Gå til innhold

Drikke med kunstig søtning. Et onde eller ok ?


Gjest SooSHOWoff

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest SooSHOWoff

Vet at det er endel som trener mye som går på drikke med søtstoffer. Alle bivirkningene kan diskuteres. Og det er endel av de.

Men du skal innta ganske store doser for at det skal være skadelig.

Jeg går helst på vann så lenge jeg klarer. Hender det skjer at det dukker opp en i helgen. Nå er vel alkoholen et større problem her i gården. Da det er LITT moro med en fest og turer.

De som generelt er veldig imot søtstoffer, har vel lest hva som er i proteintilskuddet og karben håper jeg ? Hvis man ikke kjører med nøytral smak selvfølgelig. Og skal man først få i seg søtstoffer, så tåler kroppen mere mg/kg av Aspartam . Enn henholdsvis Acesulfam K, Cyklamat og Sakkarin. Aspartam og Acesulfam K går ofte hånd i hånd. Cyklamat tåler kroppen minst av. Så jeg hoppet pent bukk over et proteintilskudd som inneholdt dette. 90+ bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var litt feil ord og bruke. Poenget er at man ofte glemmer tenna oppi denne diskusjonen.. Emalje er kjekt og ha det...

Men det er jo mye diskusjoner og forskning rundt kunstigsøtstoff. Sukker er mye mere forska på og man vet mere, Men det jeg ser er at ordet KAN gjøre, KAN påvirke osv, er brukt mye i omtale av både sukker og kunstigsøtstoff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SooSHOWoff
Klarer ikke ettersmaken til sukkerfritt, når jeg først skal skeie ut. Blir det ekte brus :)

Enig med deg. Ettersmaken er litt rar. Samtidig som jeg får en rar sult/tom i magen følelse.Litt udefinerbart.

Fet tattoo forresten.

Starter på min samme sted 20 mars. Wii :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SooSHOWoff

Ventet Leeeeeeeeeeeeeeenge nå synes jeg.

Så nå er det ikke lenge til. Det har jo vært over 3 måneder ventetid der. På et sted utenfor Drammen. Black Cat inc på FB. ( litt reklame. http://www.facebook.com/groups/36890790180/ :)

Er et bilde på overarmen. Veldig bra bilde Også er det to tekster. En bak ved skulderbladet og en på armen et sted. Har ikke bestemt meg hvor ennå. Så skal alt henge sammen med forskjellig krimskrams.. Gir hun frie kunnstneriske tøyler på det. Da er hun best. Men det blir helt ifra underarm og opp tom skuldre, litt på bryst og rygg. Tar med smertestillende og lommetørkle.

Kanskje ender jeg med noe HELT annet når jeg kommer dit. Time will tell. Så lenge jeg er fornøyd med sluttproduktet :)

Hvor lang tid brukte du på å bli ferdig med din ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hørtes spennende ut!! Det blir gøy, synes egentlig smerten er litt deilig jeg. Blitt avhengig av den, så må nok ta en til etterhvert.

Tattovørene er ofte flinkest på å sett ting sammen etc, de har peiling. Hadde mange idèr som jeg viste fram, så tegnet han en skisse, så endret jeg litt og kom fram til ett resultat jeg ble fornøyd med. Ferdig healet for en uke siden, sykt stress å smøre den flere ganger daglig..:p

Brukte 15 timer på den, 6 timer første dagen og 9 den andre. 9 timer i strekk med 10 min pause totalt..var helt kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SooSHOWoff

9 timer i strekk ja. DA snakker vi. Men da koste du deg bra når han satte nåla i deg ;)

Bra avsporing ifra kunstig sukker til tattis. Skal ta på meg den. Kan jo ikke blir helt fanatisk selv om det er treningsside det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger kanskje ikke drikke litervis med sukkerfri brus o.l. hver dag, men ellers er jeg for. Gylden middelvei og alt det der. Jeg synes det er genialt å kunne drikke brus uten å få noen kilo på kjøpet. Smaken av sukkerfri brus kontra sukkervarianten har jeg ingenting imot.

Edit: Jeg er heller ikke redd for kunstig søtning og E-stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SooSHOWoff
Man trenger kanskje ikke drikke litervis med sukkerfri brus o.l. hver dag, men ellers er jeg for. Gylden middelvei og alt det der. Jeg synes det er genialt å kunne drikke brus uten å få noen kilo på kjøpet. Smaken av sukkerfri brus kontra sukkervarianten har jeg ingenting imot.

Alt med måte er en fin ting.

I utgangspunktet er jeg ikke noe fan av E-stoffer. Har lest litt for mye om det til å være det. Selv om jeg synder litt til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SooSHOWoff
Jeg drikker ikke brus i det hele tatt da jeg får SKIKKELIGE magekramper ut av det :( smakte litt pepsimax isted og fikk vondt i magen med en gang (snakker en slurk her):( ! Merkelig, kanskje det er psykisk! hehe!

Er nok rimelig forskjellig ifra person til person. Så jeg tror deg på det. Kjenner jeg blir litt rar jeg og. Kanskje vi bare er rare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...