Gå til innhold

Svart kaffe


Cecca

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber som kaffebrenner for Solberg & Hansen, så jeg drikker naturlignok kaffe derifra. Det gjorde jeg forsåvidt stort sett før jeg begynte å magisk forvandle grønne bønner til brune også. Favorittene for tiden er hovedsaklig Kenya Kangocho og Madan Estate fra Papa New Guinea. Tradisjonelle Yirgacheffe er også høyt oppe på lista.

Øyh! Yirgacheffe er jo bare sånn ca favorittkaffen min of ALL time - men er den gått helt ut?

Jeg drikker 1 3/4L+ ila morgenen/formiddagen.. ADHD-medisin :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh! Yirgacheffe er jo bare sånn ca favorittkaffen min of ALL time - men er den gått helt ut? Jeg drikker 1 3/4L+ ila morgenen/formiddagen.. ADHD-medisin :p

Yirgacheffe skal vi fortsatt ha mener jeg, men kan dobbeltsjekke på mandag. Ikke lenge siden jeg brant den ihvertfall (selv om jeg har vært borte fra jobb noen uker nå, så oversikten er ikke 100%). Men uansett er Yirgacheffe noe vi får inn igjen, det er bare mulig vi har gått tom for batchen og venter på ny høst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare i kaffe fra Solberg&Hansen eller Tim Wendelboe, men mest fra SH siden bedriften jeg driver er kunde der:). Elsker å prøve nye sorter. Yirgacheffe er jo alltid godt, Tekangu og N´dumberi er andre favoritter. Liker mange av de kenyanske typene. Har man først fått dilla på ordentlig kaffe, er det vanskelig å gå tilbake til butikkvariantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Friele frokostkaffe filtermalt. Har testet ut litt forskjellig etter at jeg har fått meg kaffetrakter (levde på pulverkaffe i 5-6 år) og er den beste jeg har funnet så langt. Kjeldsberg sin smaker ikke bra!

Forøvrig ingenting som slår kaffebønner kjøpt hos spesialleverandører, men det er ikke noe for studentbudsjettet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friele frokostkaffe filtermalt. Har testet ut litt forskjellig etter at jeg har fått meg kaffetrakter (levde på pulverkaffe i 5-6 år) og er den beste jeg har funnet så langt. Kjeldsberg sin smaker ikke bra!

Forøvrig ingenting som slår kaffebønner kjøpt hos spesialleverandører, men det er ikke noe for studentbudsjettet mitt.

Spiser du kaffebønnene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...