Gå til innhold

Eggerøre


Anbefalte innlegg

Tenkte på, istedet for og knekke 5 egg hver gang jeg skal lage meg eggerøre. Så tenkte jeg og bare knekke 25 egg, legge de i en bolle og ta noe over, og sette den i kjøleskapet. Spørsmålet er da, hvor lenge kan bollen stå i kjøleskapet før egga blir gamle? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg knekker eggene rett i panna når jeg lager eggerøre, trenger ikke vispe eggene først for å lage eggerøre. Bruker ca 1 minutt på å lage eggerøre.

Men som svar på spørsmålet er jeg ikke sikker bortsett fra at jeg vet noen dager går helt fint ihvertfall. Fordel om du har lokk på bollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, pleide og gjøre det samme. Men syns det er bedre og røre litt i :p Og steke eggene når panna er varm

Er det ikke bare til å knuse eggene i panna når den er blitt varm da..? Jeg lar panna bli varm, knuser eggene i panna og går løs med ei tresleiv. Blir da eggerøre av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At noen er villige til å betale så mye for egg som er ferdig knust syns jeg er helt sprøtt... syns egentlig det er bekymringsverdig at det i det hele tatt er et produkt.

Helt klart! Men for en som syntes det er tiltak å knekke egg og eventuelt piske de litt sammen for hånd før det stekes i panne, så var det et alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt folk kjøper de ferdig produktene der skjønner jeg bare ikke... Lenge leve latskap!

Haha, det verste er jo faktisk de frossenposene med ferdigstekt løk som må varmes opp i panna. Det tar jo virkelig like kort tid å steke en fersk løk som å varme opp frossen ferdigstekt løk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen er villige til å betale så mye for egg som er ferdig knust syns jeg er helt sprøtt... syns egentlig det er bekymringsverdig at det i det hele tatt er et produkt.

Også tenker vi litt lenger enn nesa neste gang. Det er jo ikke sånn at alle produkter som er i butikken eksisterer for at ola skal få en lettere hverdag. Mange produkter som f.eks. ferdigmekka røre e.l. er glimrende for for (spesielt eldre) med leddgikt osv. ettersom du kan bare ha beholdere klare uten kork i kjøleskap etc. Og dermed kan folk være litt med selvstendig og ha mindre behov for pleie. Sånne relativt enkle løsninger på produkter kan faktisk dramatisk øke livskvaliteten til folk. Det går på selvstendighet og integritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det verste er jo faktisk de frossenposene med ferdigstekt løk som må varmes opp i panna. Det tar jo virkelig like kort tid å steke en fersk løk som å varme opp frossen ferdigstekt løk..

Det er jo sikkert 2 millioner nordmenn som sliter med å kutte løk og svovelgassen som sleppes ut. Ikke helt høl i huet med disse pakkene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på, istedet for og knekke 5 egg hver gang jeg skal lage meg eggerøre. Så tenkte jeg og bare knekke 25 egg, legge de i en bolle og ta noe over, og sette den i kjøleskapet. Spørsmålet er da, hvor lenge kan bollen stå i kjøleskapet før egga blir gamle? :eek:

Fire dager er nok safe. Inntil en uke går sikkert også bra, men lukt på dem først. Lukter det død og pine, lar du være å bruke dem. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt folk kjøper de ferdig produktene der skjønner jeg bare ikke... Lenge leve latskap!

Min teori er at det er for folk som faktisk IKKE VET at eggerøre/omelett KUN er egg og en skvett vann eller melk. Folk som er helt insane n00bete på kjøkkenet (en i klassen min følte seg masterchef da han i en alder av 21 kokte spagetti og helte et glass dolmio over; det var det mest avanserte han hadde laget noen gang).

Men det er kanskje riktigere at det er ment for folk som av ulike grunner ikke kan piske egga sjøl..? Kanskje også greit om man skal på camping.

Men on topic, tror knekte egg kan stå noen dager. Kokte egg kan hvertfall ligge mange dager i kjøleskap uten problem. Den generelle regelen vi har hatt med alt av mat på jobbene jeg har hatt er at på kjøl kan åpnete pakker ligge/stå i 72 timer (unntatt bacon som vi skal bruke samme dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Vassli
Haha, det verste er jo faktisk de frossenposene med ferdigstekt løk som må varmes opp i panna. Det tar jo virkelig like kort tid å steke en fersk løk som å varme opp frossen ferdigstekt løk..

er bare en ting å si, folk er så late at det finnes ikke grenser! Ikke mine penger som blir brukt på

Noe sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Vassli
Min teori er at det er for folk som faktisk IKKE VET at eggerøre/omelett KUN er egg og en skvett vann eller melk. Folk som er helt insane n00bete på kjøkkenet (en i klassen min følte seg masterchef da han i en alder av 21 kokte spagetti og helte et glass dolmio over; det var det mest avanserte han hadde laget noen gang).

Nå er ikke jeg noe superkokk, men omelett eller eggerøre må da folk klare å piske sammen selv :p

Men helt utrolig hvor mye man får kjøpt ferdig for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...