvis du skal gå ned 1kg fett i uka..så ville jeg anbefalt å ta -500kcal fra maten og -500kcal fra treninga (burde ikke være ett problem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 172,5 cm høy og veier ca. 87 kg. Regner med at jeg de siste 4 åra har lagt på meg 15 kilo muskelmasse, slik at 87 kg er egentlig ikke så gale som det høres ut :p

Trener 3 ganger i uka. Løper på tredemølla (og styrke etterpå).

Pleier å brenne rundt 300 kalorier og løpe i rundt 25-30 min.

Hvor mange kalorier synes dere jeg burde forbrenne på hver trening for maksimal vektnedgang?

Planen er å gå ned til rundt 76 kilo til sommeren.

Andre tips (kosthold og trening) mottas med takk.

Også viktig å huske på at tallet som står på tredemølla er en tilnerming, og inkluderer det du hadde forbrent ved å sitte i ro den samme tidsperioden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du utifra kaloriene som står på mølla? Eller pulsklokke? Jeg kjøpte meg ny pulsklokke idag og fikk sjokk når jeg så hvor lite kalorier jeg faktisk forbrente iforhold til hva som stod på tredemølla. Når det stod 500kcal på mølla viste det 350 på klokka, og når jeg kom opp i 500kcal sto det 700kcal på mølla. Bare et lite tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

1: Bytte om på rekkefølgen. Styrke først, løping etterpå..

Jeg bare lurte, på ryp programmet står det at hvis man trener styrke og kondisjon på samme dag, så er det kondisjon først..

Bør man gjøre det da, eller er det bedre likevel som du (og mange andre her )sier, å ta det omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mindre fett% og høyere muskelmasse..

Du må velge.

Å lykkes med begge deler samtidig er tilnærmet umulig. Om du klarer å opprettholde den muskelmassen du har i dag og samtidig redusere fettprosenten, så gjør du allerede veldig mye riktig. Om du skal svi av 10 kg med fett før sommeren (1.juni 2012) så er nemlig den største utfordringen å ta vare på mest mulig av muskelmassen.

Å kvitte seg med fett er det mange ulike måter å gjøre på - alle metoder handler om underskudd og de fleste av dem krever en god porsjon viljestyrke. Skal du opprettholde muskelmassen underveis, så er det imidlertid et par ting som er avgjørende. Du MÅ spise nok proteiner og du MÅ stimulere (trene) muskeltilvekst. Dermed så plasserer du de to tinga først! Uansett hvilken diettplan du vil følge - proteinbehovet må fylles. Uansett hvilken treningsplan du vil følge - styrketrening må prioriteres. Har du disse to elementene på plass - så er resten et spørsmål om hva du synes er ok å leve med.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må velge.

Å lykkes med begge deler samtidig er tilnærmet umulig. Om du klarer å opprettholde den muskelmassen du har i dag og samtidig redusere fettprosenten, så gjør du allerede veldig mye riktig. Om du skal svi av 10 kg med fett før sommeren (1.juni 2012) så er nemlig den største utfordringen å ta vare på mest mulig av muskelmassen.

Å kvitte seg med fett er det mange ulike måter å gjøre på - alle metoder handler om underskudd og de fleste av dem krever en god porsjon viljestyrke. Skal du opprettholde muskelmassen underveis, så er det imidlertid et par ting som er avgjørende. Du MÅ spise nok proteiner og du MÅ stimulere (trene) muskeltilvekst. Dermed så plasserer du de to tinga først! Uansett hvilken diettplan du vil følge - proteinbehovet må fylles. Uansett hvilken treningsplan du vil følge - styrketrening må prioriteres. Har du disse to elementene på plass - så er resten et spørsmål om hva du synes er ok å leve med.

:)

Tusen takk for utfyllende svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...