Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Det kan ofte være litt psykisk :) Ved å spise større masse, f.eks. i form av mye grønnsaker, vil du føle at du spiser mer og føle deg mer mett. Det er i alle fall min erfaring, men alle er individuelle naturligvis ;)

Og jeg signerer Zondre her! Protein metter best :D

Skrevet

Alt jeg skal lære. Trodde havregrøt skulle være svært mettende, men jeg blir sulten igjen etter 1,5 timer. Kanskje ta med en mer proteinrik lunsj på jobb i morgen.

Annonse

Skrevet

Proteiner og fett, men om du er høykarbo i utgangspunktet tar det litt tid å omstille hormoner og enzymer til å fungere bra på proteiner og fett, samt litt karbo. ;)

Jeg foretrekker proteiner og fett tidlig på dagen og litt mer karbohydrater på ettermiddagen, særlig i forbindelse med måltid etter trening.

Skrevet

jeg mener en kombinasjon av nøtter og fett! jeg spiser en grøt lagd på 2/3 havregryn og 1/3 kokos-, mandel-, eller peanøttmel og topper den med 100 g kesam/CC og masse bær. holder meg god og mett fra 0630 til 11.10 :) (+ 1 SS tran)

Skrevet
  "Kristinea skrev:
jeg mener en kombinasjon av nøtter og fett! jeg spiser en grøt lagd på 2/3 havregryn og 1/3 kokos-, mandel-, eller peanøttmel og topper den med 100 g kesam/CC og masse bær. holder meg god og mett fra 0630 til 11.10 :) (+ 1 SS tran)

Det hørtes godt ut. Hvor får man kjøpt de melsortene? Smaker de mye?

Skrevet
  "trusa skrev:
Det hørtes godt ut. Hvor får man kjøpt de melsortene? Smaker de mye?

mandel og kokosmel kjøper jeg på typisk sunkost/life - helsekost butikker altså, og peanøttmel har jeg bestilt fra iHerb.com :) kokosmel er søt og mild, det samme er mandelmelet. peanøttmelet er min favoritt, da smaker grøten et hint av peanøttsmør. er herlig! hvis du liker det da :)

Annonse

Skrevet
  "Kristinea skrev:

Når du bruker peanøttmel, hvor mye i gram har du omtrent av havregryn og peanøttmel da, og hvor mye vann bruker du? Eller blander du inn melet til slutt? :) Jeg har laget grøt en del ganger og blandet inn 10-20g peanøttmel helt på slutten av koketiden, og det er faaaantastisk! :D

Skrevet

kommer litt an på hvor sulten jeg er og hvor mye topping jeg skal ha hehe. (er glad i topping <3 )

jeg bruker f.eks. 35 g havregryn + 15 g peanøtt mel + 100 g kesam/CC og 150-200 g fryste bær på toppen.

det er mitt favorittmåltid på hele dagen, seriøst. frokost er mitt favorittmåltid! (imotsetning til alle periodisk faste tilhengerne her hehe)

Skrevet

Etter å ha spist en halvkilo svinefilet med pommes noisettes og litt skikkelig saus er jeg som regel ikke sulten før neste dag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...