Gå til innhold

Hvordan er DINE prioriteringer?

Anbefalte innlegg

Trening er soleklar toer, etter prinsessa mi:) Blir travle dager som alenemamma med trening 6 dager i uka og full jobb, men det går og det er gøy :) Trener stort sett etter frøkna er lagt(har selv verdens flotteste mamma som stiller opp som barnevakt)slik at jeg mister minst mulig tid med henne og lager matpakker i helgene så jeg slipper å bruke tid på det på hverdager :) Jeg ser på trening som en investering som fortjener høy prioritet:)

Fortsetter under...

Trening er soleklar toer, etter prinsessa mi:) Blir travle dager som alenemamma med trening 6 dager i uka og full jobb, men det går og det er gøy :) Trener stort sett etter frøkna er lagt(har selv verdens flotteste mamma som stiller opp som barnevakt)slik at jeg mister minst mulig tid med henne og lager matpakker i helgene så jeg slipper å bruke tid på det på hverdager :) Jeg ser på trening som en investering som fortjener høy prioritet:)

Du er heldig som har barnevakt sidn du er alenemamma! Dess større utfordringene er, dess bedre blir vi til å prioritere:)

Du er heldig som har barnevakt sidn du er alenemamma! Dess større utfordringene er, dess bedre blir vi til å prioritere:)

Ja, jeg er veldig heldig :) På den andre siden bruker jeg sjeden/aldri barnevakt til noe annet enn trening. Men frøkna har en pappa som hun er hos av og til, så jeg lider ingen nød :)

Alt handler om prioriteringer, spesielt trening. En av de mest brukte unnskyldningene for ikke å trene er at man ikke har tid eller mulighet til det. Har man ikke tid til å ta vare på sin egen helse?

Sammenlign det litt med HMS-standard offshore; har du ikke tid til å gjøre arbeidet riktig og ordentlig, da har du ihvertfall ikke tid til en ulykke!

Noe min mamma har lært meg siden jeg var liten er at det man har lyst til å gjøre, skaffer man seg tid til å gjøre :)

Where there's a will there's a way.

Angående mine egne prioriteringer vil jeg si at jobb og trening ligger ganske likt, men jobben går selvfølgelig først. Uten jobb og inntekt så vil jeg heller ikke ha midler til å trene ;)

Trening, helse og kosthold, og alt som følger med blir da en nummer 2, Hvile nr 3 og alt annet kommer etter dette.

Selvfølgelig skjer det at jeg innimellom putter andre ting foran, man må bare gjøre det beste ut av de mulighetene man har og får:)

Foreløpig er det null stress for meg å få dagene til å gå rundt, men så føler jeg selv at jeg ikke utnytter livet til det fulle. Alt er liksom litt på stedet hvil, foreløpig. Så jeg gleder meg til jeg får litt mer ting å gjøre. Slik som livet mitt er nå så er prioriteringene trening, kjæreste, jobb, venner. Jeg bruker alt for lite tid på venner. Men synes det er litt vanskelig siden jeg har pause i studiene og nesten alle jeg har av venner studerer jo nettopp det jeg har pause fra eller går andre studier.

Så jeg skulle ønske jeg hadde litt flere venner utenom skolerelaterte ting:unsure:. Men sånn er det vel når man flytter til en ny plass for å gå på skole. Vanskelig å få en vennegjeng som jeg har hjemme på 1-2 år, særlig med tanke på at jeg droppa ut av studiet og skal starte opp med nettstudier til høsten. Så, jeg burde arbeide litt mer aktivt på den sosiale fronten hvis jeg ikke skal ende opp som huleboer når jeg tar nettstudie:whistling:.

Og ikke minst få meg en litt mer interessant jobb. Som gjør at jeg har lyst til å prioritere den :p

Så mine "drømme-prioritering" blir:

1.Skole

2.Trening, venner/kjæreste og jobb (på delt andreplass) :p

I frykt for høres skikkelig rar ut og leve et kjedelig liv

Annonse

Jeg har alltid prioritert skole høyest, og det gjør jeg forsåvidt fortsatt. Derimot kjenner jeg nå at det å trene mye, og å trene i mellom all puggingen, gjør skolearbeidet lettere! :) Dermed prioriterer jeg trening og skole litt om hverandre, da jeg vet treningen har en positiv effekt på skolen ;)

Vennene mine er jeg så heldig å ha i klassen min, som gjør at jeg ser dem fem dager i uka uansett, i tillegg til helger!

Også har jeg fått de aller fleste av dem til å melde seg inn på treningssenteret sammen med meg :D Tre fluer i en smekk!

• 2 uker senere...

uprioritert: barna, kona,jobben, familien min, hus og hjem, trening og kosthold. Hobbyer, interesser og venner blir det lite av. Har jobbet 1000timer på huset på 6mnd, i tillegg til å ha fokusert for å gå ned nesten 30kg i vekt, blitt lite tid til venner.

Heldigvis har døgnet 36 timer, og uka 9 dager, ellers hadde det ALDRI gått rundt...

Jeg har "bare" Samboer og fire katter å styre med, og heldigvis er samboeren like interessert i trening som meg så vi legger opp dagene slik at vi får trent sammen :) Mine prioriteringer er jobb - trening - pusekatter og kjæreste og så resten. Har ikke jeg det bra er det vanskelig å gi noe videre til andre om jeg ikke har det bra selv, problemet er vel at jeg heller vil trene enn å gå ut og drikke på en onsdagskveld :p

Når man har barn og kone osv så må man jo selvsagt legge til rette etter det, men det er jo en fordel for familiens ens også at man er i god form :)

Med 3 barn i alderen 14 år, 3 år og 4 mnd, samt egen butikk, mann, hus og hund så er det ikke alltid lett å få alt til å gå rundt. Men nå trener jo jeg bare hjemme ennå, og det får jeg stort sett gjort på kveldene etter barna sover :) Mannen og jeg trener annenhver dag sånn at vi bytter på legging etc. Intervall tar jeg om morgenene, og husarbeidet før mann og de to eldste kommer hjem. Da har jeg Minstemann hengende på magen i et elastisk sjal, hadde aldri klart meg uten det!

Litt usikker på hvordan jeg skal få til å trene på senter, men finner vel ut av det :)

Jeg jobber 60% som treningsveileder og er PT i tillegg, er alenemor for en gutt på snart 12 år, og har 4 katter og en hund. Jeg trener 5-6 ganger i uka, og legger nesten all kardiotrening (som er mitt fokusområde) til skogen på dagtid når jeg jobber seint, eller rett etter jobb når jeg jobber tidlig. Bikkja er selvfølgelig med på treningsturene, og får dermed sitt behov for mosjon og frisk luft dekket. På den måten bruker jeg heller ikke opp tiden med junior, for han er jo på skolen på dagtid. Styrketreningen legger jeg inntil jobbtidene mine, og legger inn en økt tidlig på lørdag eller søndag. (Som nå: skal straks ned på senteret.)

Det er en kabal som skal gå opp, men jeg syns det er mye lettere nå som junior har blitt så stor at jeg ikke trenger å være hjemme til enhver tid. Han er jo bare glad for å være hjemme alene med pc'en. :p I vinter har jeg også tatt ham med på skiturer, han er flinkere enn meg på ski så det ble trening av det også. Han er interessert i trening selv, så han kommer til å være med på sykkel- og løpeturer nå som sesongen for det er i gang igjen også. (Må bare ha råd til å kjøpe ny sykkel + terrengløpesko til oss begge... )

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...