Gå til innhold

når vil det synes?


sprettin

Anbefalte innlegg

Jeg begynet å trene styrke for 1 og en halv mnd siden, og lurer på når man kan forvente å se noen forandring, nå har jeg fått et fullkropps program, som jeg skal følge i to, tre uker før jeg forandrer på belastnig, ser så mye lekre kropper her inne som inspirere meg, og vil gjerne bli slik fort;)så da lurer jeg på når jeg kan forvente litt forandring på kroppen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666

Ganske individuelt. hvis du har trent lite styrke fra før/lenge siden osv.. vil du nok merke veldig mye i form av økning i styrke. Men å bli "fit" tar desverre ofte lang tid. Så ikke forvent "mirakler";) Jobb hardt;) og det kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt mellom 4-6 uker som det ble nevnt ovenfor, det er for at kroppen trenger tid på å forandre seg utifra det jeg har hørt.

Jeg har en 5x5 i 4 uker som er min "load" og skal neste uke begynne med "deload" som er på 5 uker, forskjellen er 3x3 istedenfor 5x5.

De jeg likte med "deload" er at den begrenser skader som kan oppstå hvis jeg forstå det jeg leste riktig, men med 3x3 så vil man også få mere økning i antall kg noe som igjen er kjempegøy og en skikkelig mental boost.

Etter 3 uker så har jeg fått mere definerte lår, legger, skuldre og armer. Er vel det at jeg har lett for å legge på meg (både muskler og fett :D ) hehe.

Hvis man føler seg matt og skikkelig lei så kan det lønne seg med en ukes pause hvor man fokuserer på riktig kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Resultater kan jeg garantere om du løfter tungt, riktig og nok! Samtidig som at du; spiser; riktig og nok! Det er også viktig å ikke gjøre for mye, en pause eller deload uke hver 4-6 uke kan gjøre underverker.
Ja føler at jeg løfter tungt, slik at jeg nesten ikke klarer de siste 2, også er jeg blitt flinkere til å spise mere og muligens riktigere, har Kristine Webber som forbilde og følger bloggen hennes, fordi hun er god både på trening og mat.

Alt mellom 4-6 uker som det ble nevnt ovenfor, det er for at kroppen trenger tid på å forandre seg utifra det jeg har hørt.

Jeg har en 5x5 i 4 uker som er min "load" og skal neste uke begynne med "deload" som er på 5 uker, forskjellen er 3x3 istedenfor 5x5.

De jeg likte med "deload" er at den begrenser skader som kan oppstå hvis jeg forstå det jeg leste riktig, men med 3x3 så vil man også få mere økning i antall kg noe som igjen er kjempegøy og en skikkelig mental boost.

Etter 3 uker så har jeg fått mere definerte lår, legger, skuldre og armer. Er vel det at jeg har lett for å legge på meg (både muskler og fett :D ) hehe.

Hvis man føler seg matt og skikkelig lei så kan det lønne seg med en ukes pause hvor man fokuserer på riktig kosthold.

høres bra ut, jeg har fått et program som jeg skal kjøre 10 x 3, men funker sikkert det også! Skal gjøre det i tre uker før vi setter opp et annet program.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil merke gradvis forskjell på kroppen etter rundt 2-3 mnd...deretter går det rundt 2-3mnd mellom hver aha-opplevelse i speilet om du fortsetter med riktig trening og kost. For å se skikkelig gjennomtrent ut må du faktisk være det, og det tar rundt 2 år før folk som har ikke har trent mye styrke før begynner å få nok grunnmuskulatur til å vurdere å stille i konkurranse, type bodyfitness...Nyt treningen, maten og søvnen, så jobber du deg rep for rep og måltid for måltid mot drømmekroppen:) post-4477-14440834113594_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du har nok rett i det skjønner at det ikke skjer ting etter en dag, og nå det skal sies at jeg har ikke så god tid heller at jeg kan stå å studere meg selv i speilet i tide og utide hehe, som småbarnsmor er det full rulle, så er man heldig rekker man å kikke fort i speilet i er på vei ut døra med en unge under armen og en hengede på slep etter. ;) Men klarer å få inn noen trenings økter i uka så da er jeg fornøyd:p så nok en gang må jeg nok smøre meg med tålmodighet :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...