Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan ofte være litt psykisk :) Ved å spise større masse, f.eks. i form av mye grønnsaker, vil du føle at du spiser mer og føle deg mer mett. Det er i alle fall min erfaring, men alle er individuelle naturligvis ;)

Og jeg signerer Zondre her! Protein metter best :D

Alt jeg skal lære. Trodde havregrøt skulle være svært mettende, men jeg blir sulten igjen etter 1,5 timer. Kanskje ta med en mer proteinrik lunsj på jobb i morgen.

bland havregrøten med prottispulver. da skal du ikke være sulten etter kort tid.

Annonse

Proteiner og fett, men om du er høykarbo i utgangspunktet tar det litt tid å omstille hormoner og enzymer til å fungere bra på proteiner og fett, samt litt karbo. ;)

Jeg foretrekker proteiner og fett tidlig på dagen og litt mer karbohydrater på ettermiddagen, særlig i forbindelse med måltid etter trening.

jeg mener en kombinasjon av nøtter og fett! jeg spiser en grøt lagd på 2/3 havregryn og 1/3 kokos-, mandel-, eller peanøttmel og topper den med 100 g kesam/CC og masse bær. holder meg god og mett fra 0630 til 11.10 :) (+ 1 SS tran)

Det hørtes godt ut. Hvor får man kjøpt de melsortene? Smaker de mye?

Det hørtes godt ut. Hvor får man kjøpt de melsortene? Smaker de mye?

mandel og kokosmel kjøper jeg på typisk sunkost/life - helsekost butikker altså, og peanøttmel har jeg bestilt fra iHerb.com :) kokosmel er søt og mild, det samme er mandelmelet. peanøttmelet er min favoritt, da smaker grøten et hint av peanøttsmør. er herlig! hvis du liker det da :)

Annonse

jeg mener en kombinasjon av nøtter og fett! jeg spiser en grøt lagd på 2/3 havregryn og 1/3 kokos-, mandel-, eller peanøttmel og topper den med 100 g kesam/CC og masse bær. holder meg god og mett fra 0630 til 11.10 :) (+ 1 SS tran)

Når du bruker peanøttmel, hvor mye i gram har du omtrent av havregryn og peanøttmel da, og hvor mye vann bruker du? Eller blander du inn melet til slutt? :) Jeg har laget grøt en del ganger og blandet inn 10-20g peanøttmel helt på slutten av koketiden, og det er faaaantastisk! :D

kommer litt an på hvor sulten jeg er og hvor mye topping jeg skal ha hehe. (er glad i topping <3 )

jeg bruker f.eks. 35 g havregryn + 15 g peanøtt mel + 100 g kesam/CC og 150-200 g fryste bær på toppen.

det er mitt favorittmåltid på hele dagen, seriøst. frokost er mitt favorittmåltid! (imotsetning til alle periodisk faste tilhengerne her hehe)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...