muffinstealingpirate Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Ja, men poenget var at hun ene har lite muskler og veier lite. Hun andre veier mer pga muskler. Men jeg håper da inderlig at jenter flest heller vil se ut som hun til høyre. Og det hele var ment til kollegene/vennene til TS. Ser den. Det er jo to veldig kontrastfylte bilder som setter det veldig på spissen :-) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinglo Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Ok, hva har det med saken å gjøre? Tror du er på villspor med å nå både meg og dem som kritiserer mitt ordbruk. Strengt tatt virker det som om de aller fleste som har skrevet i tråden er ganske enige i oppsummeringen. Du har selvfølgelig all mulig rett til å kalle tynne jenter feite for å statuere et poeng, jeg har også heldigvis lov til å synes at det er en helt horribel sammenlikning (og direkte feil). Ikke lav fettprosent = feit? Hvor lav i så fall? Er jo ikke akkurat som om man kan bære disse victorias secretsmodellene rundt etter sideflesket heller. Preben35, Jane og Gamla 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluenun Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Ideen om at syltynne damer er feite, ja. Jeg synes det er helt hårreisende at enkelte mennesker på ramme alvor kan sitte og kalle en person som kanskje har en BMI på 16 for feit. Hvorfor skulle man slenge dritt og rakke ned i utgangspunktet? Det er ganske fascinerende hvordan enkelte her inne klager sin nød høylytt over at andre ikke godtar livsstilsvalg eller rakker ned på hvordan man ser ut, men ikke nøler med å gjøre det samme mot folk som er annerledes enn en selv (I tillegg til at med tanke på trigging av spiseforstyrrelser og liknende er det ren idioti å kalle disse jentene feite.) OKEI FOLKENS. UNNSKYLD! UNNSKYLD UNNSKYLD! JEG BER OM NÅDE FOR Å HA BRUKT ET FORBANNA ORD FOR Å FÅ FREM EN MENING SOM VAR HELT UTENOM DET Å KALLE NOEN FEIT, DISKUTERE FEDME ELLER FOR DEN SLAGS SKYLD SPISEFORSTYRRELSER, MODELLER, SJALUSI BLABLABLA. ER DET MULIG???? Sletter hele innlegget bare for å avslutte en meningsløs diskusjon. Dere skal liksom være bedrevitere og "hjelpe", men nå sitter jeg her og er nærmest på gråten pga noe jeg skrev ble til de grader misforstått at jeg nå blir til "en person som på ramme alvor kaller folk med BMI på 16 feit". Takk. Det gir meg masse selvtillit, selvfølelse etc å lese dette. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluenun Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Strengt tatt virker det som om de aller fleste som har skrevet i tråden er ganske enige i oppsummeringen. Så da vil jeg se min jobb som fullført. Du har selvfølgelig all mulig rett til å kalle tynne jenter feite for å statuere et poeng, jeg har også heldigvis lov til å synes at det er en helt horribel sammenlikning (og direkte feil). Ikke lav fettprosent = feit? Hvor lav i så fall? Er jo ikke akkurat som om man kan bære disse victorias secretsmodellene rundt etter sideflesket heller. Vær så snill slutt! Jeg skrev "skinnyfat", et begrep jeg har hørt og lest om tidligere, nettopp i forbindelse med slike kropper - dvs tynne med lite muskler. Dere skulle bare visst hvor lei meg jeg faktisk blir når jeg leser deres kommentarer som beskylder meg i å kalle tynne jenter for "tykke". Jeg tror alle egentlig vet at jeg aldri har kalt noen TYKK. Jeg har uansett slettet innlegget nå og håper virkelig at denne diskusjonen avsluttes. Jeg føler meg hvertfall som verdens største misforståtte idiot som sitter og forsvarer meg ovenfor noe jeg ikke engang mente på den måten. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffinstealingpirate Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Tror vi setter en stopper for denne diskusjonen. Ante ikke at det var et så følsomt tema. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluenun Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Strengt tatt virker det som om de aller fleste som har skrevet i tråden er ganske enige i oppsummeringen. Du har selvfølgelig all mulig rett til å kalle tynne jenter feite for å statuere et poeng, jeg har også heldigvis lov til å synes at det er en helt horribel sammenlikning (og direkte feil). Ikke lav fettprosent = feit? Hvor lav i så fall? Er jo ikke akkurat som om man kan bære disse victorias secretsmodellene rundt etter sideflesket heller. Og unnskyld meg, men Nicole Richie og Victoria Secrets modeller er faktisk ikke noe å sammenlikne. Jeg ville feks aldri brukt noen VS modeller i den sammenlikningen nettopp fordi de faktisk ER trente, stramme og med lav fettprosent. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinglo Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Vær så snill slutt! Jeg skrev "skinnyfat", et begrep jeg har hørt og lest om tidligere, nettopp i forbindelse med slike kropper - dvs tynne med lite muskler. Dere skulle bare visst hvor lei meg jeg faktisk blir når jeg leser deres kommentarer som beskylder meg i å kalle tynne jenter for "tykke". Jeg tror alle egentlig vet at jeg aldri har kalt noen TYKK. Jeg har uansett slettet innlegget nå og håper virkelig at denne diskusjonen avsluttes. Jeg føler meg hvertfall som verdens største misforståtte idiot som sitter og forsvarer meg ovenfor noe jeg ikke engang mente på den måten. Det er nok fordi at folk har lest det 100 ganger før at de reagerer også, og tror flere her (meg inkludert) ville benytte anledningen til å få frem hva vi synes om å bruke et sånn begrep om jenter som egentlig bare er tynne, og på ingen måte feite. Den velkjente dråpen som får begeret til å renne over, osv, og det har ingenting med deg å gjøre Gamla, Lily og Preben35 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluenun Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Tror vi setter en stopper for denne diskusjonen. Ante ikke at det var et så følsomt tema. For en som selv har hatt spiseforstyrrelse så er det ikke så hyggelig å bli angrepet fra ca 5-6 personer (mot én) og beskyldt for å kalle tynne mennesker tykke når det ikke engang var det man mente eller var i nærheten av å mene. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffinstealingpirate Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 For en som selv har hatt spiseforstyrrelse så er det ikke så hyggelig å bli angrepet fra ca 5-6 personer (mot én) og beskyldt for å kalle tynne mennesker tykke når det ikke engang var det man mente eller var i nærheten av å mene. Jeg er sikker på at det er flere på dette forumet som har slitt med det samme, og som fortsatt sliter med det. Det er ingen som angriper noen som helst. Dette er en åpen diskusjon. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluenun Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Det er nok fordi at folk har lest det 100 ganger før at de reagerer også, og tror flere her (meg inkludert) ville benytte anledningen til å få frem hva vi synes om å bruke et sånn begrep om jenter som egentlig bare er tynne, og på ingen måte feite. Den velkjente dråpen som får begeret til å renne over, osv, og det har ingenting med deg å gjøre Jeg har jo også lest om det og hørt det flere ganger, nettopp derfor jeg brukte det. Men jeg tenkte ikke over det på samme måten. For meg var det liksom et begrep som definerte nettopp slik kropp. Skjønner at folk henger seg opp i "fat" delen, men det er jo en grunn til hvorfor det står "skinny" foran. Uansett så synes jeg det er unødvendig å henge seg opp i sånt når alle skjønner hva tanken bak det egentlig var! Lav vekt og utrent vs litt tyngre men trent. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluenun Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Det er ingen som angriper deg. Det er forskjell på å argumentere mot det du sier og å angripe deg personlig, noe ingen har gjort enda. Er ikke dette angrep på meg så vet ikke jeg... Synes i hvertfall ikke det er hyggelig å lese. "Du har selvfølgelig all mulig rett til å kalle tynne jenter feite for å statuere et poeng" "Dersom du har en mening som potensielt kan være skadelig for andre uten å tilføre noensomhelst av verdi, er det da nødvendig å ytre den?" "Jeg synes det er helt hårreisende at enkelte mennesker på ramme alvor kan sitte og kalle en person som kanskje har en BMI på 16 for feit." Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Preben35 Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Vær så snill slutt! Jeg skrev "skinnyfat", et begrep jeg har hørt og lest om tidligere, nettopp i forbindelse med slike kropper - dvs tynne med lite muskler. Dere skulle bare visst hvor lei meg jeg faktisk blir når jeg leser deres kommentarer som beskylder meg i å kalle tynne jenter for "tykke". Jeg tror alle egentlig vet at jeg aldri har kalt noen TYKK. Jeg har uansett slettet innlegget nå og håper virkelig at denne diskusjonen avsluttes. Jeg føler meg hvertfall som verdens største misforståtte idiot som sitter og forsvarer meg ovenfor noe jeg ikke engang mente på den måten. Ta det med ro, vi er nok mange som har brukt det uttrykket fra tid til annen uten å tenke så hardt gjennom saken.. Fort gjort å bli misforstått på nettet, har gått i fella selv maaange ganger.. bluenun 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluenun Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Det er ikke hyggelig å bli konfrontert, men ingen av de sitatene ligner på personangrep. Her er det budskapet som blir diskutert, ikke deg. Ja, men det er jo måten man skriver det på også, på samme måte som jeg selv gjorde. "At enkelte" er jo ganske tydelig ment til meg. "..kan kalle person med 16 i BMI for FEIT" er et personangrep da man her har vridd på det jeg har skrevet og til og med overdrevet ved å bruke ordet feit.. etc. God natt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jallajalla Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Ja, du sa tynnfeit. Igjen, det er forskjell på å ikke forstå hvordan noen kan mene noe og et personangrep. Ikke personangrep: 'At enkelte kan kalle en person med BMI på 16 for feit...' Personangrep:' Du må være helt tilbakestående om du tror noen som er på grensen til å være anorektisk er tynnfeit.' En ting skal du ha, Asle: Du er kongen av gode (?) diskusjoner (Og det var ikke et personangrep. Mer et ironisk personkompliment) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danny S Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 OKEI FOLKENS. UNNSKYLD! UNNSKYLD UNNSKYLD! JEG BER OM NÅDE FOR Å HA BRUKT ET FORBANNA ORD FOR Å FÅ FREM EN MENING SOM VAR HELT UTENOM DET Å KALLE NOEN FEIT, DISKUTERE FEDME ELLER FOR DEN SLAGS SKYLD SPISEFORSTYRRELSER, MODELLER, SJALUSI BLABLABLA. ER DET MULIG???? Sletter hele innlegget bare for å avslutte en meningsløs diskusjon. Dere skal liksom være bedrevitere og "hjelpe", men nå sitter jeg her og er nærmest på gråten pga noe jeg skrev ble til de grader misforstått at jeg nå blir til "en person som på ramme alvor kaller folk med BMI på 16 feit". Takk. Det gir meg masse selvtillit, selvfølelse etc å lese dette. seriøst? da burde du heller jobbe med psyken din å få en ryggrad. litt må man tåle. og kan hende du tolket innlegget feil. longcat 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Dessverre så er det gjengse kroppsidealet for jenter mye mer usunt enn det som er rådende for gutta. Og jenter selv er de som opprettholder elendigheten, men god hjelp av homofile designere, skrudde bladpressere og what not. Gutta liker jo damer med former, kjøtt på beina og en kroppsholdning som indikerer at de ikke bare kan vrikke litt motvillig på hoftene, men også kan kjøre litt hipthrust om det skulle trenges. :cool: For gutta er idealet i det minste en muskuløs kropp. Om en vil vite hva som er tidens ideal, så er det bare til å bla seg frem til undertøysreklamene i postordrekataloger eller følge med på TV reklamene fra Lindex, H&M, Cubus, Dressmann. Jentene er oftest tynne og lite markert i muskulaturen, men med fine pupper, flat mage og markerte hofteben.(Ser sunne ut, men ser aldri ut som om de bedriver idrett av noe slag) Gutta har sixpack, utviklet bryst og armmuskulatur, brede skuldre - men er uten særlig masse. (Typisk all-round-type idrettsutøver look.) Dette er meget interessant. For gutter så handler det ofte om å være muskuløs og sterk, spise godt og aller helst ikke passe str. M i tskjorter. Vi har det totalt motsatte bilde, minst mulig i minst mulig klesstørrelse Jeg regner meg selv som en rimelig oppegående kvinne, men selv jeg har tanker om å la være å spise av og til for å gå ned. Det skremmer meg litt. Jeg vil også være liten, nett og feminin, og selv om de menn jeg diskuterer vekt og kropp med ofte insisterer på at kvinner må ha litt rumpe og kjøtt på beina, fordi man skal da ikke "spille bjelleklang på ribbeina deres", så er det jo en del av meg som ikke helt tror på det. Heldigvis for min del har jeg ikke idealer fra catwalken. Jeg syns Beyonce, Mariah Carey og Mira Craig er knallflotte damer med knallflotte kropper. Jeg vil ikke engang kalle de for lubne, slik som noen gjør . Hvor mye bedre ser ikke omtrent alle klesplagg på Beyonce enn på Victoria Beckham? Ja til former Dessverre har jeg litt mye av dem Preben35 og Gamla 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluenun Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Ja, du sa tynnfeit. Igjen, det er forskjell på å ikke forstå hvordan noen kan mene noe og et personangrep. Ikke personangrep: 'At enkelte kan kalle en person med BMI på 16 for feit...' Personangrep:' Du må være helt tilbakestående om du tror noen som er på grensen til å være anorektisk er tynnfeit.' ????? Unnskyld? Du ser ikke sammenhengen med andre ord? (Må si at jeg har VELDIG lyst til å komme med et personangrep til deg.... du har jo bilde tross alt............ men tror jeg skal ha det gøy med det i tankene og la det bli med det..) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 ????? Unnskyld? Du ser ikke sammenhengen med andre ord? (Må si at jeg har VELDIG lyst til å komme med et personangrep til deg.... du har jo bilde tross alt............ men tror jeg skal ha det gøy med det i tankene og la det bli med det..) Unskyld meg, men hvilket nivå er dette å debattere på? Gamla 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Begrepsforvirring kan sette selv den med de beste intensjoner i skammekroken - og gjerne på helt urettmessige betingelser. Det er denne tråden en tydelig bevis for. bluenun får passet påskrevet, så til de grader, for bruken av et begrep som er blitt brukt og misbrukt på fitnessbloggen støtt og stadig. Begrepet har vært brukt - uten at noen har kommet med noen klar definisjon - for å forklare forskjellen på "modellpene jentekropper" og fitnesspene jentekropper". I all hovedsak er forskjellen forstått som om modellpene jenter har lite muskelmasse, men med et lag av underhudsfett som ligger på normalnivå - selv om de ser veldig "skinny" ut. Dermed hevder en at modelljentekropper ofte er undervektig, men har en normal fettprosent. (Skinnyfat) Fitnesspene jentekropper er motsatt - de har en høy prosent muskelmasse og gjerne en fettprosent som ligger under normalen. Likevel ser de da altså ikke skinny ut. Forskjellen ser en best om jentene tar av seg klærne... Så er det nå engang slik at uansett hva en legger i begrepet skinnyfat - så ligger de fysiologiske betingelsene fast. En jente som vitterlig ER undervektig kan likevel ha en "normal" fettprosent. På en slik kropp må det viktigste rådet være å motivere jenta til å øke muskelmassen gjennom kosthold og tilpasset trening. Fettprosenten er hennes minste problem - den vil uansett gå ned om hun øker i muskelmasse. At hun kalles skinnyfat - ligger i begrepet - esempelvis: "Du er undervektig, men i forhold til normalvektige jenter med mer muskelmasse så har du høyere prosentvis andel fett enn dem." Er det farlig å si? Tja, kanskje - om en ikke sier noe annet, noe mer og om vedkommende har en forvridd forståelse av sin egen kropp, av rådende kroppsidealer, av hva som er sunt, av hva som er bra og hvordan hun bør konkludere en slik diagnose. Står det så ille fatt så trenger vedkommende profesjonell hjelp og bør ligge unna internettforum som rådgivningstjeneste. Men - om vedkommende faktisk kun forholder seg til internettforum, så er det min mening at dette forumet - fitnessbloggen - er det beste hun kan forholde seg til. Ikke på tross av bluenun - men kanskje faktisk pågrunn av henne. Uten blununs postuleringer hadde ikke Asles korreksjoner kommet til uttrykk. En "win-win situasjon" for alle unntatt blunun. Heia fitnessbloggen! (og bluenun - keep up the good postings!) Lily og Kira 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-262793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imu Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Men med styrketrening 3 ganger i uken og kardio 2 ganger i uken, så trenger jeg (i følge mange ulike kalorikalkulatorer jeg har prøvd) rundt 2200 kalorier for vedlikehold.. Kan vel ikke være mening at jeg skal ligge på 1800-500? 1300 kalorier per dag for å gå ned i vekt..??? Hva du spiser har også noe å si for om det lagrede fettet forbrennes eller ikke. Spiser du høykarbomat slipper ikke kroppen fra seg fettet så lett som med lavkarbokosthold (fett istedenfor karbohydrater som energikilde). Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5634-trener-man-styrke-g%C3%A5r-man-opp-i-vekt/page/5/#findComment-304326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.